Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Teuntje

Teuntje

15-02-2018 om 11:44

Opruimen van snoertjes

Wij hebben, net als iedereen vermoed ik, een scala aan oplaadsnoertjes van telefoons, Ipads etc. Die liggen nu bij elkaar in een mandje in de kast en er wordt uitgepakt wat op dat moment nodig is. Na het laden gaat het snoertje weer terug. Op zich werkt dat redelijk want ze zijn niet meer ‘kwijt’.
Nadeel is dat ze de neiging hebben zich innig te verstrengelen en daarom vaak niet in 1 greep gepakt kunnen worden. Nu denk ik aan iets om dat voorkomen, allemaal in hun eigen vakje. Eierdoos is te klein, muffinvorm is te groot. Hebben jullie hier handige oplossingen voor?

Kaori

Kaori

15-02-2018 om 11:51

elastiekjes

Wij draaien er een elastiekje om heen.

En alle dubbelen gaan er uit. Dus voor mijn tablet, die van dochter, onze beide telefoons hebben we nog maar 1 snoertje. Het laden gebeurt op 1 vaste plek, dus als mijn telefoon opgeladen is kan dochter verder etc.

Veel meer snoertjes hebben we niet, fototoestel is ook hetzelfde snoertje. Alleen mijn batterij lader heeft een ander, maar die zit dan weer in de fotokoffer. (bij alle lenzen etc)

Jasmijn

Jasmijn

15-02-2018 om 11:59

pinterest

Ik zag op laatst op pinterest een plaatje van een schoenendoos met daarin allemaal rechtopstaande lege toiletrolletjes. Gewoon strak tegen elkaar, de hele doos vol, dan houden ze elkaar rechtop. In ieder vakje kon je dan een snoertje stoppen.

Half a twin

Half a twin

15-02-2018 om 12:01

een paar in gebruik, dubbele netjes in een doos.

De oplader van de eerste ipad is nog in gebruik, degene die kort daarna in huis kwamen zitten als back-up in een doos. Draadbreuk in snoer 1 is er altijd nog een reserve exemplaar. De reservesnoeren inderdaad netjes met elastiekjes er omheen.
Alleen iedereen heeft zijn eigen telefoonoplader in gebruik, ik wil niet in de nacht er uit hoeven om de volgende telefoon aan de lader te leggen.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

15-02-2018 om 12:16

Ieder zijn eigen snoertje

We hebben allemaal een iPhone met zo'n kleine ingang, en onze oplader op de slaapkamer (waar hij 's nachts ook laadt, wat niet wordt aangeraden). Op een kastje in de huiskamer ligt nog een extra oplader die ik gebruik voor de iPad, maar waar ook regelmatig telefoons aan hangen. Opladers van camera's e.d. liggen ook gewoon in de slaapkamer van de eigenaar van het apparaat (of zijn kwijt).

Ad Hombre

Ad Hombre

15-02-2018 om 15:35

WC rollen

Yep, wc-rolletjes en die dan in een mandje.

Triva

Triva

15-02-2018 om 16:15

andere tip

https://www.bol.com/nl/p/caravan-tent-organizer-kleur-pink-160x60-defa/9200000058168841/

Wij hebben zoiets aan de binnenkant van onze trapkastdeur hangen.

Triva

Triva

15-02-2018 om 16:16

met natuurlijk

ernaast een tekening van de vakken met daarop aangegeven wat er in het vakje zit, dus welke oplader. Er zitten natuurlijk ook andere dingen in.

maan.

maan.

15-02-2018 om 18:42

Theedoosje

Ik heb drie kabeltjes in gebruik, die lagen altijd irritant los. Toen kwam ik met opruimen een oud drievaks theedoosje tegen, deksel eraf gehaald en mijn kabeltjes erin. Bevalt prima!

Teuntje

Teuntje

15-02-2018 om 19:40

Ja zoiets

Leuke ideeen! De wc rollen heb ik net gepast maar die zijn te klein. Het snoertje gaat natuurlijk wel maar de stekker die eraan zit (en die ik niet telkens wil loshalen) past er niet in. Ben bang dat voor een theedoos hetzelfde geldt, maar ik ga nog eens rondneuzen of ik een net wat groter formaat kan vinden.
Zo’n hangzak is natuurlijk heel geschikt maar het is een laag kastje dus dat past dan weer niet.
Ik heb alweer stof tot denken, het wordt vast nog wel wat. Op de wcrol foto van pinterest stond ook iets met een tray van die franse yoghurtbakjes. Is misschien ook nog wat.

Triva

Triva

15-02-2018 om 19:42

Teuntje

Het was idd geen oplossing voor jouw situatie maar veel mensen zouden die trapkastdeur aan de binnenkant dus heel goed kunnen gebruiken voor dit soort dingen. Loze ruimte maar er kan heel wat in.

hoe georganiseerd

Hier hebben we hetzelfde systeem als bij Phryne Fisher (ook dezelfde telefoons). Wat hier weleens mis gaat is het lenen van een oplader (omdat je de jouwe bij je vader hebt laten liggen, omdat je op het snoertje bent gaan staan en nu de ingang vervormd is, omdat je hem even aan een vriend hebt uitgeleend). In dat geval schijnt mijn oplader opeens de huisoplader te zijn. Daarvoor moet ik nog iets verzinnen.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

15-02-2018 om 20:18

Alkes

De kinderen waren van de week nog aan het grappen, ‘wij hebben onze eigen spullen en die van jou zijn gewoon van iedereen’. Dat geldt voor alles, zowel spullen als eten

Wilgenkatje

Wilgenkatje

18-02-2018 om 22:37

Haha Phryne

'Wij hebben onze eigen spullen en die van jou zijn gewoon van iedereen.'

Opgelost

Barbara

Barbara

19-02-2018 om 08:00

Labels eraan

Ik heb aan bijna alle opladers labels gemaakt met zo’n dymolabelapparaat (heet dat zo?) omdat mijn man de enige is die precies weet welke oplader bij welk apparaat hoort. En in een la heb ik een vakkensysteem gemaakt, dat hier al genoemd werd, zoiets als met die wc-rolletjes. Dat kan met kartonnen stroken. Ook handig voor de indeling van sokken- en onderbroeklades.

Barbara

Barbara

19-02-2018 om 08:01

En met naam

O ja, de naam van de eigenaar staat ook op het label.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.