Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Plattegrond maken

Mijn man en ik krijgen een andere, veel kleinere slaapkamer, Ons huis is niet recht en sommige kamers hebben hier en daar een soort uitsparinkje. Met andere woorden: passen en meten gaat lastig. Ik wilde een plattegrond van de kamers maken, op schaal en op school de meubels: wat past wel of niet. Ik heb dit eerder gedaan, in ons vorige huis met ruitjes papier. Maarja die kamer was rechthoekig. Gezien mijn slechte zicht (nieuwe bril nodig maar die is niet in een week of twee gerealiseerd en in een maand ook niet vanwege moeilijke glazen, glazen laten controleren door arts, financien uitzoeken etc) is dat gepriegel niet mogelijk.

Maw wie weet of er online iets is waar je gegevens in kan voeren, het plattegrond kan uitprinten zodat ik kan zien hoe de kamers passend kan krijgen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Philou

Philou

07-02-2011 om 10:51 Topicstarter

Pelle

zou je zeggen maar dan nog moet ik op de milimeter afmeten en ik zie de mm's niet: kan ze niet onderscheiden. Als de kamer 5,43 meter is en ik maak van elke meter 1 cm, is het priegelwerk maar ook als ik er twee cm van maak (zitten wen 10,86 cm).

Vic

Vic

07-02-2011 om 11:44

Man of kind

Het lijkt me geen uren werk om zo'n plattegrondje te maken, en om wat meubels op schaal uit te knippen. Kan je man het niet maken, zodat jij ermee kunt puzzelen? Of je kind. Mijn dochter vindt het heerlijk om dat soort knutselwerkjes te doen, inclusief het opmeten.

krin

krin

07-02-2011 om 11:59

Google sketchup

Gratis te downloaden. Ik heb er zelf nooit mee gewerkt, maar het zou eenvoudig onder de knie te krijgen moeten zijn. In 3D ook nog.

Vera*

Vera*

07-02-2011 om 12:09

Duidelijk

Pelle geeft al goede ideeën maar Judith, je denkt in problemen en niet in oplossingen.
Wat kan jou het schelen als je je kamer op schaal maakt en je hebt dan een blad van desnoods 1m bij 1m.

Vera

Maxime.M

Maxime.M

07-02-2011 om 15:20

Zelf maken

ik zou inderdaad zelf iets maken. Heb al vaker van die programmaatjes geprobeerd, maar ben dan langer bezig met problemen oplossen dan het indelen zelf. Bijv. bepaalde meubeltjes bestaan niet in het programma, terwijl ik ze thuis wel zo in huis heb. Of je kunt dingen niet dicht bij elkaar zetten omdat het programma dat niet "pakt" of er toch een soort raster in verwerkt zit en jij bijv. je bed net niet helemaal in een hoek kan schuiven omdat dat programma vindt dat dat niet hoort

Willy Prins

Willy Prins

07-02-2011 om 18:42

Ikea

Zelf vind ik de planner van ikea online erg handig. Vooral omdat wij ook veel ikea-meubels hebben

Philou

Philou

09-02-2011 om 09:45 Topicstarter

Ik ga idd

maar kijken of het tekenen lukt.: heb het ruitjespapier alvast opgezocht. Ik heb een paar programma's geprobeerd maar die vergen veel tijd en dus veel leeswerk, die zijn beperkt te vergroten dus dat is heel vermoeiend. Bedankt voor alle suggesties. Ik ga de keukentafel ontruimen en een (idioot) grote plattegrond maken: niet in problemen denken maar in oplossingen! Klopt (weet niet meer wie dat zei). Daar blijf je een beetje in hangen met zulk slecht zicht, zeg maar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.