Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ella2007

Ella2007

19-09-2012 om 14:55

Outdoor-laarzen

Ben op zoek naar een paar goede leren (of goretex, of iets anders wat ademt maar wel waterdicht is) outdoor laarzen, om lange wandelingen met de hond te kunnen maken.

Ik loop vaak door hoog (en vaak nat) gras, over het strand, door bos. Zoek ook een laars die ik makkelijk aan en uit kan trekken. Zat al even op de site van Dubarry, maar schrik me kapot van de prijzen.

Laarzen van ANWB pas ik niet, krijg ik altijd blaren in. Dus ik zoek wel iets met een zacht voetbed, en wel een stevige maar geen stugge hiel. Heb een klein maatje (36/37) maar een brede kuit. Dus ook ruimte in de schacht om m'n broek in te proppen.

De gouden tip is welkom ! Iemand ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Toch dubarry

Daar krijg je echt geen spijt van. Ik heb ze dacht ik 2 jaar geleden gekocht en ik woon in die dingen. Als ik ze draag (en dat is veel) heb ik nooit meer koude voeten.

Ze zijn duur maar het echt meer dan waard. Als ik me op de mailinglist van de winkel liet zetten waar ik ze kocht, kreeg ik trouwens nog 10% korting. Scheelt toch weer.

Dorry zal zich ook nog wel melden met eenzelfde verhaal denk ik, zij woont er ook in.

Marie

Marie

19-09-2012 om 15:12

Mondoni

Hoi
Wellicht heb je ook wat aan de tips in deze discussie:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=118&t=1651263
De Divoza verkoopt ook betaalbare outdoorlaarzen:
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/laarzen---schoenen/7471_mondoni-lifestyle-laars.html
succes

Ecco

Schoonmoeder woont in het bos en zweert bij outdoor laarzen van Ecco. Niet de goedkoopste maar absoluut de moeite waard. Waterdicht, comfortabel en zien er ook nog eens goed uit.

Ella2007

Ella2007

21-09-2012 om 08:11

John bardale?

Heb nu via MP laarzen gevonden van John Bardale (wel nieuwe). Kent iemand dat merk ? Googlen levert geen ervaringen op, wel de beschrijving van de marketingafdeling van J.B..

Ik heb John Bardale laarzen, inmiddels nu 3 jaar, en heel erg blij ermee! Poets ze weer op, en heb geen koude voeten meer (of natte), sta elke zaterdag op voetbalveld, met heerlijk warme droge voeten.
Ook voor mijn dikkere kuiten, pasten deze JB wel! Ik vind het absolute super aankoop, al is het een hoop geld, maar het is voor mij elke cent waard.
gr Nora

Ella2007

Ella2007

21-09-2012 om 10:49

Nora, dank!

Ik had al begrepen dat de John Bardale laarzen wijder zijn dan de Dubarry. Ik heb ook dikkere kuiten dus dat is wel fijn. Welke heb jij ? Ik twijfel tussen de York en de Highland (met khaki leer). Vind de kleurstelling van de York mooier , maar de leren band van de Highland ook erg mooi.

Ella2007

Ella2007

21-09-2012 om 11:01

Savon : hoe wijd?

Hoi Savon,
Hoe wijd zijn de Dubarrylaarzen bij jou ? Heb nu laarzen gezien van John Bardale, die schijnen wijder te zijn. Ik heb een vrij dikke kuit (bij maat 36 schoenmaat, 39,5 cm met broek). Niet fijn en dat sluit een heleboel laarzen ook al uit.
Mijn echtgenoot heeft overigens Dubarry zeil-laarzen en die zweert erbij. Maar ja, die heeft slanke kuiten , en een vriendje waar hij ze destijds met korting heeft gekocht.
En hoe heet/waar is die winkel met die 10 % korting ? Is zeker de moeite waard, scheelt weer 35 euro !

