Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pluisjes op zwarte kleding na het wassen

Goedenavond,

Een tijdje geleden heb ik een broek meegewassen en toen zaten er minuscule witte pluisjes op vooral de zwarte kleding, althans daar waren deze het meest zichtbaar. 

Na vele malen reinigen bleef dit probleem zich maar voordoen waarna ik de wasmachine weg heb gedaan voor een nieuwe. Echter krijgt ook de nieuwe het niet schoon!

Ook heb ik een ontpluizer gekocht, maar ook deze krijgt de pluisjes er niet of amper af. Ik weet nu ook met gemak niet meer wat ik ermee aanmoet.

Ik ga bij coolblue wel vragen om ernaar te kijken, maar ik denk dat die zeggen dat de wasmachine gewoon goed is. 

Heeft iemand tips?

Bijtje82

Bijtje82

17-07-2023 om 19:15

heb je handdoeken mee gewassen of iets anders dat fijne pluis kan afgeven? Soms kan het helpen om 2 paracetamol mee te wassen. 

Hier ook goede ervaringen met de paracetamol. Zoon had een papieren zakdoekje in een zwarte hoodie laten zitten. De trui zat helemaal onder de witte pluizen. Gelijk opnieuw gewassen met de paracetamol en de trui was weer als nieuw.

Paracetamol in de was meedraaien? Dat ga ik zeker een keertje doen! Helpt dat ook als je gladdere stoffen hebt, die na het wassen met vloeibaar wasmiddel allemaal wittige vlekken hebben gekregen? Dat heb ik namelijk nog wel eens. Met nog een keer wassen op een ander programma krijg ik het er niet uit.

Vlekken van wasmiddel krijg ik eruit door azijn mee te laten wassen. Pluisjes willen nog wel eens aan een pantykousje vast gaan plakken als het in de droger gaat en komen vaak van een handdoek of badstof kleding. 
Maar paracetamol ga ik onthouden! 

Biebel schreef op 18-07-2023 om 08:48:

Vlekken van wasmiddel krijg ik eruit door azijn mee te laten wassen. Pluisjes willen nog wel eens aan een pantykousje vast gaan plakken als het in de droger gaat en komen vaak van een handdoek of badstof kleding.
Maar paracetamol ga ik onthouden!

Ik ben geen huishoudelijk talent, maar ik weet dat er meerdere soorten azijn bestaan. Welke soort moet ik hebben?

madee schreef op 18-07-2023 om 13:15:

[..]

Ik ben geen huishoudelijk talent, maar ik weet dat er meerdere soorten azijn bestaan. Welke soort moet ik hebben?

Ik ook niet, maar ik gebruik altijd schoonmaak azijn met Citroen, 69 cent bij de Ah. (Anderhalf jaar geleden nog 49 cent). Je kunt ze ook, zoals mijn ouders doen, in flessen van vijf liter voor 2,50 kopen - en dan heel voorzichtig doseren. 

Maar zeker bij zwarte kleding/nare geurtjes/wasmiddel vlekken is het tover spul. Het rare; je ruikt het soms een beetje als het uit de wasmachine komt, maar de lucht vervliegt. 

Ik ga het binnenkort een keer proberen Biebel, dank je!

Biebel schreef op 18-07-2023 om 16:10:

[..]

Ik ook niet, maar ik gebruik altijd schoonmaak azijn met Citroen, 69 cent bij de Ah. (Anderhalf jaar geleden nog 49 cent). Je kunt ze ook, zoals mijn ouders doen, in flessen van vijf liter voor 2,50 kopen - en dan heel voorzichtig doseren.

Maar zeker bij zwarte kleding/nare geurtjes/wasmiddel vlekken is het tover spul. Het rare; je ruikt het soms een beetje als het uit de wasmachine komt, maar de lucht vervliegt.

Hoeveel doe jij er dan in en hoe doe je dat, in een wasbol of in de zeeplade of als wasverzachter?

Bijtje82

Bijtje82

18-07-2023 om 23:45

AnnaPollewop schreef op 18-07-2023 om 19:27:

[..]

Hoeveel doe jij er dan in en hoe doe je dat, in een wasbol of in de zeeplade of als wasverzachter?

Azijn is sowieso ook een wasverzachter omdat azijn ontkalkt. Dus het maakt water Iers zachter. 

Heb je hier wat aan?

https://www.google.com/amp/s/blog.keukenloods.nl/azijn-in-de-wasmachine/amp/

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.