Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Plattelandse

Plattelandse

10-04-2017 om 21:42

Parkeren op Schiphol

Mijn ouders gaan op vliegvakantie en ik moet ze wegbrengen naar Schiphol. Nu ben ik absoluut geen held in het verkeer. Mijn vragen zijn : rijdt het gemakkelijk naar Schiphol en hoe is het parkeren daar. Ben namelijk erg benauwd om te parkeren. Hier op het dorp valt het wel mee, als ik zou willen zou ik overdwars kunnen parkeren, het is hier erg rustig. Maar heb een vermoeden dat daar de plaatsen erg nauw zijn en dat het er ook heel druk is. Hopelijk kunnen jullie mij gerust stellen, maak mij er een beetje druk over. Heb nog nooit bij Amsterdam gereden namelijk.


Specht

Specht

10-04-2017 om 22:01

Parkeren?

Wil je echt parkeren en uitzwaaien, of afzetten en wegrijden?
Daar zit een verschil in.
Parkeren doe je in een parkeergarage, die is niet krapper dan ergens anders.
Volg de borden parkeren vertrekhal oid en je wordt erheen geloosd.
Hoe dieper dus lager je in de parkeergarage gaat staan hoe rustiger of minder druk het is.
Als je echt nooit ergens anders dan op het platteland rijdt zou je ze ook ergens bijvoorbeeld bij een p en r ze op de bus kunnen zetten. Bussen stoppen evenals de trein voor de deur.
Ik weet niet hoe laat ze vliegen, maar rustig is het nooit rond Schiphol, maar in de regel is het er prima te doen.
Voor afzetten volg je de borden vertrekhal, er is daar dan een hele lange parkeerstrook om mensen af te zetten, als je daar ver door rijdt is er in de regel wel plek, maar ook dat zal jij niet rustig vinden.

Wil je ze alleen afzetten? Of echt parkeren en ze uitzwaaien?

Afzetten is niet moeilijk, er is een uitgebreide 'Kiss & ride' zone recht voor de vertrek hal. Gewoon aanschuiven, deur open en doorrijden. Je kunt het amper parkeren noemen.

Anders zul je op een van de 'kort parkeren' terreinen moeten parkeren. Maar dat valt ook wel mee qua krap en nauw.

Ingrid

Ps Of het gemakkelijk aanrijdt en hie druk hangt nogal af van het tijdstip van vertrek. Om 5 uur s ochtends Apple.tje-eitje, in de spits kam aanrijden voor een niet ervaren drukke snelwegrijder best pittig zijn, zeker als je niet precies weet waar je heen moet, en dus ook not goed op de borden moet letten. Ligt er natuurlijk ook nog een beetje aan waar je vandaan komt

PPS...ik snap al dat wegbrengen trouwens nooit zo. Trein is een fantastisch alternatief om op schiphol te komen als de tijd vsn vertrek een beetje ok is. En als dat niet kan, of je wilt echt niet met je bagage zeulen dan is met eigen auto en Valet parking net zo 'convenient' en snel als met iemand die je afzet. Kost echt maar weinig ( zeker als je al die extra kilometers heen en terug rijden en tijd voor halen en brengen meerekent)

angel3

angel3

10-04-2017 om 22:08

Parkeren

Op schiphol is het een toren en geen garage. Dus hoe hoger hoe rustiger.
Afzetten inderdaad vertrekhal volgen. Alles is mega goed aangegeven. Kiss en rode zeg maar.
In garage goed onthouden waar je staat. Is aangegeven met icoontjes.
Volg NIET lang parkeren. Maar parkeren vertrekhal.
Komt goed! Gewoon bordjes volgen.

Haha specht...

Tegelijk getypt...

Angela67

Angela67

10-04-2017 om 22:10

auto en trein

als het niet mogelijk is om direct met de trein vanuit jullie woonplaats te gaan, rij dan met de auto naar station dat rechtstreekse verbinding heeft met schiphol en reis zelf mee met de trein.
help hen zover dat nodig is en gezellig is en neem dan de trein terug naar huis.
en als de treinen niet rijden op dat moment dan is het op de weg dus ook niet druk en is je probleem ook weg
gr Angela

ijsvogeltje

ijsvogeltje

10-04-2017 om 22:11

trein

Hoe laat vliegen ze? Als het niet echt nodig is, zou ik ze ergens op de trein zetten. Ik ben ook niet zo'n held in het verkeer en Schiphol vind ik echt een drama om met de auto naar toe te gaan. Wij pakken altijd de trein naar het vliegveld (stopt naast de vertrekhal) of nemen een taxi.

