Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rosalie

Rosalie

25-07-2016 om 11:51

parkeren circustheater scheveningen/ den haag

Hoi allemaal,

Begin september ga ik op zaterdagmiddag met mijn dochter naar een voorstelling in het circustheater. Nu ben ik niet zo bekend aan die kant van het land en ben ik dus aan het bekijken hoe ik daar het beste kan komen, waar ik ga parkeren enz. Ik ben niet zo'n held met parkeren / rijden in een vreemde stad.
ik weet dat er bij rijswijk een parkeerterrein ligt waar je ook ov kaartjes naar het centrum hebt, dat lijkt me op zich wel wat. Maar dan moet ik nog naar scheveningen. Ik heb geen ov-chipkaart, dus dan moet ik nog ergens een los kaartje versieren voor de tram. Kan dat nog tegenwoordig?
En zijn er nog andere alternatieven voor parkeren? Volledig met de trein is geen optie (moet mijn zoon nog ergens droppen die dag), maar wellicht een klein stukje weg. Kortom, ik ben op zoek naar een combinatie van handig en niet al te duur.

Groetjes en alvast bedankt voor het reageren,

Roos

Taruh

Taruh

25-07-2016 om 11:56

P&R

Neem de P&R bij Rijswijk en dan met ov naar Scheveningen, dat zit al bij je P&R kaartje in.

https://www.htm.nl/vervoerbewijzen/losse-kaartjes/hoornwijck-parkeren-en-dagkaart/

Pennestreek

Pennestreek

25-07-2016 om 12:37

Waarom niet gewoon parkeren bij Circustheater?

Als je met 2 personen met het OV van Rijswijk naar Scheveningen moet is daar parkeren niet heel veel duurder, en het scheelt heel veel gedoe. Als je toch gratis wilt parkeren, kun je dat doen bij het Rosarium (Westbroekpark, Kapelweg) en dan op de Nieuwe Parklaan nog een paar haltes de tram nemen (ri Scheveningen). Volgens mij kun je aan boord ook een kaartje kopen in de automaat. Wel voldoende klein geld meenemen, want pinnen kan geloof ik niet.

Taruh

Taruh

25-07-2016 om 13:04

Pennestreek

als je bij de P&R parkeert betaal je aan ov+ parkeren € 2 voor 4 personen. Dat zit bij het kaartje in.

Parkeren + een dagkaart voor het openbaar vervoer voor 4 personen kost:
maandag t/m vrijdag 00:00 - 07:00 uur: € 2,00
maandag t/m vrijdag 07:00 - 17:00 uur: € 4,00
maandag t/m vrijdag 17:00 - 24:00 uur: € 2,00
zaterdag en zondag 00:00 - 24:00 uur: € 2,00

Veel goedkoper kun je het niet krijgen.

Yvonne

Yvonne

25-07-2016 om 18:37

Parkeren scheveningen bad

Als je parkeergarage scheveningen bad (zwolsestraat) neemt die is niet zo duur. 10 min lopen naar het circus theater. Bij pathe scheveningen even een uitrijkaart kopen €4,50 voor 4 u
https://bksparking.nl/parking_scheveningen_bad.htm

bieb63

bieb63

25-07-2016 om 19:45

Uiteraard kun je ook parkeren in de buurt van het Circustheater

maar als je het niet zo fijn vindt rijden in een onbekende stad, dan zou ik zeker het alternatief P&R in Rijswijk nemen. Makkelijk te bereiken via de snelweg. En je zit zo met de tram bij het Circustheater (en spotgoedkoop).

Rosalie

Rosalie

27-07-2016 om 14:30

Dank!

Dit zocht ik. Ik had niet gevonden dat het geldig was in alle trams. Maar dat is het dus wel. Ik denk dat ik inderdaad hiervoor kies, dan krijgt ze er nog een uitje met de tram bij, dat vindt ze vast ook heel leuk. En inderdaad ik houd echt niet van rijden in een vreemde stad, dan liever ov.

Dankjulliewel!

Roos

Vesper Lynd

Vesper Lynd

28-07-2016 om 13:41

Oh oh Den Haag

Ik kan maar niet wennen aan het rijden in Den Haag. Volgens mij is dat de stad met de meeste eenrichtingswegen van Nederland! Er zijn zelfs stukken waar de voorgeschreven route 'rechtsaf, en dan keren' is, omdat je daar niet linksaf mag.
Jaren geleden ging ik eens met de auto naar het Circustheater. Op de een of andere manier kwam ik terecht op een trambaan met verhoogde zijkanten. Ik kon dus geen kant meer op en heb flink peentjes gezweet. Kwam er ook nog politie bij om me te helpen uit mijn benarde positie

Yura

Yura

28-07-2016 om 16:33

Badgarage

Die parking badgarage aan de Zwolsestraat is inderdaad een hele fijne, makkelijk bereikbaar en altijd plek. Wij nemen nooit de garage gelijk naast het circustheater. Daar moet iedereen namelijk tegelijk uit (als de voorstelling is afgelopen) en dat is een drama, echt een lange file door de hele garage heen om buiten te komen.

Vesper Lynd

Centrum van den haag is inderdaad erg lastig. Er is een bepaald stuk bij het Spui waar je niet verder kunt en dan moet je altijd enorm omrijden. Scheveningen is op zich wel redelijk makkelijk. En inderdaad de parkeergarage aan de Zwolsestraat is een goede plek.

bieb63

bieb63

28-07-2016 om 21:03

Schevening is goed bereikbaar

je hoeft niet dwars door de binnenstad. Via verschillende doorgaande wegen (ook vanaf de snelweg) zonder omwegen of eenrichtingsverkeer heel goed bereikbaar.

Rosalie

Rosalie

28-07-2016 om 21:15

ook bedankt

nog voor de latere reacties, maar ik denk dat die p+r bij rijswijk voor mij het meest relaxt is. En omdat dochter zelden tot nooit met de tram gaat (we wonen aan het andere einde van het land), is dat ook nog wel een leuk ritje. Met natuurlijk nog een strandwandeling in het verschiet als het een beetje weer is En het is niet alleen den haag, trouwens, ik heb altijd wel de kriebels als ik het ergens niet zo goed ken. Maar it zal wel goed komen vooralsnog heb ik heel veel voorpret, want dochter weet dat we wat gaan ddoen, maar niet wat en dat blijft ook nog even een verrassing. We hebben er enorm veel zin in, zij ook, al weet ze nog niet wat het wordt nog bijna jammer dat het nog ff duurt

Roos

bieb63

bieb63

28-07-2016 om 21:20

Roos

Veel plezier! Wordt vast erg leuk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.