Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Roos Vicee

Roos Vicee

12-05-2009 om 13:41

Post van belgië naar nederland, hoe lang onderweg?

Nou de titel zegt het al he, hoelang is gewone briefpost vanuit België naar Nederland onderweg?
Mijn dochter zit al een paar weken op een document te wachten die ze nodig heeft om in België te mogen deelnemen aan een wedstrijd. Volgens diegene die het verstuurd heeft, is het al op 6 mei op de post gegaan. Dan zou het nu toch allang bezorgd moeten zijn? Of is het normaal dat zoiets er een week of langer over doet? De tijd dringt namelijk. En als het wel zoek is geraakt hebben we een probleem dat zo snel mogelijk opgelost moet worden.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
neteret mut

neteret mut

12-05-2009 om 15:20

Duurt lang

ik weet het niet precies maar volgens mij langer dan een week , kan zelfs wel 10 dagen zijn. Het kan er idd nog niet zijn

Tirza G.

Tirza G.

12-05-2009 om 15:59

Van 6 naar 12 mei

Is toch geen paar weken? Het zou toch in elk geval wel deze week moeten komen, zó lang duurt het echt niet vanuit Belgie. Of bedoel je 6 april? Dan is er geheid iets mis.

Tirza

Roos Vicee

Roos Vicee

12-05-2009 om 16:09

Raar

Via google gezocht en dan lees ik:
"Binnen de Europese Unie gelden twee normen:
De snelheidsnorm: 85 % van de post dient binnen drie werkdagen op de plaats van bestemming te zijn.
De betrouwbaarheidsnorm: 97 % van de post dient binnen vijf werkdagen bezorgd te zijn.
In 2007 werd 94,1 % van de post binnen drie werkdagen bezorgd en 98,7 % binnen vijf werkdagen (inclusief de nieuwe lidstaten). Gemiddeld over alle landen is de overkomstduur 2,2 dagen. (bron: International Post Corporation)."
En
"De overkomstduur naar de verschillende landen van de wereld verschilt per land. Bij prioritypostzendingen moet men in het algemeen rekening houden met twee tot drie werkdagen voor de landen van West-Europa (met uitzondering van enkele Zuideuropese landen) en vier tot tien werkdagen voor landen daarbuiten. Standardpost doet er in de regel twee keer zo lang over als prioritypost."
OK, het is standaardpost (vermoed ik) dus dan doet het er twee keer zolang over. 2 tot 3 werkdagen wordt dus 4 tot 6 werkdagen.
oh wacht, wérkdagen! dan kan het idd wel eens 10 dagen duren en zullen we nog even geduld moeten hebben.

Roos Vicee

Roos Vicee

12-05-2009 om 16:21

Tirza

Ze zit er al wel een paar weken op te wachten omdat ze het al een paar weken geleden heeft aangevraagd. Maar omdat het maar niet kwam heb ik vanmiddag even gebeld en hoorde ik het dat het op 6 mei pas op de post is gegaan. Maar ze heeft het wel erg snel nodig nu, vandaar wat stress.

Christa.

Christa.

12-05-2009 om 22:14

En vergeet niet

dat de postmarkt sinds 1 april opgengegooid is en dat Sandd en Selekt mail ook de gewone post mogen bezorgen en niet echt de meest betrouwbare bezorgers hebben en (nog) niet elke dag bezorgen. Daardoor zou het zelfs nog langer kunnen gaan duren. (ik zeg KAN en niet dat het zo is hoor)
Succes, ik hoop dat het alsnog snel binnenkomt.
Groetjes, Christa.

Tirza G.

Tirza G.

12-05-2009 om 23:25

En al zeker niet

vanuit Belgie.

Tirza

Christa.

Christa.

12-05-2009 om 23:51

Pelle, tirza

Pelle, nu ik erover nadenk.... je hebt gelijk. Ze bezorgen dat soort post nog niet idd. Zal vast niet lang meer duren... (helaas)
Tirza.... het moge duidelijk zijn dat ik het over het vervoer en de bezorging binnen Nederland had. Ben nog wel zo slim om te weten dat ze dat niet vanuit Belgie doen hoor. (al lijken het soms wel Belgen, vooral de meesten van die gasten hier in Amsterdam) Maar bedankt voor de correctie......
Christa.

Pelle (wat ot)

En precies hierom vind ik dat de post helemaal niet een open markt had moeten worden. De TNT deed en doet het helemaal niet slecht, als je het vergelijkt met andere landen. De marktwerking voegt naar mijn idee niets toe, maar ondermijnt wel de totale kwaliteit. Eeuwig zonde.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.