Angela67

Angela67

10-04-2017 om 22:11

ps

oh nee, neem niet de trein naar huis maar de trein naar je auot

angel3

angel3

10-04-2017 om 22:11

Ingridt

Jij wil niet weten hoe vaak de trein platligt. Ik durf niet meer. Te bang voor extreme vertraging.
Daarbij met ons 4 vind ik de trein asociaal duur. Ik doe gewoon lang parkeren. Het is handig als je vantevoren weet in welke terminal ze moeten zijn. Scheelt als je voor afzetten kiest. Dan weet je of je bij 1,2 of 3 moet stoppen.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

10-04-2017 om 22:18

Makkelijk hoor

Ik kom er zeker maandelijks, voor brengen of halen. Gewoon de borden volgen en dan kun je het echt niet missen.

Specht

Specht

10-04-2017 om 23:00

Angel

Het kan best zijn dat er ook een toren is, maar wij staan echt altijd in de garage.

Plattelandse

Plattelandse

11-04-2017 om 10:23

Meer info.

Ze kunnen helaas op de heenreis niet met OV. We moeten er om 7.30 zijn en ga ze ook echt uitzwaaien. Neem de kinderen mee, die vinden dat leuk om opa en oma uit te zwaaien en dan maak ik er gelijk een uitje van. Het zal wel druk zijn want het is de eerste dag van de meivakantie. In ieder geval al bedankt voor alle reacties.

Jasmijn

Jasmijn

11-04-2017 om 10:56

ruim de tijd nemen

Ga in ieder geval ruim om tijd weg, scheelt gewoon stress in je lijf. Ik was er al een tijd niet geweest en wilde bij parkeren niet de laatste parkeergarage hebben (je hebt ze met icoon, tulp, koe, vuurtoren enz.) ik sta altijd in de laatste en wilde wat meer vooraan staan, maar toen reed ik de afslag voorbij....hahaha ja en nu? Na wat gecirkeld te hebben over verschillende afslagen, kwam ik er weer voorbij, en toen maar weer de achterste genomen
Kijk anders even op google maps hoe je aan komt rijden, dan ziet het er alvast wat bekender voor je uit.
Na het parkeren ga je de deuren door en daar heb je die banden met 'watch your step' op het einde van de banden de terminals en de winkeltjes, daar zijn ook de betaalautomaten voor het parkeren.

Angela67

Angela67

11-04-2017 om 11:02

echt vroeg genoeg

die tijd is echt niet rampzalig, niet met de auto en niet met de trein.

Ik weet niet waar je vandaan moet komen, maar als je bijvoorbeeld met de auto naar Sassenheim rijdt en daar parkeert ben je in 15 minuten op station Schiphol. 06:58 Sassenheim Spoor 2 (Sprinter richting Hoorn Kersenboogerd >> 07:13 Schiphol Airport.

Hou de komende dagen even de fileberichten in de gaten rond 7:00/7:30 uur in de buurt van Schiphol, dan krijg je ook een indruk daarvan.

Overigens als het je echt stress bezorgt zou ik er geen uitje van maken óf met de trein gaan. En zeker niet uitzwaaien. Hebben opa en oma al eerder gevlogen?

gr Angela

Phryne Fisher

Phryne Fisher

11-04-2017 om 16:05

Simpel

Als je van de afrit van de A4 komt en de borden departures volgt, heb je aan het begin van de Kiss & Ride strook aan de linkerkant een parkeergarage voor kort parkeren. Pal tegenover de vertrekhal dus. Ik ben er nog nooit in geweest, maar hij ziet er redelijk normaal uit.
Als je er nooit komt is het zeker leuk om er even rond te lopen, koffie drinken e.d.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

11-04-2017 om 16:09

Angela

Voor mijn eigen midweekje Engeland wilde ik parkeren in Sassenheim en dan een kwartiertje met de trein. Is daar een beetje ruime parkeergelegenheid en mag je ook vier dagen parkeren?
Voor dagreizen parkeer ik nl gratis in Nieuw-Vennep, maar dat is alleen maar max 24 uur gratis. Wellicht is dat voor de plattelandse wel een optie want het is maar 8 minuten of zo naar Schiphol. Even kijken of zoveel treinkaartjes nog wel lonend is tov de parkeerkosten op de luchthaven.

Triva

Triva

11-04-2017 om 16:11

phryne

Kun je niet beter vanaf je eigen woonplaats met bus of trein?

