Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vera

Vera

25-07-2012 om 18:19

Primark

Ik hoor dat Primark leuk en voordelig winkelen is.

Voordat ik ook een sprint trek: heeft Primark ook maatje meer? Ik heb toch wel een aardige 46 nodig, soms 48 en ik ben bang dat de Primark alleen kleinere maten heeft.

Wie kent Primark? Hebben ze grotere maten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fleur Mas

Fleur Mas

25-07-2012 om 18:54

Yep

Ik ken het, ben ooit in Hoofddorp geweest,heb ook een maatje meer en heb niet kunnen slagen,niet omdat ze de maten niet hadden,maar man man man wat een oubollige zooi,ik vond het vreselijk,maar voor de kids daarentegen heb ik heel goed kunnen slagen,leuke spijkerbroeken en blouses voor een eurootje of 5

Vic

Vic

25-07-2012 om 20:04

Laatst voor het eerst geweest

Ik ben er laatst met mijn dochter geweest. Eerlijk gezegd vond ik het een nogal rommelige en drukke winkel, met heel veel lelijke spullen van een heel slechte kwaliteit en een enkel wat leuker artikel. Heel geschikt voor meisjes van een jaar of 15 die 50 euro kleedgeld krijgen en wel elke maand 5 nieuwe shirts willen. En je moet het leuk vinden om te winkelen. Ik houd meer van zaken waar je in een oogopslag ziet wat ze hebben, maar mijn dochter heeft het geduld om alle rekken langs te gaan. Wat me ook enorm opviel was hoe de meeste klanten met de spullen omgaan. Trekken het uit het rek, gooien op de grond, echt heel laconiek en respectloos. Het wachten bij de kassa was dan wel weer grappig. In Hoofddorp zijn ca. 10 kassa's en je staat (op zaterdag) toch nog 20 minuten in de rij, maar er liggen dan ook heel leuke gadgets in de buurt van de kassa (doosjes make-up enzo).
Op maten heb ik eigenlijk niet zo gelet. Volgens mij hanteren ze Engelse maten, tussen 8 en 18 ongeveer.

Nee

Ik denk dat ze tot ongeveer 44/46 gaan..... ik kan er met mijn bovenmaat van 46/48 niet slagen.
Voor de kids koop ik er veel en ik moet zeggen dat ik niet veel te klagen heb over de kwaliteit. Maar ik gooi het niet in de droger.
Erg leuk winkelen voor de kids

Kaaskopje

Kaaskopje

26-07-2012 om 00:28

Dochter is er weg van

Sinds er een Primark in Zaandam is gekomen gaat mijn oudste dochter er maandelijks wel even langs. Even op en neer. Ze komt altijd wel weer met iets leuks terug. Ik ben de eerste keer meegeweest, toen nog in Hoofddorp en mijn conclusie is dat het vooral voor jongeren leuk shoppen is daar. En de tassenafdeling vind ik ook een bezoek waard. Ik hoor wat kleding betreft niet tot de doelgroep van de winkel, dat is een ding wat zeker is.

Vera*

Vera*

26-07-2012 om 10:33

Vera

Ik heb al jaren de nick Vera* en ik ben dus geen Vera van dit draadje, en ook niet van een eerder draadje.
Zou je je nick willen veranderen om verwarring te voorkomen Vera?

Vera*
(die toch maar even reageert op vakantie)

Ook geweest

Wij zijn pas nog geweest, omdat we toevallig in de 'buurt' waren en er langs kwamen op de terugweg en ook nog tijd zat hadden. Dochters wilden er graag heen..zowel in Zaandam als in Hoofddorp Wij kennen de Primark al jaren uit Engeland (familie in Engeland die er 1 vlak in de buurt hebben). Dochters hebben een heleboel gekocht, ik heb gekocht: Een tas (leren, afgeprijsd voor 12 euro) een broek (type flodderzomerbroek) voor 3 euro en een vest (mooie, nieuwe collectie voor 14 euro) en 3 shirtjes mouwloos voor 3 euro per stuk, zoiets als wat je in de H&M ook koopt maar dan voor 7 euro geloof ik. Tja niks mis mee, gewoon simpele mode. Vest is wel echt mooi, de rest gewoon huis/tuin/keuken bedoeld. En tas is voor dagelijks gebruik. Maar ik heb geen grote maat, ik zag wel een afdeling waar positiekleding hing,maar heb niet echt op grote maten gelet. Dochters hebben veel gekocht, al hun kleedgeld op, spijkerbroeken, zomer broekpak, shirtjes, jasjes, kettingen, oorbellen, rokjes etc.etc.
Ik heb voor de dames nog gekocht (kadootje, het is vakantie toch?) een bikini voor beiden (3 euro p.stuk) nog leuk ook en pantoffels voor beiden (2 euro) en sandalen voor oudste (7 euro) en gympen voor jongste (ook 7 euro). Wij hebben niet gepast (gigantische rij voor de kleedhokjes) maar waren luchtig gekleed en hebben dingen gewoon over onze luchtige korte kleding heen aangepast in het openbaar...Wat er wel komisch uitzag,zo een bikini over je shirt
Ik vind het een rotzooi, de helft hangt verkeerd of doorelkaar...en het is 1 brei van kakelende dames. Maar het is wel erg goedkoop en dat je er dan wat minder lang mee doet, alla. Pubers willen meestal toch niet zo lang doen met hun spullen
groeten albana

