Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

'pieten' surprise?

Dochter van 10 heeft voor haar surprise een klasgenoot getrokken die 'Pieten' van achternaam heet. Jullie voelen hem al hangen...ze wil een surprise maken met allemaal pieten. Lollig idee, maar ik ben een beetje knutselmoe. Iemand inspiratie hoe we whatever het kadootje wordt in een niet al te arbeidsintensieve 'pieten' surprise kunnen verpakken? (en nee, 1 piet is niet genoeg, het moeten PieTEN zijn)

Ingrid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vroeger

heb ik ooit een pietje gemaakt op school. Doosje, daar maak je het lijfje van. Beentjes en armpjes met van die zogeheten muizentrapjes. Twee verschillende kleuren strookjes papier die je dan om en om vouwt. Daar een handje of voetje opplakken. O, ja...op het lijfje moet natuurlijk een pietenhoofdje.

Succes, misschien kan ze er een soort mobile van maken, met zwevende pietjes. Vijf lijkt me dan het leukste aantal en dan in verschillende hoogste (lengte van de touwtjes...visdraad).

Nou, makkelijk typen, nu nog maken

groetjes van Purk

2 dimensies

Geen haar op mijn hoofd dat ik dit in 3D zou doen.
Gewoon een huis of een boot oid en dan helemaal onder de Pieten plakken. Als je het wat gestyleerd doet ziet het er vaak heel aardig uit als het er veel zijn. Simpel houden.

IngridT

IngridT

25-11-2011 om 15:37 Topicstarter

Ja, 2d

Dat lijkt me een strak plan. Dochter is ook al niet zo'n knutseltalent, dus om nou van 12 doosjes pieten te gaan maken is me gewoon veel te veel werk (hoewel zo'n pietenmobile vast heeeel erg lollig staat. 5. Hmm. En dan heel klein. Maar waar moet het pakje dan in??). ik ga het eens in de groep gooien (en folders sparen. voor pietenplaatjes)

Meer ideeen zijn welkom natuurlijk!!

ishtar

ishtar

25-11-2011 om 16:05

Nou, dat pakje gaat bovenin

en en aan de onderkant plak je kruislings 2 stokjes , in het midden 1 pietje, en aan alle uiteinden 1 pietje. Klaar

Juist

dat dacht ik ook ishtar toen ik het las. Pakje als houder van de mobile. Desnoods zo, dat pakje eruit kan, maar mobile verder in takt blijft.

groetjes van Purk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.