Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

parkeren den haag

21 Maart gaan wij een weekendje naar Den Haag, nou hebben wij dat al een hele tijd geleden 'gepland' maar onhandig genoeg gedeeltelijk tegelijk met Nuclear Security Summit, waarvoor allerlei verkeersmaatregelen getroffen worden.
Is al geboekt en al. Dus wat dat betreft geen probleem.
Maar het parkeren..........daar zitten we nog een beetje mee.
Wij hebben een hotel midden in de stad, vlakbij het binnenhof.
Ik weet dat daar genoeg parkeergarage's zijn dat is het niet.
Maar de kosten en dan komt die NSS er nog bij.........Met de trein zien wij niet zo zitten ook gezien de kosten. Zelfs met parkeergeld erbij in zijn we dan w.s. net zo duur uit. En we hebben graag de auto voor als we spontaan besluiten ergens anders langs/heen te gaan in de buurt.
Parkeren bij de P&R Transferiums doen we anders altijd als we een dagje gaan.
Maar wij hebben geen idee of dat ook voor 3 dagen kan???
En kunnen t ook niet vinden op internet. Er wordt overal gesproken over 'per keer' en wat is die 'per keer' dan precies dat leggen ze niet uit.
Of beter bij een station??? Of bij sportcentrum de Uithof??
Maar is dat wel een veilige plek? Wij hebben daar geen idee van.
Dus mensen uit Den Haag, hebben jullie wat betreft parkeren tips voor ons?
groeten albana

Tesah

Tesah

12-03-2014 om 09:59

Parkeren

waar jij zit is de NSS niet, dus wat dat betreft verandert dat niets aan je plannen. Had je voor je wist dat de NSS zou zijn wel een idee over parkeren?
Ik zou hem niet bij de Uithof zetten, beetje louche daar in de nacht. De wijken buiten het centrum hebben allemaal betaald parkeren, bij ons bijvoorbeeld tussen 1800-2400 dus dan zou je steeds terug moeten om weer een nieuw kaartje te kopen. Wat je zou kunnen doen is de auto bij een halte van de randstadrail neerzetten. Bijvoorbeeld op de parkeerplaats bij winkelcentrum bij de Savornin Lohman plein. Daar staat hij veilig, er wonen namelijk ook mensen die hun auto daar op het parkeerdek parkeren. En dan ben je met 15 minuten met RR3 in het centrum. Denk je er wel aan dat heel veel toegangswegen afgesloten zullen zijn?

Misschien bedenk ik nog wel een ander handig plekje. Bij mij in de buurt in ieder geval niet, want ik woon wel waar de NSS is. Ben benieuwd hoe het gaat worden.

Groetjes,
Tesah

bibi63

bibi63

12-03-2014 om 10:56

albana

Ik zou sowieso niet met de auto de stad in gaan, want al is niet alles afgesloten, wat niet afgesloten is is natuurlijk bommetje vol en één grote chaos. Lijkt mij absoluut geen optie.
Je zou kunnen overwegen in Mariahoeve te parkeren. Vanuit daar ben je met bus 24 binnen no time in het Centrum.
Of in Voorburg. Daar heb je wel veel blauwe zone, maar als je bij de Nicolaas Beetslaan of 1 van de zijstraten parkeert, kan dat makkelijk. Vandaar ben je ook binnen no time in het Centrum met Randstadrail.
Gr. Bibi

P+R Hoornwijk

Bij Rijswijk/Ypenburg en dan met de tram de stad in. Weekend kost € 2,00 incl OV kaart voor 4 personen. Goedkoper kan bijna niet.

Station Voorburg/Ypenburg

Zijn ook goede opties, bij het station is een groot gratis parkeerterrein alleen deze zijn vaak vol (vooral tot 14 uur). Als je pas s avonds arriveert heb je goede kans dat je hier zonder problemen terecht kunt. Er komen natuurlijk nog wel OV kosten bij.

