Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Maro

Maro

21-04-2020 om 20:24

Postzegels

Ik wil een kaart versturen maar heb alleen oude postzegels liggen 2014 enzo. Kan ik die gebruiken? Desnoods gewoon meerdere?

Flavia

Flavia

21-04-2020 om 20:27

Zolang je maar bij frankeerd tenzij dit al de 1 of 2 postzegels zijn.

Nakijken

Daar gelden vziw wel beperkingen voor. Kijk even op de site van de post, daar zou dat moeten staan.

Groeten,

Temet

Famke

Famke

21-04-2020 om 20:32

Postzegels

in euro's blijven geldig, maar je moet wel bijplakken tot het juiste tarief.

https://www.postnl.nl/klantenservice/tarieven-postzegels/geldigheid/postzegels

Wilgenkatje

Wilgenkatje

21-04-2020 om 20:54

Als er een 1 op staat

Dan is die prima bruikbaar. Misschien heb je er destijds 86 cent voor betaald of minder, dat is aan die zegel niet te zien. Dus gewoon gebruiken, bijplakken is nergens voor nodig.

Als je toen ze met die 1 en 2 zegels begonnen een hele lading had aangeschaft, had je lekker winst gemaakt want ze worden de laatste tijd elk jaar (toch?) duurder.

Zegels waarop een eurowaarde staat, daar moet je wel bijplakken tot de actuele waarde. Volgens mij nu 91 cent per brief/ kaart tot 20 gram.

Famke

Famke

21-04-2020 om 21:01

Postzegels

met een 1 of 2 erop mogen sowieso. Zie mijn link en de reactie van Flavia in #2. Het is geen kwestie van niet kunnen handhaven, het mag gewoon. Die postzegels zijn ontwikkeld om de problemen met prijsstijgingen op te lossen.

Postbode

Postbode

21-04-2020 om 21:32

simpel

Als er een geldbedrag op staat moet je bijplakken. Staat er een nummer op dan mag je die gewoon gebruiken. Net met de decemberzegels: staat er december op dan hoef je niet bij te plakken

Famke

Famke

21-04-2020 om 21:35

Alleen

in december uiteraard, wat betreft die decemberzegels

Maro

Maro

21-04-2020 om 21:55

Dank

Dan kan ik nog even vooruit met mijn zegels. Ik wilde ze al allemaal erop gaan plakken voor de zekerheid

Postbode

Postbode

21-04-2020 om 21:58

Famke

Logisch ja, maar toch niet. Afgelopen jaar vanaf 4 nov tot en met 3 januari.

Famke

Famke

21-04-2020 om 22:05

Dat

geloof ik meteen, maar ik wilde Maro zekerheidshalve waarschuwen dat als ze decemberzegels heeft, ze die nu dus even niet kan gebruiken. In de decemberperiode, zegt de website. Niet zo helder.

Famke

Famke

21-04-2020 om 22:06

Althans

niet zonder bijplakken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.