Ella

Ik heb deze (en ook hier gekocht):

http://www.assem.nl/schoenen/damesschoenen/laarzen/dubarry/bruin/389022/1710.30.13/

De hoge ging net aan met mijn ook-niet-zo-slanke-kuiten, maar ik vond het niet lekker zitten. Broek erin zou nooit passen (en broek in laarzen vind ik prima voor het bos, maar niet om gewoon boodschappen te doen) en die halfhoge zitten prima. Ruimte zat bij m'n kuit. Ik heb aan de binnenkant van de schacht gemeten en dan kom ik op 38 cm.

Ja dubarry

Ik heb ze sinds deze week weer aan die Dubarry's en ze gaan het 5e seizoen in. En dan zonder te verzolen met 6 maandan dragen per jaar. Sinds vorig jaar hebben ze ook brede schacht Dubarry's ( in Oisterwijk heb ik gezien).
Met vorst en sneeuw zijn ze ook geweldig.

Dorry

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Dubarry extra fit

Zo heten de Dubarry's met een extra wijde schacht. ('Door de wijdere schachtwijdte ook geschikt voor dames met forsere kuiten'.)

Zo'n paar laarzen lijkt me heerlijk, alleen die 370 euro...

Chris

Het is een kluit geld

maar als je ze draagt ben je dat echt zo vergeten.

Ik had 2 jaar geleden een financiële meevaller en toen was de keus snel gemaakt. Echt nooit een seconde spijt van gehad.

Ella2007

Ella2007

24-09-2012 om 16:00

John bardale

Ik heb nu die van John Bardale besteld, scheelt de helft met Dubarry. Ik laat het jullie weten!

nathalie

nathalie

24-09-2012 om 20:40

3x niks

die dubarry's. Ik heb me een paar jaar geleden laten verleiden door enthousiaste verhalen maar ik draag ze zelden.
Ik draag meestal gewone spijkerbroeken met rechte pijp en daar passen ze niet onder (schacht is te wijd voor de pijp van de broek) en niet over (pijp te wijd, ziet er raar uit).
Ook krijg ik ze heel moeilijk uit en ik heb geen dikke kuiten maar ze gaan heel moeilijk over de wreef. Sta ik weer te worstelen in de gang, want met die flinke profielen en de modder die daar in blijft hangen wil ik niet naar binnen. Laten ze eindelijk los, vreten ze mijn sokken er bij op en kan ik die er weer uitvissen.
Nee, voor mij een miskoop. En voor kou, regen en sneeuw zijn er veel andere merken en modellen die het dan net zo goed doen.

Nathalie

Welke maat zijn ze?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Zo fijn

Ik heb ze vorig jaar van mijn man op mijn verjaardag gekregen, de zwarte hoge. Vanaf oktober op gelopen en ik heb ze nu weer aan. Heerlijk, wat een geweldige laarzen. Ik heb het over de dubarrys. Ik draag vaak jeans met wijde pijp, of skinny jeans met jurkjes en daar staan ze prima onder, zowiezo mooi onder een jurkje, chic en stoer.
Dus hier weer een positief verhaal.

nathalie

nathalie

25-09-2012 om 08:46

Dorry

De goede maat hoor. Ik houd niet van krappe schoenen dus ik koop ze eerder iets aan de grote kant. Het ligt hem in mijn stugge voet (geen balletdansersvoetje) en aanwezige wreef denk ik.
En wat celine zegt, ze hebben wijde pijpen (erover) of skinny (erin) nodig, de tussenin broeken matchen niet. Of een rok maar die draag ik nooit tenzij ik sjiek moet, en dan laat ik de dubarry's ook maar thuis.
Ik zeg dan ook niets kwaads over dubarry zelf, voel je niet op je hart getrapt. Ik geef alleen aan dat er omstandigheden zijn waardoor ze toch 3x niks kunnen zijn. Zo goed?

Nathalie

Ik denk dat Dorry bedoelde "welke maat is het, dan kan ik ze misschien overnemen?".

Maar nu zou ik van mijn huisgenoten te horen krijgen: NIVEA!