Triva

Triva

11-04-2017 om 16:14

plattelandse

Jullie kunnen inderdaad parkeren in Nieuw-Vennep, daar moet je wel een kaartje 'kopen' maar dat is voor 24 uur gratis. Vanaf daar ben je zo op Schiphol maar de kaartjes kosten dan wel veel geld pp.

Zoals iemand hierboven al zei: je moet gewoon de borden 'kort parkeren' volgen en via streetview kun je kijken hoe dat er in werkelijkheid uit ziet. Er zijn echt heel veel ingangen, hoe verder je doorrijdt hoe drukker het wordt dus neem gewoon de eerste en loop met z'n allen via die rollerbanen helemaal door. Er zijn inderdaad maar weinig automaten om te betalen maar het is echt niet superdruk als jullie je richten op 7:00 uur.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

11-04-2017 om 16:16

Triva

Dan moet ik via Leiden of Amsterdam. Niet echt heel fijne verbinding dus. Ook de bus is een hele reis, dus het wordt de trein vanaf Sassenheim of een taxi.

Triva

Triva

11-04-2017 om 16:18

nog meer info

https://www.schiphol.nl/nl/parkeren/parkeren-ophalen-wegbrengen/ P1 en P2 is de goedkoopste oplossing als je langer dan 30 min blijft.

Neem je tijd voor een goed weerzien of afscheid. Vanaf Schiphol Terminal Parking (P1 en P2) loop je in 2 minuten naar de vertrek- of aankomsthal. Volg op Schiphol de borden Parkeren Schiphol Centrum en kies garage P1 of P2.

Triva

Triva

11-04-2017 om 16:20

Phryne

Neem de bus naar het station bij ons, kun je de auto laten staan.

Triva

Triva

11-04-2017 om 16:21

Neem de bus naar het dichtstbijzijnde winkelcentrum van ons, loop 100 meter en pak de bus naar Schiphol.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

11-04-2017 om 16:30

Triva

9292 ligt er nu uit. Ik kan dus niet kijken hoe de buslijnen gaan. We hebben nog even, dus ik kom er nog wel achter. Helaas zijn ongeveer alle haltes hier in het dorp vervallen en om nu helemaal met mijn koffertje naar de steenfabriek te rollen

Specht

Specht

11-04-2017 om 17:51

Jasmijn

Is ons inderdaad ook een keer overkomen dat we de laatste ingang voorbij reden,
maar je kunt dan inderdaad vrij makkelijk in de herkansing.

Plattelandse

Plattelandse

13-04-2017 om 15:53

Durf

Ga er gewoon voor. Heb streetvieuw bekeken, het ziet er wel overzichtelijk uit.

Moet maar eens geen bangerik zijn. Heb namelijk vaak de neiging om als ik iets eng vind het te laten of het aan een ander te vragen. Maar goed dat mijn ouders geen rijbewijs hebben, kan ik ook niet meer terug krabbelen.

Zorg dat ik op tijd vertrek en trakteer mijzelf op Schiphol op een cappuccino.

Bedankt voor alle tips die jullie hebben gegeven.

Goed zo!!!!

Wanneer is het??

We willen wel horen of t meeviel.........(of tegen....vast niet)

Ingrid
.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

13-04-2017 om 17:29

Plattelandse

ik herken je getwijfel! Succes!
Goeie rit naar Schiphol.

Ad Hombre

Ad Hombre

13-04-2017 om 18:45

Excellence

Trakteer jezelf en je ouders en parkeer in de Excellence parkeergarage. Kost je 2.50 per 11 minuten maar je parkeert direct naast Departures 3 en de parkeerplekken zijn extra breed. Je loopt bijna direct uit je auto het vliegtuig in. (ok, ik overdrijf)

Plattelandse

Plattelandse

13-04-2017 om 19:01

Praat jullie bij.

Zal jullie volgende week zaterdag alles vertellen over mijn avonturen op Schiphol .

Amsterdamse

Amsterdamse

13-04-2017 om 21:16

Je kan het!

Succes en je kan het

Lou

Lou

14-04-2017 om 10:07

Mooi!

Ik heb met vrijwel precies hetzelfde gezeten. Het is dat ik er echt niet onderuit kon. Dat mijn geliefde naar de andere kant van de wereld vloog vond ik minder spannend dan dat ik zelf naar Schiphol heen en terug moest rijden. Maar echt, het staat goed aangegeven. Kijk van tevoren welke borden je wil volgen en dan gaat het lukken. Ik parkeerde trouwens buiten, weet niet meer hoe dat terrein heette, maar gewoon op de eerste makkelijke plaats die ik zag. Dan was ik er maar vanaf Het ging uitstekend, was echt lang niet zo lastig als ik dacht!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.