Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Liesl

Liesl

18-04-2010 om 15:08

Piano

hoi

ik zit er aan te denken om pianoles te gaan nemen, en dus een piano te huren of te kopen. Ik zie dat er meer dan voldoende 2e hands te koop (of huurkoop) zijn, ook bij muziekwinkels. Ik heb er nu nog totaal geen verstand van maar... wat is een richtlijn voor de investering die ik kwijt ben voor een goede piano? Is tweedehands prima of is het aan te raden om een nieuwe te kopen? Hoe lang gaat een piano eigenlijk mee?

Liesl

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anonix

Anonix

18-04-2010 om 16:41

Jaaaren

Wij hebben een piano uit 1927. Zo lang gaan ze dus zeker mee

We hebben getwijfeld tussen een nieuwe oostblokpiano en een ouder 'erfstuk'. Uiteindelijk is het die laatste geworden dus. Past beter bij ons, in onze inrichting en het geluid (we konden ze naast elkaar horen) was veel warmer.

Het is dus ook een kooppiano geworden een geen huur, vooral omdat we niet van plan waren de piano snel weer weg te willen doen (man is altijd opgegroeid met een piano in huis, maar schoonouders spelen zelf nog )

Hij wordt 1-2x per jaar gestemd en verder doen we niet aan onderhoud. Het is niet de beste piano, ook niet de mooiste, maar hij heeft een mooi geluid en staat leuk in de kamer.

Oja, hij komt bij een soort handelaar vandaan. Iemand die, naast zijn baan als jurist, als hobby piano's een nieuw leven inblaast. Hij heeft hem voor ons opgeknapt, thuisbezorgd en laten stemmen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.