Ella2007

Ella2007

25-09-2012 om 22:08

Teleurstellend john bardale

Vandaag zijn ze aangekomen , maar helaas: ik had pantoffeltjes verwacht, maar ze zitten niet lekker. Ook ik heb een hoge wreef (blijkbaar) want de zitten strak over mijn wreef, en ze glijden teveel over m'n enkelbotjes, met het risico op blaren. Ook m'n hielen glijden een beetje uit de hiel, hoewel ik ze niet kleiner moet hebben (zijn er ook niet want is al 36). Voor de rest vind ik ze prachtig, maar ja, als het niet zit, houdt het op. Terugsturen dus en in een winkel gaan passen. Helaas wonen we nogal in een uithoek, dus dat zal nog even duren. Ik neem al jullie adviezen en ervaringen mee !

Ella2007

Ella2007

26-09-2012 om 08:22

Dubarry hoge wreef?

Dus de Dubarry's zitten wel goed met een hoge wreef ? Dat opent perspectieven. Ga toch maar eens passen (en een bijbaantje zoeken.

Broek in laarzen lijkt mij juist de bedoeling. Tenminste, ik koop ze omdat ik bij het lopen door hoog gras-over nat strand nu elke keer een natte pijpen, aan de onderkant van de broek heb. Hoe moet je ze anders dragen? Dat het misschien geen mode is, ok, maar daar koop ik ze ook niet voor: voor mij echt outdoor-gebruik dus.

Jammer ella

dan verheug je je op lekkere nieuwe laarzen en dan zitten ze niet. Balen. Ik weet niet waar je woont maar in Gorssel zit de Cosy Country Store. Nu heb ik geen idee waar Gorssel ligt maar het klinkt nogal uithoekerig. Op hun site zag ik dat ze behalve alle laarzen ook Dubarry-tassen en -jassen verkopen, keus zat dus. Ik ga er nooit heen want mmmmmmm tassen.....

Volgens mij heb ik een hele gewone wreef, hoewel er ook wel eens laarzen zijn waar ik niet ik kan.

Ik draag m'n Dubarrys ook naar het werk, ik zit op kantoor maar het is daar ijs- en ijskoud en ik heb geen deur. De hele gang tocht dus lekker over mijn voeten. Dan doe ik dus niet m'n broek in m'n laarzen, ik voel me nogal houthakkerig dan. Ik heb ook een 7/8 spijkerbroek, die valt gewoon net over de bovenkant heen (ik heb niet de hoogste laarzen).

Helly hansen

Inderdaad jammer Ella, dat de Bardales niet passen. Zijn de laarzen van Helly Hansen al genoemd? Die heeft ook van die Dubarry-achtige laarzen.

Bijvoorbeeld deze: http://www.wehkamp.nl/Zoeken/Resultaten.aspx?N=186&Nty=1&Ntk=ART&CC=C21&Ztb=False&VIEW=Grid&cm_pi=winkelen%2Fkenmerkadviseurartikel&cmid=WEHC211A2A24&Ntt=helly+hansen

(sorry voor de lange link).

Chris

Gorssel

Gorssel ligt 10 km ten zuiden van Deventer en 5 min van de A1 (afslag Deventer).

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Ella2007

Ella2007

26-09-2012 om 18:05

Beaufort, anyone?

Kreg ook weer een tipje over Beaufort. Iemand ervaring mee? Vage website trouwens. Hellu Hansne ken ik al van zeillaarzen, inderdaad mooi merk. Ben van plan om naar een Omoda-zaak te gaan binnenkort. Op de website hebben ze iig dubarry.

Dubarry almere

Ik ben zelf niet zo'n Dubarry fan - idem als hierboven: onder mn broeken zitten ze niet lekker en erover zie ik er uit als of mn paard buiten op me wacht .
Zus en haar dochters wel, dochters hebben ze via Marktplaats gekocht voor rond de 100 euro meen ik, is dat wat?
Zus heeft net 2e paar gekocht bij Casacosi in Almere, maar dat is eellicht tikje ver rijden.

Als je online kunt bestellen bij bv Omoda zou ik dat doen: 2 of 3 modellen in 3 maten - wat je niet leuk vindt stuur je weer terug toch?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.