Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Zeistenaar

Zeistenaar

21-01-2018 om 16:43

Parkeren station Driebergen-Zeist

Iemand ervaring met parkeren bij Station Driebergen-Zeist?

Voorheen kon dat gratis. Nu kost het voor een dag EUR 3,50. Daar baal ik van. Hoef er gelukkig niet dagelijkst gebruik van te maken, maar toch.

Weet iemand of je nog ergens gratis kunt parkeren in de buurt van het station?

Angela67

Angela67

21-01-2018 om 17:24

vast niet

anders stond het daar ook vol met parkeerders. Het idee is dat mensen gebruik maken van parkeren daar waar het het minste overlast voor anderen geeft rondom het station.

Dus misschien kun je wel op een goedkopere of gratis parkeerplaats parkeren en dan met vouwfietsje of 'grote-mensen-step' naar station toe? Ik denk dan aan bijv. Prinses Margrietlaan e.o. Volgens mij is het daar zo ruim opgezet dat een aantal reis-parkeerders daar geen overlast voor bewoners geven.

Is het aantal bussen naar het station vanuit Zeist niet goed genoeg? Ik meen dat er vroeger vrij veel bussen langskwamen, waardoor je altijd wel naar het station kon vanuit Zeist.

gr Angela

Angela67

Angela67

21-01-2018 om 17:32

vroeger, toen het nog gratis was, was er volgens mij heel weinig plek (en veel forensen die het toch probeerden)? Dus het kostte niets, maar de kans op een plekje was nul dacht ik.
gr Angela

Triva

Triva

21-01-2018 om 17:35

huh?

Je woont in Zeist en je gaat op een landelijk forum vragen of je nog ergens gratis kan parkeren in Zeist???

Triva

Triva

21-01-2018 om 17:39

vraag je af of het leuk is voor de mensen die in de buurt van het station wonen dat je daar gaat parkeren. Het is natuurlijk de bedoeling dat je de fiets of bus naar het station neemt of gewoon netjes betaalt voor parkeren.

Zeistenaar

Zeistenaar

21-01-2018 om 21:00

Angela

Tot voor kort kon je er gratis parkeren en was er altijd wel voldoende plek. In elk geval op de momenten dat ik kwam was er altijd genoeg plek.

Ik heb geen vouwfiets of step en is voor het aantal keren dat ik ga ook niet de moeite waard.

Bussen rijden erg onhandig/ongunstig vanaf waar ik woon als ik naar dat station moet. Dus zonder auto echt flink meer reistijd dan voorheen als ik met OV ga. Of ik moet betalen om te parkeren en dat vind ik balen.

Zeistenaar

Zeistenaar

21-01-2018 om 21:05

Triva

"Je woont in Zeist en je gaat op een landelijk forum vragen of je nog ergens gratis kan parkeren in Zeist???"

Ja, ik weet dat er meer mensen in deze omgeving wonen en misschien kennen ze de stationsomgeving beter dan ik . Ik ken geen mensen die naar dat station gaan en dus weet ik niet wie ik moet vragen in mijn omgeving hoe het daar zit met gratis parkeren.

"vraag je af of het leuk is voor de mensen die in de buurt van het station wonen dat je daar gaat parkeren."

Er wonen daar weinig mensen in de buurt van het station. Daarom is het ook zo balen. Er was voldoende parkeerplek, het was gratis, de weinige bewoners die er in de buurt woonden hadden er geen last van, maar ja, projectontwikkeling, geld willen verdienen, dus een garage bouwen en nu moeten wij betalen. Niet fijn.

"Het is natuurlijk de bedoeling dat je de fiets of bus naar het station neemt of gewoon netjes betaalt voor parkeren."

Tja, kan wezen. Maar als ik ergens gratis zou kunnen parkeren, doe ik dat toch liever. I.v.m. flink meer reistijd met OV zoek ik dus toch of dat alternatief bestaat. Zo niet, dan moet het helaas toch anders.

Triva

Triva

21-01-2018 om 21:41

maar

hoe weet jij dat er voldoende parkeerplekken waren als je daar niet heel vaak komt? Ze gaan heus niet zomaar een garage bouwen. Hier was het opeens heel erg druk, als ik om 9 uur met de auto aankwam kon ik al bijna geen parkeerplek meer vinden totdat ik zag dat ze 1 station verder een verdieping bouwden boven de parkeerplaats. Die auto's reden natuurlijk gedurende die tijd naar onze parkeerplaats. Ik snap best dat als je een garage bouwt de mensen die van DIE garage gebruik gaan maken moeten betalen en niet de mensen die wel keurig de fiets, bus of benenwagen nemen (en het dus over alle mensen verdeeld in de gemeente).

Ga eens op een vrije dag rond rijden daar en je vindt je antwoord vanzelf.

Tine Winkel

Tine Winkel

21-01-2018 om 22:08

mijn ervaring bij Driebergen-Zeist

is meer zoals die van Angela67: overvol daar op de momenten dat ik daar mijn auto kwijt wilde. Dus ik zou erg blij zijn met een plaats voor 3,50 voor een dag (?) parkeren.

Triva

Triva

21-01-2018 om 22:14

kijk

dat bedoel ik nu, hoe weet jij dat er voldoende parkeerplekken waren? Blijkbaar niet als twee mensen je nu al kunnen vertellen dat dat niet zo is. Betaal nu maar want de vaste klanten zullen al heel snel gratis gaan parkeren als dat mogelijk is dus dan moet jij zover lopen dat het de moeite niet meer waard is denk ik zo.

