Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pannenkoeken warm houden

woensdag hebben we een kinderfeestje en het lunch gerecht wordt pannekoeken, maar ik wil deze van de voren bakken en dan warm houden, hoe doe ik dat, in de oven, op 50 graden of drogen ze dan uit? wil liever niet een pan op het vuur met water want ik ga toch de deur uit om de kinderen van school op de halen en dat kan wel een tijdje duren..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bakken en opwarmen

Waarom niet bakken en dan in pan of magnetron opwarmen? Zijn ze nog steeds lekker vers en zelfgemaakt.

Vic

Vic

09-05-2011 om 22:25

Pan heet water

Ik houd pannenkoeken wel altijd warm op een bord boven een pan heet water (met nog een diep bord er omgekeerd bovenop). Als je het water kokend uit zet als je de deur uit gaat, blijven je pannenkoeken nog heel lang warm. Als wij eten zijn we ook altijd wel lang bezig, en de onderste pannenkoeken zijn dan (na 20 min.) nog gloeiend heet. En dan staat het bord dus niet meer op de pan, maar gewoon op tafel.

Niet?

Vics plan gaat prima werken en is waarschijnlijk het handigst. Maar het is ook geen probleem als ze niet meer heel warm zijn. Kinderen vinden een lauwe pannenkoeken net zo prima.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-05-2011 om 23:51

Magnetron

De magnetron vind ik prima werken. Ik bak pannenkoeken en voel even aan het bord of het nog heet genoeg is aan de onderkant. Als ik twijfel doe ik ze nog even een minuutje in de magnetron. Bevalt mij beter dan de pan water. De pan water moet op het vuur blijven zolang je staat te bakken. De magnetron is maar voor een paar minuutjes.

Fiorucci

Fiorucci

10-05-2011 om 06:48

Niet doen

Van te lang warm houden drogen ze uit. Je kunt ze beter nog even opwarmen in de magnetron als ze gaan eten.

amk

amk

10-05-2011 om 09:09

Minna

dat kinderen lauwe pannenkoeken ook prima vinden zou ik niet zo maar aannemen.
De club van mijn dochter vinden pannenkoeken prima (behalve die van mij), maar lauw/koud willen ze ze niet meer.
Maar misschien is het een wat vreemd groepje want de helft lust ook al geen patat en pizza.

Pan of oven

De pan van Vic is een heel prima oplossing. Van huis uit 'moest' het zo (vraag me niet waarom):
Pan water tegen de kook, erop een groot bord, daarop een omgekeerd schoteltje, daarop de gebakken pannenkoeken. Tijdens het bakken van de volgende pannnekoek telkens de gebakken pannekoeken afdekkend met het deksel wat bij de pan hoorde.

Overigens drogen pannenkoeken in de oven helemaal niet uit als je maar zorgt dat er een deksel/groot bord/schaal er goed afdekkend op ligt.
Dat doe ik ook altijd als we flensjes (met warme kersen, sinasappelmarmelade of met ijs) na eten.

Brianna F

Brianna F

10-05-2011 om 09:29

Au bain marie

Ooit kreeg ik van mijn schoonmoeder zo'n grote profeesionele aubain marie pan. Zit een gel brander onder.
Wat ik ermee moest wist ik niet, maar goed. Iets met een bek en een gegeven paard. Ik kwam er laatst achter dat je daar prima pannenkoek in warm kan houden, en dan ook echt warm. Dus deze is nu in gebruik.

Mirage

Mirage

10-05-2011 om 10:39

Poffertjes

Zoals hierboven ook al gezegd wordt, denk ik ook dat de pannenkoeken prima warm blijven op een pan met heet water.
Hier eten we altijd poffertjes op kinderfeestjes. Ik koop een X aantal zakken kant en klare poffertjes, prik wat gaatjes in de verpakking, paar minuten de magnetron in en je hebt binnen no time stapels en stapels warme poffertjes. Altijd een succes .

Hes@

Hes@

11-05-2011 om 10:10

Kant en klaar

bij de supermarkt hebben ze heel lekkere kant en klaar pannenkoeken. 30 seconden in de magnetron en klaar....

Fiorucci

Fiorucci

11-05-2011 om 18:45

Brrr hes@

Oh ik zou je bijna uitnodigen om eens versgebakken pannekoeken te komen proeven, die supermarktdingen vallen in het niet daarbij!

Kaaskopje

Kaaskopje

11-05-2011 om 21:04

Supermarktpannenkoeken

Ik probeer heel af en toe een ander merk pannenkoeken uit de winkel, je weet maar nooit of er toch iets lekkers tussen zit nietwaar, maar inderdaad.... de chemische conserveringsmiddelen lijken je tegemoet te springen en er lijkt zo min mogelijk materiaal voor gebruikt te zijn, zo makkelijk valt dat uit elkaar. Nee hoor, dan kan ik het beter... véél beter!

Anna3

Anna3

11-05-2011 om 21:21

Suiker, brrr

Het erge van supermarktpannenkoeken, althans die van AH, is dat er SUIKER in zit. Zelfs in die van het merk 'Puur en Eerlijk'!!
Maar misschien vinden kinderen het niet erg.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-05-2011 om 22:08

Er zijn ook zoetloze

pannenkoeken. Op de verpakking staat meestal wel of het gezoet is of niet. Die van de Aldi vond ik vroeger redelijk te pruimen. Maar dat is alweer een poosje geleden.

Izar

het lijkt inderdaad onlogisch, maar zelf vind ik dat soort dingen ook smerig. In pannekoeken hoort gewoon geen suiker, klaar. Op pannekoeken misschien wel, maar da's wat anders.

