Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

QB!

QB!

17-07-2023 om 16:50

Plantenkleuring haar

Wie heeft er ervaring met haar verven via plantenkleuring? Ik heb nu chemisch geverfd haar (blond), maar wil eigenlijk overstappen op een plantenkleuring. Het internet beloofd gouden bergen qua gezondheid voor het haar, voller haar, etc etc. De prijzen zijn niet mals, dus ik ben benieuwd naar ervaringen van gebruikers.

Vroeger verfden mensen met henna en dat ging prima, zou dus nog steeds moeten kunnen.

zou kunnen, maar je haar is chemisch behandeld, dan kan een natuurlijke kleur anders reageren.  Ga dus naar een goede kapper.
Maar of je er echt voller haar van krijgt? Ik denk vooral de kapper een vollere portemonnee.
(Met planten verf lichter verven lukt niet hè)

Hier goede ervaring, alleen een hele dure kapper biedt het hier aan…
Maar… ik kan wel altijd wat poeder bijkopen en dat kost niet zoveel. Tussendoor verf ik het dus zelf thuis. 

Zeer ruime ervaring met henna (inmiddels al jaren niet meer trouwens). Heb destijds een keer een kapster horen zeggen dat dat de enige verf is die daadwerkelijk goed is voor je haar. Inderdaad zag mijn haar er glanzend en gezond uit, maar met henna was het precies even miezerig en dun als zonder henna  

QB!

QB!

18-07-2023 om 13:40 Topicstarter

@Pinokkio, hoe vaak laat je het bij de kapper doen en waarom? (omdat je het tussendoor wel zelf doet zeg maar). Ik heb nu echt wel om de 6 weken een uitgroei die bijgewerkt moet worden. Mijn dochter heeft de kappersopleiding gedaan (doet er niks meer mee verder) en verft mijn haar nu. Het lijkt mij dus als de kapper de eerste keer de plantenkleuring erop heeft gezet, mijn dochter ook prima om de 6 weken mijn uitgroei bij kan werken. 

Henna kost een habbekrats en vroeger deden we dat zelf. Avondje kop in de groene modder en klaar. 
Nu heet het plantenkleuring en kost het kennelijk goudgeld. Iemand lacht zich de ballen uit z’n  broek. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.