Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Parketvloer en stoelen met wieltjes…..

we zijn op jacht naar een nieuwe eettafel + stoelen. We hebben iets moois op het oog, en de stoelen waar we nu voor gaan hebben wieltjes. Kunnen evt ook zonder geleverd worden, maar t is wel heel relaxt aanschuiven, met wieltjes. voelt prettig en ziet er leuk uit.

Alleen: we hebben een houten vloer. Massief parket, gelakt. Ik maak me wat zorgen over krassen. In de meubelwinkel zeggen ze dat het prima kan. Alles krast wel een beetje. Ook stoelpoten met viltjes die stoffig zijn of waar zand onder zit. Wieltjes ( net als ik nu met de viltjes onder de stoelen ook doe) regelmatig even schoon/ stofvrij maken zou genoeg moeten zijn.

Toch ben ik er niet helemaal gerust op. Zou graag horen of er mensen zijn met ( goede of slechte) ervaringen….

Ik denk persoonlijk dat ik het niet zou riskeren en voor stoelen zonder wieltjes zou gaan.
Voor de bureaustoel hebben wij zo'n onderlegger om de vloer te beschermen maar dat zou ik voor de eettafel niet willen.

Bijtje82

Bijtje82

05-06-2022 om 11:28

Wij hadden stoelen met wieltjes, daar zat een speciaal laagje om de wielen waardoor ze minder krassen en geluid maken. 
Maar ik zou nooit meer kiezen voor wieltjes, zeker niet icm kinderen. Alles wat er tussen en onder gaat zitten. Haren, stof, kruimels en etenresten. Dan kun je anti kras wieltjes hebben, maar als iets het wieltjes blokkeert dan krast het uiteindelijk toch. En rollen ze niet lekker meer.

Nu gewoon weer stoelen besteld met poten. 

Er zijn speciale wieltjes voor houten vloeren. Ik zou kijken naar stoeltjes mét wieltjes, omdat je dat leuk vindt, met de mogelijkheid dat ze er vrij eenvoudig af kunnen als het niet bevalt. 

Bijtje82

Bijtje82

05-06-2022 om 12:46

wil40 schreef op 05-06-2022 om 12:36:

Er zijn speciale wieltjes voor houten vloeren. Ik zou kijken naar stoeltjes mét wieltjes, omdat je dat leuk vindt, met de mogelijkheid dat ze er vrij eenvoudig af kunnen als het niet bevalt.

Die stoelen hadden wij. Maar het is zoals ik zei hierboven. Zodra ze blokkeren kan het mis gaan en zeker geen aanrader met (knoeiende) kinderen. Of als er veel haren door het huis gaan. 

IngridT

IngridT

05-06-2022 om 14:07 Topicstarter

Hm…..Hier word ik  niet echt geruster van.
Zijn er ueberhaupt mensen hier die stoelen met wieltjes hebben en tevreden zijn over  hoe hun houten vloer  zich houdt?  

Ik vind juist met een gladde vloer dat stoelen met viltjes lekker glijden, dus zelf zou ik niet voor wieltjes gaan. (Sorry, geen ervaring dus).

Bijtje82

Bijtje82

05-06-2022 om 14:49

Daarbij.. 
Een stoel met wieltjes maakt tijdens het gebruik meer bewegingen dan een stoel op poten. Meer beweging is meer geluid en meer risico op krassen.

Wat je kunt doen is de stoelen laten leveren met poten zoals ze standaard zijn. En één setje wieltjes mee bestellen. Dan kun je altijd nog beslissen om voor de andere stoelen wieltjes aan te schaffen. Bij ons waren de stoelen met wieltjes duurder. 

Bedenk ook even dat als je bijvoorbeeld dunne pootjes hebt met wieltjes, dat die eerder stuk zullen gaan als je (of visite) wat zwaarder van stuk bent. Sowieso rekening mee houden bij stoelen met dunne poten of poten die in het midden van de zitting gemonteerd zijn. Zie onder. Dit zijn geen geschikte stoelen voor zwaarlijvige mensen. 


10288991_0.jpg


bronx71-eetkamerstoel-met-wieltjes-levi-cognac-eco.jpg


190802-operator-roze-stoel-zitmaxx-by-boo-878bf3.webp

Mijn thuiswerkplek heeft een bureaustoel met wieltjes. Tijdens de verschillende lockdowns is die stoel natuurlijk veel meer gebruikt. Op de vloer in de werkkamer ligt linoleum. Na een aantal maanden heb ik zo'n onderlegger gekocht omdat de wieltjes gingen krassen door het zand etc. dat er aan bleef plakken. En dat, terwijl wij in huis onze schoenen uitdoen. Maar toch komt er kennelijk nog genoeg zand etc binnen. 
Als linoleum al niet zo geweldig tegen stoelen met wieltjes kan dan zou ik vrezen voor de parketlak. Het lijkt mij ook dat op een stoel met wieltjes veel meer heen en weer geschoven zal worden dan op een stoel met poten. En dat dan dus terwijl er iemand op zit - waarmee eventueel zand en gruis door het gewicht op de stoel nog eens extra in de vloer worden geduwd. 

Ik vind het idee van Bijtje wel slim, dan kan je het risico-arm uitproberen. Maar ik denk niet dat het een geweldig idee is, eetkamerstoelen met wielen, tenzij je plavuizen oid hebt liggen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.