Net zoals ik vaak zoet broodbeleg op mijn boterhammen doe, maar brood met suiker erin (Amerika!) vind ik vies. Behalve suikerbrood dan weer, trouwens

Groeten,

Temet

Anna3

Anna3

12-05-2011 om 21:52

Zoete pannenkoek

vind ik gewoonweg akelig, onsmakelijk, het is niet anders, ook als ik die pannenkoek besmeer met appelstroop.

Trauma

Brrr brood mét suiker en pannekoeken mét suiker eringebakken....brr daar gruwen wij van. Mijn kinderen hebben nog een trauma overgehouden van toen wij in Zweden op vakantie waren...ook allemaal zoet brood. En dan moet je houden van kaas of worst op je brood, écht errug vies! Pas na 1,5 week vonden we eindelijk fatsoenlijk brood dat niet gezoet was. Zeg hier Zweden en de kinderen schreeuwen meteen: "ooo, met dat viéze brood!" Pannekoeken die gezoet zijn lusten ze hier ook écht niet. Zelfs op een feestje niet. Jongste kreeg ze ook eens op een kamp en heeft toen meegegeten met vriendinnetje die kreeg glutenvrije van haar eigen moeder (die ze bracht), die waren wél lekker.
groeten albana

bibi63

bibi63

13-05-2011 om 15:33

Gelukkig

heb je ook ongezoete kant-en-klare pannenkoeken. Die gezoete vinden wij ook niet lekker en snappen eigenlijk ook niet waarom er suiker in zit: een pannenkoeken recept is toch echt ZONDER suiker, die doe je erop, niet erin.
Gr. Bibi

bibi63

bibi63

13-05-2011 om 15:34

Trouwens

Volgens mij zit in Amerikaans brood geen suiker, maar...... ook geen zout en daarom smaakt het vies.
Gr. Bibi

Kaaskopje

Kaaskopje

13-05-2011 om 20:38

Vandaag

heb ik de grote pannenkoeken van Jan geprobeerd. Het blijft behelpen. Ik had grote pannenkoeken en pancakes genomen en de pancakes vond ik dan wel weer redelijk smaken (de structuur is wat apart), maar ook dat kan niet tippen aan zelfgebakken.

Vic

Vic

13-05-2011 om 20:47

Over pannenkoeken gesproken (o.t.)

Wij zijn geen liefhebbers van k&k pannenkoeken, maar weet je wat pas écht vies is, aardappelpannenkoekjes van Aviko. Die had ik laatst meegenomen omdat de röstirondjes uitverkocht waren. Verschrikkelijk!

Marjoleine64

Marjoleine64

13-05-2011 om 21:29

Ik zet ze in de oven

ik bak altijd voor de jaarlijkse actiedag van de scouting 3 kg pannekoeken (2 grote stapels). Die bak ik vooraf, en zet ze in aluminiumfolie in de oven op 80 graden. Dan zijn ze nog goed warm na een korte rit in de auto naar de scouting waar ze dan met de lunch erom vechten (in december, dus koud weer, dan zijn warme pannekoeken wel zo lekker).
Marjoleine

Pannenkoeken -

die bak je toch gewoon effe zelf?

Ik snap de lol niet van k&k pannenkoeken (en poffertjes). Het is zo gebeurd!

Kaaskopje

Kaaskopje

15-05-2011 om 00:56

Bromvlieg

Als je op vrijdagavond om kwart voor 7 thuiskomt en er moet nog eten gemaakt worden wil ik wel eens in de makkelijk-eten-modus schieten. Soms is dat een pizza, deze week kant en klare pannenkoeken. Negen van de tien keer eet ik op vrijdag alleen met mijn oudste dochter en die vindt het wel best. Als ik een vrije dag heb en we gaan pannenkoeken eten dan bak ik ze absoluut zelf.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-05-2011 om 13:29

Kortom

Jij hebt dus een afkeer van pannenkoeken bakken en misschien doe je het ook wat te vet. Als je maag weinig vet kan verdragen zou ik proberen minder boter in de pan te doen.
Ik vraag me af of je kinderen zelfgemaakt echt lekkerder vinden. Ik bedoel het echt niet onaardig, maar als je moeder de kunst van het pannenkoekenbakken niet goed beheerst dan is k&k al snel beter.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-05-2011 om 15:54

Ach zo

Ik herken dat wel hoor, dat door een medisch probleem je ingewanden van slag raken. Ik hoor het van collega's en ik heb zelf snel last van rommelende darmen als ik teveel chocola heb gegeten. Dat heb ik sinds ik galstenen heb gehad.
En voor de rest kun je niks zeggen over smaak. Als jouw kinderen kant en klaar echt lekkerder vinden, dan kan ik of een ander nog zo hard roepen dat dat niet zo is, maar zij vinden van wel.

Fiorucci

Fiorucci

15-05-2011 om 18:51

Linzel (ot)

Ja maar ja maar...jouw kinderen kennen mijn pannekoeken nog niet!

Bibi

In Amerikaans brood zit vziw wel zout. En suiker dus ook, volgens mij, maar misschien heb ik het mis.

Zoutloos brood ken ik, ik heb ooit een tijdje in Florence verbleven en daar is brood standaard zonder zout (ze hebben ook met, maar daar moet je om vragen). Van tevoren had ik gedacht dat dat me niet veel zou kunnen schelen, maar brood zonder zout blijkt echt een enorme klap in je gezicht te zijn. Tenminste wel in mijn gezicht. Echt niet lekker.
Amerikaans brood is dus ook een klap in het gezicht, maar een ander soort klap

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.