Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
21-08-2011 om 09:49
Ik heb een enorme hoeveeheid peulvruchten ingeslagen: witte bonen, zwarte bonen, kievitsbonen, kikkererwten. Oja, en linzen, die lekkere uit Frankrijk (du Puys, zo uit mijn hoofd).
Hebben jullie lekkere recepten? Vegetarisch is fijn, maar ik houd me ook aanbevolen voor varianten met vlees. Ik gooi er even zelf één in die mij goed bevalt:
Eier- en linzencurry: 150 g linzen, groentebouillon, 6 eieren, 3 kruidnagels, ¼ tl peperkorrels, 1 ui, 2 verse chilipepers, 2 teentjes knoflook, 2½ cm gemberwortel, (2 el currypasta), 400 g tomaten uit blik, ½ tl suiker, 1,75 dl water, ½ tl garam masala, peterselie
Linzen in bouillon half uurtje zachtjes koken. Eieren koken. Olie verhitten, kruidnagels en peperkorrels paar minuten bakken. Ui, chilipepers, knoflook en gember toevoegen en 5 minuten roerbakken. Currypasta erbij, 2 minuten bakken. Tomaten, suiker, water erbij en laat 5 minuten zachtjes koken tot de saus wat indikt. Eieren, linzen en garam masala toevoegen. Garneren met peterselie.
Ik roer er vaak nog een flinke hand gekookte rijst doorheen.