Andere Zeistenaar

Andere Zeistenaar

21-01-2018 om 22:40

nou zeg Triva

Triva, wat zit je toch weer belerend te hakken. Rustig joh!

Het was volgens mij bijna altijd heel druk, zeker de laatste jaren. Ze bouwen inderdaad niet voor niets daar (het is ook nog steeds in verbouwing). Maar wat de TS zegt klopt natuurlijk gewoon (ze zegt het toch): "Tot voor kort kon je er gratis parkeren en was er altijd wel voldoende plek. In elk geval op de momenten dat ik kwam was er altijd genoeg plek."

Zij kwam waarschijnlijk heel vroeg. Triva, jij schrijft over een andere plaats: "als ik om 9 uur met de auto aankwam kon ik al bijna geen parkeerplek meer vinden", maar 9 uur is natuurlijk ontzettend laat. Veel mensen gaan voor hun werk niet pas om 9 uur parkeren daar en dan met de trein nog naar hun werk.

Het is inderdaad een druk station, maar er wonen niet veel mensen echt vlakbij.
Mijn man ging daar vorig jaar met de fiets naartoe (5 km) en dan met de trein naar Den Haag. Kan ook.
Of: je neemt de fiets naar een bushalte met bussen die er rechtstreeks naartoe gaan. Als je in Zeist-West woont (zoals ik) kun je bijvoorbeeld naar de Jordanlaan fietsen. Even van tevoren kijken welke bussen het handigst zijn.

Zelf vanuit Zeist-West ga ik bijna altijd naar Utrecht, dat is voor mij voor bijna alles dichterbij (vaak: fietsen naar bushalte Jordanlaan en binnen no-time zit ik in Utrecht of op station Utrecht CS. Uiteraard kan dat alles ook op de fiets, maar daar ben ik meestal te lui voor).

Andere Zeistenaar

Andere Zeistenaar

21-01-2018 om 22:42

o nee niet Den Haag

O nee, toen hij naar Den Haag ging, ging hij natuurlijk bushalte Jordanlaan - Utrecht CS - Den Haag. Sorry.

Nee dat was toen hij een paar maanden een baan had meer in het zuiden.
Anders klopt mijn verhaal niet meer.

Triva

Triva

21-01-2018 om 23:13

andere zeistenaar

Ik schreef duidelijk dat het bij ons opééns heel druk was, daarvoor had ik dus wel altijd plaats als ik na 9 uur kwam. Het is nu waarschijnlijk weer wat rustiger want die parkeergarage verderop is af maar ik neem nu de bus naar weer een ander station

sorry mensen

Het is natuurlijk een vervelende Randstadreactie, dat snap ik best, maar toch, 3,50 voor een dag? Als ze hier in Amsterdam (max tarief 5 euro per uur) in de wat drukkere buurten dergelijke tarieven zouden invoeren zouden mensen niet meer weten hoe ze het hadden. Ik denk dat iedereen zou denken dat het een 1-aprilgrap was.

Zeistenaar, ik denk dat er niks anders opzit: of betalen, of met de fiets naar het station. Die kan je vermoedelijk nog wel gratis parkeren.

3,50 per dag. De kindertjes in in Afrika zouden ernaar opspringen

Groeten,

Temet

Triva

Triva

22-01-2018 om 12:10

Temet

Precies Temet, zo sta ik er ook in maar niet als ze van een zandveldje waar altijd plek was opeens betaald parkeren maken. Er was nu dus duidelijk toch een parkeerprobleem en dan maak je extra mogelijkheden om te parkeren. Vervolgens moet je dus inderdaad bedenken of iedereen dat moet betalen of dat je ook een deel door de gebruiker laat betalen. Heel zuur als je altijd gratis kon parkeren en altijd volop plek had natuurlijk maar als iedereen gratis in de buurt gaat parkeren creëer je dus een ander probleem: verplaatsing.

Tango

Tango

22-01-2018 om 22:08

Goedkoop

Ik vind €3,50 ook niet duur hoor voor een hele dag. Hier in de stad was ik laatst €6,60 kwijt en stond er denk ik 4 of 5 uur. Vond het belachelijk duur in ieder geval. Ik weet niet waarom je met de trein moet, maar w.s. voor werk. Kan je de kosten dan niet declareren? Als ik er voor werk sta, parkeer ik altijd met mijn Businesskaart van het werk, dat is een stuk relaxter. Heb soms de neiging om hem ook maar voor privé te pakken.
Met de bus naar het station gaan kost ook geld, dus dat maakt w.s. niets uit. Als je maar een paar keer in de week daar moet staan zou ik gewoon op die P&R parkeren. Een andere plek weet ik ook niet. Heb vroeger wel in die buurt gewoond. Maar er zit geen woonwijk dichtbij waar je zou kunnen staan (en waar bewoners dan inderdaad niet blij mee zullen zijn). Vlakbij het station zat wel een pannenkoekrestaurant met een grote parkeerplaats erachter, weet niet of dat er nog is, maar lijkt me niet dat ze het waarderen dat je daar je auto zet. Of je moet elke keer daarna een pannenkoek komen eten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.