albana

albana

13-03-2014 om 08:01 Topicstarter

wel of geen NSS

Nou als we hadden geweten dat er die NSS zou zijn, hadden we denk ik wat anders geboekt....een andere stad ofzo.
Ik denk dat we dan wat adresjes hadden opgeschreven en t gewoon geprobeerd hadden, nu vermoed ik een behoorlijke drukte.
Wat betreft dat parkeren, P+R Hoornwijk ken ik. Daar heb ik al wel vaker geparkeerd. Maar wat ik niet kon vinden was of je daar ook langer mag parkeren dan 1 dag?
Want langer heb ik er nog nooit geparkeerd. En op internet staat dat het 2 euro kost 'per keer'. En wat is dan 'per keer'???
Mag dat ook een weekend lang dan?
Dat zou ik graag willen weten.
Station Voorburg/Ypenburg zie ik ook wel zitten. Maar zou het daar i.v.m. de NSS niet beredruk zijn???
Oke dus niet bij de Uithof, dat zullen we niet doen.
En die mariahoeve.......dat is ons nog niet helemaal duidelijk wat je daarmee bedoeld?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Wij hebben in ieder geval wel érg veel zin in ons weekendje!!!
Ondanks de drukte. Den Haag here we come!
groeten albana

Trein

Met de trein is volgens mij toch echt het handigste, zeker dan. Je kunt ook bij station Zoetermeer (gratis) parkeren. Daar is altijd genoeg ruimte en met 10 minuten zit je dan op CS.

niet toevallig Novotel?

Je logeert niet toevallig in t Novotel? Want dat heeft een eigen (krappe) parkeergarage. Beetje kiele-kiele met in- en uitrijden, maar daar hebben wij geparkeerd.

Groeten,

Temet

bibi63

bibi63

13-03-2014 om 21:32

Mariahoeve

Mariahoeve is een wijk in Den Haag, rechts vanaf de Laan van Nieuw Oost Indie en rechts naast het Bezuidenhout. Als je even zoekt naar Diamanthorst, dan zit je in de goede richting. Hier rijdt ook bus 24 richting het Centrum. Op de Diamanthorst en aangrenzende straten kun je vrij parkeren en er is altijd voldoende plek.
Als je een routeplanner gebruikt zul je er waarschijnlijk naar toegeleid worden via de N14. Niet doen, want die is dan afgesloten...
Neem bij het Prins Clausplein (knooppunt A12/A13/A4) afslag Voorburg. Volg de borden Den Haag en ga direct na het treinviaduct (grens Voorburg/Den Haag) naar rechts. Schenkkade/Boekweitkamp. Ga na 1 a 2 km links de Hofzichtlaan op. Na de 2e rotonde ga je rechtsaf en ben je op de Diamanthorst.
Gr. Bibi

albana

Op de website staat bij Hoornwijk ook een tarief voor het weekend vermeld:
Tarieven P+R HOORNWIJCK
Parkeren + een dagkaart voor het openbaar vervoer voor 4 personen kost :
• maa t/m vrij periode 07.00-17.00 uur : €4,00 per keer
• maa t/m vrij periode 17.00-07.00 uur : €2,00 per keer
• weekend : €2,00 per keer
Het kaartje uit de parkeerautomaat van P+R Hoornwijck is tevens uw vervoerbewijs voor 4 personen.

Per keer is idd onduidelijk, wellicht per keer in- en uitrijden? Ik weet niet of er een telefoonnummer is dat je kan bellen, maar ik kon het zo snel niet vinden. Wellicht de VVV?

Fiorucci

Fiorucci

14-03-2014 om 13:50

drukte

Waarom ben je bang voor drukte? Al die hotemetoten arriveren pas de 24e in de ochtend. Ik zou buiten Den Haag mijn auto neerzetten en de tram of bus nemen. Op deze link vindt je meer info:
http://www.denhaag.nl/home/bewoners/verkeer-en-vervoer/bereikbaarheid.htm?utm_source=alias&utm_medium=offline&utm_campaign=bereikbaarheid

albana

albana

15-03-2014 om 12:05 Topicstarter

die link

Dat was de link die wij ook al gevonden hadden. Het is niet de drukte alleen. Het is meer dat het ons lastig lijkt om na dat weekendje Den Haag uit te komen.
Die link is nu juist de link die erg onduidelijk is. Misschien voor insiders niet, maar voor buitenstaanders wel. Daar wordt gepraat over 'per keer' en nergens staat wat 'per keer' dan wel is. Pfffff
Maar bedankt voor het meedenken. Wij zullen zeker 1 van jullie tips opvolgen!
groeten albana

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.