Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pastasalade?

Wat zijn jullie top recepten voor pastasalade? Ik wil eens een keer wat anders, maar heb geen inspiratie. Mag vegetarisch, maar het hoeft niet perse.

Deze stond in de krant. Heb hem nog niet gemaakt maar het recept klinkt erg lekker https://www.volkskrant.nl/eten-en-drinken/pastasalade-is-zowel-geliefd-als-verguisd-maar-zo-gaat-het-niet-meer-mis~bf6f11c4/

Pastasalade met tonijn. Ik neem altijd die kleine pastavormpjes, vind ik lekkerder ervoor.

Tonijn aanmaken met kruiden, klein beetje of ketchup. Pasta koken en beetje laten afkoelen, dan wat olijfolie erover. Veel groente snijden, paprika, komkommer, uitje of bosui (niet te veel), sperziebonen, mais, tomaat, venkel, nou ja wat je zoal hebt. Husselen en klaar. Als ik in een creatieve bui ben komt er een gekookt ei doorheen, maar dat maakt het minder lang houdbaar, dus die doe ik ook nog weleens apart en dan heb ik voor de volgende dag of zelfs dagen een salade zonder ei. 

SilSil schreef op 06-07-2021 om 23:41:

Deze stond in de krant. Heb hem nog niet gemaakt maar het recept klinkt erg lekker https://www.volkskrant.nl/eten-en-drinken/pastasalade-is-zowel-geliefd-als-verguisd-maar-zo-gaat-het-niet-meer-mis~bf6f11c4/

Gossiepietje, die ziet er lekker uit! Bedankt!

hier twee pastasalades die om-en-om op tafel komen.
De eerste is heel erg simpel:
Pasta, hamblokjes, flink veel paprika, heel fijn gesnipperd uitje, kaas, mosterd en mayonaise. (recept van een tupperware - nieuwe stijl - party)
De tweede:
pasta, zongedroogde tomaatjes, gerookte kipfilet, olijfjes, pesto, mayonaise, rucola, tuinboontjes
En toevallig vanmorgen nog een gelezen:
pasta, snacktomaatjes, doperwtjes, olijfjes, pesto, garnaaltjes (tonijn kan ook vast wel), rucola.
Deze moet ik nog proberen, maar ik vond hem wel lekker klinken (recept uit allerhande trouwens).


Moet het dan ook op een kabouterbordje, met olijfjes, garnaaltjes, zongedroogde tomaatjes, doperwtjes?

Mijn pastasalade is simpel en erg lekker: cherrytomaatjes halveren, knoflook in dunne plakjes en dat samen ca half uur in de oven, halverwege keren. Pasta koken. Dressing maken van olijfolie, balsamico en beetje suiker, stukjes mozzarella erdoor en de warme tomaatjes met knoflook. Tot slot paar flinke handen rucola erdoor scheppen.

Soms als ik echt geen zin heb om maar iets te doen ( en dat is met koken niet vaak ) maak ik: pasta met een blikje tonijn,kleine stukjes rode ui, stukjes komkommer en flink wat rucola. Ik schep daar milde chilisaus door en klaar.

Mijn pastasalade is een "buffetje" ik maak koude pasta en daarbij presenteer ik schaaltjes met doperwten en worteltjes, stukjes paprika,  fijn gesnipperde ui, olijven,  stukjes komkommer, zilveruitjes, stukjes augurk,  halve kerstomaatjes, halve gekookte eieren,  tonijnstukjes uit blik, twee dressings,  iedereen kan dan opscheppen wat hij lekker vindt. Soms pak ik er ook nog wat restjes uit de koelkast bij zoals een plak rauwe ham of stukjes kipfilet die gebakken zijn.  Ik kijk altijd hoeveel vulling ik heb en daar pas ik de hoeveelheid pasta die ik kook op aan.  Als het geheel dan een beetje weinig is presenteer ik er een stokbrood met kruidenboter bij. 

Ik mik er altijd van alles in: eerst mayonaise, pesto en yoghurt en dan komkommer, tomaat (wel of niet zongedroogd), paprika, gekookt ei, tonijn, geitenkaas/blokjes kaas, ui. Ook nog peper en zout erdoor en wat Italiaanse kruiden. Wordt hier altijd erg gewaardeerd, vooral als het warm is buiten. 

De pasta zelf varieert, soms gewoon macaroni, soms fussili o.i.d. wat we maar in huis hebben. Ik zag dat ze tegenwoordig ook speciale pastasalade-pasta verkopen, maar die heb ik nog niet uitgeprobeerd. Geen idee wat daar nu weer anders aan is dan aan gewone pasta.

Ohhh dit is een heel goed topic! Ik volg even mee want ben echt inspiratieloos als het gaat om salades, maar ik vind het super lekker! Zeker als het warm is. 

Pastasalade, lekker! Hier meestal met blokjes gerookte kipfilet, stukjes paprika, stukjes appel, wat ijssla erdoor (of eronder) en geraspte kaas erover. 

saladepasta is echt onzin. Ik heb er een warm pastagerecht mee gemaakt was heerlijk. Pastasalade hoort volgens dochter alleen maar met volkorenpenne.

Fourtyfour

Fourtyfour

07-07-2021 om 22:45 Topicstarter

Oh. Fijn al die inspiratie! Gerookte kip lijkt me inderdaad ook wel lekker erin! Ik ga dit weekend eens wat maken!

Inderdaad met "gewone" pasta, ik denk de speciale pasta ook een speciale prijs heeft 😉

Ik kreeg van mijn moeder een zakje met gekleurde saladepasta. Was lekker maar niks bijzonders😂

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.