Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

01-09-2010 om 20:50

Pluggen en schroeven

Ik snap niet wat ik verkeerd doe. De gordijnroede op de kamer van mijn dochter valt iedere keer uit de muur. De muren zijn nogal oud en ongelijkmatig, dus de ene keer krijg je met boren een perfect gat, de andere keer stuitert de boor heen en weer. Een gat (van de drie) dat ik voor de roede had geboord bleek te groot, dus ik heb een beetje zitten prutsen met twee pluggen in elkaar. Maar de schroef was op de een of andere manier niet lekker vast te draaien (hij bleef doordraaien). Vanavond bleek dat de hele roede wederom naar beneden was gekomen, dus ik heb maar een nieuw gat geboord (voel me net Buurman en Buurman, maar goed). Dat zag er best netje uit, grote plug erin, dikke schroef. En die blijft dus ook weer doordraaien als ik hem vast wil schroeven! Hoe kan dat nou?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mijn eerste vraag

Helaas geen oplossing, maar ik vraag me af: draait de schroef in de plug, of draait de plug in het gat? In het eerste geval zou ik denken: dikkere schroef. En anders: dikkere plug?

Sterkte ermee

Temet

Vic

Vic

01-09-2010 om 21:01

Nah

Ik denk niet dat de schroef te dun is. Hij blijft op de een of andere manier doordraaien als je schroeft (terwijl hij al tegen de muur zit). Als de schroef in de plug zit, zit hij wel goed vast. Je trekt hem niet zomaar uit de plug. Als je met (een klein beetje) kracht trekt, trek je wel de hele plug uit de muur. Da's dus ook niet goed ;-( Ik word er helemaal iebel van.

Vic

Vic

01-09-2010 om 21:04

Jeetje (triple)

Hmmm er zijn dus verschillende soorten pluggen. Hoe zie je het verschil? De mijne zijn grijs (en er staan maten op), volgens mij zo'n 5 eurodoos van de Gamma.

Vic

Misschien moet je met dit verhaal, en de plug, gewoon eens naar een goede ijzerwarenzaak en het daar vragen. Tenzij dit forum de gouden tip biedt natuurlijk.

Groeten,

Temet

Inge M

Inge M

01-09-2010 om 21:38

Paraplu plug

Dat is een plug voor dunne muren (meestal zit er een stukje lucht voor de volgende wand).
Een paraplu plug gaat door een gat en spreidt zich dan uit.

Vic

Vic

01-09-2010 om 21:47

Plaatje

Ik heb de plaatjes eens bekeken en ik heb universele pluggen. Blijkbaar niet zo universeel dat ze ook hier in de muren werken ;-( Voor zover ik kan inschatten, heb ik zo'n plug nodig die halverwege meer uitzet, volgens het plaatje een hollewandplug.
Kan ik die dan gewoon in hetzelfde gat stoppen?

Plamuur erin

ik zou in het oude gat wat plamuur doen, dan de plug erin, laten drogen en dan nog eens de schroef erin (maar liever maakte ik nieuwe gaten, met pluggen en bijhorende schroeven.

Op de verpakking van de plug staat wel welke maat schroef bij de plug hoort (of de schroeven zitten erbij in)

Heb je een betonnen muur? of gasbeton, of hol?

Voor de laatste zijn speciale pluggen te krijgen die anders uitzetten dan een universele plug.
er is ook nog speciale supersterke plamuur (of kit)

Margriet*

Margriet*

02-09-2010 om 10:47

Gisteren toevallig

ook dit probleem.
Man doet er dan een lucifer naast, werkt volgens hem vaak goed. Of eventueel plamurenl werkt hier eigenlijk allebei. Het gaat er om dat de plug vastkomt te zitten.

Puck

Puck

02-09-2010 om 12:59

Grotere plug?

Heb je de plug niet gewoon een maatje te klein? Ik herken het namelijk helemaal niet (oke, ik houd alleen de stofzuiger onder het gat dat Puckman boort maar sta er dus wel altijd bij)

amk

amk

02-09-2010 om 14:54

Combinatie

je moet wel de juiste plug voor het materiaal hebben in combinatie met de juiste schroef voor die plug anders werkt het niet. Maar dat staat al een paar keer in het draadje. Zeker in wat oudere huizen komt de keuze wat preciezer dan in nieuwere woningen met steviger muren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.