Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Picnic, hoe bevalt het jullie?

Ook maar eens een kletsdraadje, want we moeten de boel een beetje levendig houden natuurlijk. Wij zijn, eindelijk, begonnen met bestellen bij Picnic. Ik moest echt een drempel over want dacht dat ik alleen zelf in de supermarkt kon winkelen. Nu 2 keer besteld en het bevalt zo goed! Het is nog een beetje uitproberen wat wel en niet lekker is, zo had ik vorige week een pastasaus die ik niet nog een keer zou bestellen en deze week een wijn en een pak granola gekozen die we nog even gaan proeven. Maar verder vind ik het heel handig. Ik bestel op zaterdag en laat het zondagavond komen. We kunnen dan t/m donderdag eten. Op vrijdag haal ik dan in de winkel voor t/m zondag. Ik heb nog wel wat specifieke dingen die ik echt in de winkel haal, zoals toiletpapier bij Lidl en af en toe verse producten bij Jumbo. Maar misschien verdwijnt dit ook nog wel.
Wie bestelt nog meer bij Picnic? Zijn er nog leuke tips?

Mijn buren. Ik verbaas mij er altijd over dat ze die boodschappen in tig plastic tasjes geleverd krijgen. Dat zou voor mij al een reden zijn om het niet te doen. 

waar ik woon is geen picnic  maar ik wat wel dat op die plastic zakken statiegeld zit.

Waar ik woon is ook geen picnic. Sinds dat mijn man corona heeft gehad, laten wij de boodschappen bezorgen door die blauwe winkel. Ik vind het een uitkomst. We bestellen gewoon voor een hele week. Meestal zitten de boodschappen in een klapkrat. Als het in een grote zak zit, gebruiken we die om het plastic afval in te doen. 

Mijn dochter, bevalt haar goed. Maar een andere bezorgdienst zou waarschijnlijk ook goed bevallen. En skik, die plastic zakken lever je de volgende keer weer in inderdaad, is voor hergebruik.

Hier eerst een halfjaar op de wachtlijst gestaan en toen we eindelijk een de beurt waren een paar keer besteld.
We zijn tot de conclusie gekomen dat ze erg duur zijn en bijna geen aanbiedingen hebben.

Tot we aan de beurt waren hebben we in de coronatijd steeds bij ah pick-up besteld en daar zijn de aanbiedingen voor ons toch veel interessanter.

Dus wij houden het nu ook nog bij de pick-up en zijn duidelijk veel voordeliger uit dan zelf door een supermarkt te lopen.
krijg nog wel steeds de mailtjes van pick, maar dan is het echt een kleine korting op iets ipv bv tweede gratis.

skik schreef op 02-08-2021 om 04:59:

Mijn buren. Ik verbaas mij er altijd over dat ze die boodschappen in tig plastic tasjes geleverd krijgen. Dat zou voor mij al een reden zijn om het niet te doen.

Het fijne is wel dat er statiegeld op zit en dat ze die de volgende keer weer innemen, waarna ze ze recyclen.

Ik vond het bij picnic lastig dat de keuze beperkt is. Basisassortiment is prima, maar ik wil dan meestal net iets anders, buitenlandse producten ofzo.
Daarnaast is de keuze in aflevermomenten beperkt. Vanuit logistiek oogpunt snap ik dat, maar het waren tijden die voor mij vaak niet uit kwamen.
Maar we zijn inmiddels verhuisd naar een dorp, dus ze komen niet meer bij ons, probleem opgelost.

Tango

Tango

08-08-2021 om 21:33 Topicstarter

Was ik bijna mijn draadje vergeten....Die zakken lever je inderdaad de volgende week weer in en je ontvangt dan keurig 35 cent statiegeld. 
Ik vind het assortiment op zich uitgebreid genoeg voor het doordeweekse eten. En op vrijdag ga ik altijd naar de gele winkel om eten voor het weekend te halen. 
Pick-up ken ik niet. De gele winkel hier heeft ook bezorging, maar nog veel minder momenten dan Picnic. Die van Picnic komen tot nu toe prima uit, ik laat ze altijd op zondagavond tussen 21.00 u. en 22.00 u komen. Net zijn ze dus weer geweest dus de kasten zijn weer gevuld. 
Ik vind ze niet veel duurder dan de supermarkt, ik bestel vooral Gwoon producten en aanbiedingen. En het voordeel vind ik dat als je naar de supermarkt gaat, je altijd nog iets extra's in je karretje gooit, ik wel tenminste, en je dus uiteindelijk veel duurder uit bent. 
Man hielp net met uitpakken en zei: zo snel hebben wel nog nooit boodschappen gehaald. Het scheelt inderdaad flink tijd, normaal ging ik altijd zondagmiddag naar de winkel. Nu kon ik lekker gaan sporten. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.