Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Appelbes

Appelbes

24-11-2018 om 11:35

oude folder appeltaarten gezocht

Je weet maar nooit...
ik zoek even een speld in een hooiberg.

Zo rond het jaar 2000 zag ik ergens (ai ik weet zelfs niet meer waar) een soort folder met diverse appeltaartrecepten.
Het zou kunnen dat het in een Margriet o.i.d. stond, hoewel ik die ook toen al nooit kocht. Maar zoiets.
De papieren folder was in ieder geval in die grootte en had misschien iets van 8 bladzijde.

Belangrijk kenmerk: één van de appeltaarten was heel mooi van uiterlijk, namelijk met gesneden blaadjes erop.
Ik had de folder een paar jaar maar toen is hij kwijtgeraakt...

Ik weet dat er talloze recepten te vinden zijn in boeken en op internet, en dat ik zelf sowieso die blaadjes opnieuw kan snijden. Toch hoop ik dat iemand weet welke folder ik bedoel en me wellicht foto's kan mailen.

40er

40er

24-11-2018 om 15:17

Klinkt bekend

Kan het ook bij de tip culinair zijn geweest? Ik weet volgens mij welke je bedoelt. Heb mijn stash net door gezocht, maar heb hem niet meer!

is het een soort roos in het midden

met blaadjes langs de rand? Als je googled in afbeeldingen op appeltaartrecepten blaadjes decoratie dan zie je m. Ik ben heel slecht in linken kopiëren.

deze heeft een andere:

http://larisse.blogspot.com/2011/

Bosbes

Bosbes

24-11-2018 om 16:27

we blijven verder zoeken...

Dank alvast 40er en Lilian!

40er: ik weet niet meer zo goed wat TipCulinair was, maar het zou toch ook wel kunnen. Wat jammer dat je het niet meer hebt (of ook niet meer kan vinden!)

Lilian: ik heb er ook op gegoogled, die roos-achtige appeltaart komt meerder keren naar voren, ook bij afbeeldingen. Maar die bedoel ik niet, al vind ik hem mooi. Het lijkt wel veel op de blaadjes in de Blog die je noemt. Maar dan niet op de manier waarop er taartjes van zijn gemaakt.

Het gaat wel óók om het recept met de blaadjes (die heb ik eens voor iemand gemaakt en zou ik graag weer eens maken), maar ook om het geheel van veel heel verschillende appeltaartrecepten bij elkaar.

Wie weet.....komen er nog meer reacties.

Bosbes ik Heb wel een blog gevonden

Op smulweb heeft iemand t er over de Margriet
Internationale appeltaarten deel 1 uit 1999?er is ook deel 2.
Er staan alleen niet allemaal foto’s bij dus ik weet niet of dit t goede is.

Bosbes

Bosbes

24-11-2018 om 17:03

dat zou heel goed kunnen!

Ja Lilian, dit komt we wel bekend voor! En 1999 zou ook prima kunnen (of ik had deel 2..). Ik ga nu op Smulweb zoeken, daar kom ik nooit maar wel eens van gehoord.

Appelbes

Appelbes

24-11-2018 om 17:21

Yes Lilian!

Gevonden, online dan!
https://www.smulweb.nl/blog/270258/13730/internationale-appeltaarten

en onderaan is de 'appeltaart uit Boedapest', die met de blaadjes die ik toen had gemaakt, jaaa!!

Deel twee, daarmee bedoelt degene die de blog schreef, dat ze een tweede bladzijde heeft gemaakt met de overige recepten in hetzelfde boekje:
https://www.smulweb.nl/blog/270258/13731/internationale-appeltaarten-deel-2

Dank Lilian! En anderen die mee hebben gedacht!

Mooi!

Ik vind t wel grappig om dan te zoeken. Ik had vooral naar fotos gekeken. Ik heb dr wel zin in taart van gekregen dus net een appelcrumble in de airfryer geschoven. Lijkt op appeltaart maar wat sneller,hahha.

40er

40er

24-11-2018 om 18:27

Leuk!

Deze had ik niet, dat weet ik zeker. Tip culinair was de voorloper van de delicious, had ik een abonnement op.
(Heb inmiddels wel 4 dozen van zolder gehaald met oude kook tijdschriften, helemaal geweldig!)

Juline

Juline

24-11-2018 om 19:23

Leuk!

Ook dat oud-hollandse recept ertussen, geweldig!

Ik denk dat er hier binnenkort een appeltaart in de oven staat 😋

Ik ga dr ook een paar uit maken

De crumble van gisteren werd goed ontvangen😋....bijna op Haha.
Ik hou van bakken maar we krijgen t niet steeds allemaal op. Ik neem dan straks maar een taart mee naar t werk of naar oma waar de rest v d familie proefkonijn kan spelen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.