Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vonda Financia

Vonda Financia

13-09-2008 om 17:22

Pensioengat dichten


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

... net interessant telefonisch advies gehad.

Even over die allesbrander: voor mensen die een interessante (Am.) serie willen kijken met een 'einde van de wereld'-achtig verhaal, raad ik de serie 'Jericho' aan, nog niet in Nederland uitgekomen.
Maar dit terzijde.
Ik ben net teruggebeld door een onafhankelijk adviseur. Zij hoorde wat mijn (onze situatie) was en kwam als eerste optie aan met banksparen. Nadeel is dan wel weer dat je je aan allerlei regeltjes hebt te houden. Het betreft dus een geblokkeerde spaarrekening waar je maandelijks een bepaald bedrag, afhankelijk van je salaris/pensioen, op kunt sparen. Het op deze rekening gespaarde bedrag wordt niet gerekend als gewoon gespaard geld, en ik meen dat je er dus geen vermogensrendementsbelasting over betaalt (zit in box 3). Als het tot uitkering komt, wordt er wel belasting geheven want dan wordt het beschouwd als loon (box 1).
Toen we nog wat doorgepraat hadden over mijn situatie adviseerde ze me eigenlijk dat ik niet echt heel veel zou hoeven doen, ik zou net zo goed gewoon zelf wat kunnen sparen, omdat ik eigenlijk voldoende achter de hand had (opgebouwd pensioen, eigen huis).
Wel een heel eerlijk gegeven advies, dit advies had ik in elk geval niet verwacht!
Voor mensen die ook graag eens een babbeltje met deze adviseur maakt (ze had ook veel te maken met echtscheidingen en adviseerde over pensioenen, hypotheken e.d.) mail me maar op poezekoppie apestaartje gmail punt com.
Ik had verwacht een vrij commercieel advies te krijgen om een bepaalde constructie te doen met mijn pensioen maar haar advies kwam gewoon overeen met wat jullie hier ook al zeiden. Grappig hoor.
Ik ben nu van plan om (zoals ik al eerder aangaf) het bedrag dat ik eerder voltijds aan pensioenpremie meer betaalde dan nu, nu zelf maandelijks opzij te zetten zolang ik parttime werk (dus totdat ik wellicht ooit weer fulltime werk). Dit extra bedrag wordt dan ook meegenomen in de berekening die mijn vriend en ik hier hebben waarbij we samen bijdragen aan het huishoudgeld (en of en hoe je dat precies doet is weer een heel andere discussie!!!).

Groetjes, praat hier nog maar lekker door, ik ben in elk geval al heel dankbaar voor al jullie input!
Vonda Financia

Vonda (o.t)

Jericho was in Nederland al te zien op Veronica! Geweldige serie inderdaad. Geloof dat het nu niet meer uitgezonden wordt en weet ook niet of het nog terugkomt.

Esmee (ook even ot)

Mijn vriend heeft het gedownload en volgens hem zijn er ook maar 2 seizoenen van gemaakt, jammer genoeg.
Vonda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.