Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ziekenbezoeker

ziekenbezoeker

22-10-2008 om 15:22

Positieve boeken

Een vriendin van mij is ernstig ziek en ligt in het ziekenhuis.
Ze houdt erg van lezen, maar wil begrijpelijkerwijs graag wat vrolijke of positieve boeken lezen. Haar genre is Stam van de holenbeer, Rosamunde Pilcher, ook wel detectives maar niet te eng.
De echte chicklit (Kinsella en zo) vindt ze maar matig.

Ben net weer in de boekwinkel geweest, maar jee wat gaan er vaak mensen dood in een boek. En dan als hoofdpersoon he, iemand waarmee je meeleeft. En dat wil ze dus liever niet lezen.
Graag dus titels van boeken met een positieve inslag!

ziekenbezoeker

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Talia

Talia

22-10-2008 om 19:49

Binchy?

Het eerste wat in me opkomt zijn de (meeste) boeken van Maeve Binchy. Je moet ervan houden, maar er zijn er best veel die zonder dood en verderf zijn. Zo uit mijn hoofd is "De Avondschool" een goede keus en volgens mij "Onder de oude beuk" ook wel.
Veel sterkte met je vriendin!

Groet, Talia

Faith

Faith

22-10-2008 om 22:34

Mark haddon

"Het wonderbaarlijke verhaal van de hond in de nacht" is volgens mij een positief verhaal waarin niemand dood gaat. Maar verder schiet me niet zo snel iets te binnen. Wat ik fijn vond toen ik erg verdrietig was waren boeken als Alice in wonderland, en Winnie de Pooh. Die van Tellegen zijn vast ook mooi.
Misschien mooie gedichten bundels? Faith

~~esther~~

~~esther~~

25-10-2008 om 00:54

Of toch niet

Ik vind "het wonderbaarlijke verhaal van de hond etc." niet zo heel positief, en (SPOILERtje!!!) de hond gaat wel dood. Dan kan je beter "een akkefietje" van dezelfde schrijver lezen, een heel lief boek, er zit een bloederige scene in maar er gaat tenminste niemand dood.

Je zou ook in de jongvolwassenenliteratuur kunnen zoeken.

En nog een zoektip: je kan in LibraryThing zoeken naar boeken die bij een ander boek passen, voor Stam van de Holenbeer kom je bijvoorbeeld hier:
http://www.librarything.nl/work/3599321/recommendations
Ik ken die boeken zelf niet, maar je kan ze allemaal aanklikken voor meer informatie.

Ik ga nog even nadenken...

ziekenbezoeker

ziekenbezoeker

25-10-2008 om 13:14

Dank

dank jullie voor de reacties. De hond ken ik en heb ik, dus die zal ik nog even nakijken.
Esther: goed idee die link - heb 'm hier al wel eens langs zien komen, maar natuurlijk niet bij mijn favorieten gezet. nu wel.

tonny

tonny

26-10-2008 om 12:52

Leuke tip benina

dat kunnen idd mooie boeken zijn.

tonny

ziekenbezoeker

ziekenbezoeker

27-10-2008 om 08:15

Niet gelovig

Maar dat betekent niet dat die boeken niet mooi kunnen zijn - ik ga op zoek in de bieb, bedankt!

ziekenbezoeker

mijk

mijk

29-10-2008 om 15:34

Niet geheel zonder ellende

maar ik vind de toon van marianne Frederikson ook altijd onverwoestbaar optimistisch..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.