koentje

koentje

26-07-2012 om 11:33

Vera..........ot

Ik vind dit toch wel zo het toppunt van arrogantie. Verander jij je naam even want ik wil alleen zo heten. duh!

Kaaskopje

Kaaskopje

26-07-2012 om 11:54

Koentje erg o.t.

Het is niet ongebruikelijk dat de eerste nick x de nieuwe nick x vriendelijk verzoekt een andere nick te kiezen. Ik zou het ook niet leuk vinden om na jaren van Kaaskopje af te moeten stappen omdat een nieuwe Kaaskopje haar/zijn intrede gedaan heeft. Maar dit dus terzijde. Laten we ons weer op Primark storten

Karin

Karin

26-07-2012 om 14:11

Kaaskopje

En toch vind ik het iets anders... Kaaskopje is echt een andere nick. Je hebt bewust gekozen voor dat unieke van die naam. Er is maar één Kaaskopje. Bovendien post je meerdere keren per dag. Bovendien Vera, tja, er zijn meer Vera's in de wereld.

Ik heb hier lange tijd rondgelopen samen met drie andere Karins. Ik vond het prima. (Tja, ik weet ook niet beter want overal waar ik kom, zijn er ook Karins.) Dus ja, ik vind het ook een beetje arrogant om te stellen dat iemand een andere naam MOET kiezen.

Nu heb ik een andere nick omdat ik geen zin had om met mijn eigen voornaam hier bekend te zijn.

Merel

Merel

26-07-2012 om 17:04

Ze vraagt het toch gewoon?

Ik lees nergens iets arrogants in het berichtje van Vera, ze vraagt het gewoon vriendelijk: Zou je je nick willen veranderen om verwarring te voorkomen Vera? Dat is toch niet arrogant? En ik lees ook nergens het woord "moet".
Ik snap het best, ik neem aan dat Koentje het toch ook niet handig zou vinden als ik vanaf morgen besluit ook de naam Koentje te gaan voeren? Ik zou er zelf in ieder geval wel een vraag aan wagen als er nog een Merel mee gaat schrijven.

Fiorucci

Fiorucci

26-07-2012 om 19:19

Maar...ot

Vera stelt niks, ze vraagt het gewoon!

Kaaskopje

Kaaskopje

26-07-2012 om 19:35

Karin

Het is gewoon niet handig om met gelijke nicks te forummen. Ik vind Vera net zo uitgesproken als Kaaskopje en dat ik vaker reageer geeft mij niet méér alleenrecht op deze nick als de 'oude' Vera op haar nick, waarmee ze misschien minder reageert. Als de nieuwe Vera nu haar nick aanpast scheelt dat veel uitleg in de toekomst. Het is niet arrogant, maar praktisch.

Primark

Waarschijnlijk opent primark een vestiging in eindhoven.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Zooitje

maar dochter vond het helemaal geweldig, mams werd gillend gek in de megawinkel die hèlemaal volgestouwd was. Dochter had een spijkerjack voor 16 euro,slippers voor 1 euro, broekje/hempje voor 3 euro etc.kassa principe vond ik wel super, gewoon een rij net als bij de efteling met van die touwen en dan een nummerapparaat wat aangaf welke van de 20 kassa's je moest wezen

kaatje66

kaatje66

27-07-2012 om 10:46

Wel leuk

voor pubermeiden is het wel leuk. WIj zijn nu een paar keer naar Rotterdam geweest en zijn blij dat er nu defintief een primark in Eindhoven komt. (stond in de plaatselijke krant)
Ik zal hier niet zo snel slagen. Ik vind het een zooitje en het is altijd veel te druk. Maar dochterlief is helemaal in extase als ze met een megavolle tas weer naar buiten komt

tonny

tonny

27-07-2012 om 13:55

Misschien zeur ik nu

maarre - wat is de verdienste voor de mensen die in een of ander ver land deze kledingstukken in elkaar zetten?

Dochter volgde laatst een tijdjeop TV 'blood, sweat and luxeries'(of hoe schrijf je dat en kijkt tegenwoordig voor aanschaf naar de etiketten in haar kleding.
Kan best zijn dat Primark binnen de marges blijft , ik weet het niet; maar het aanschaffen van kleding die binnen no time weer in de container belandt zou ik als ouder niet stimuleren. Er is al rotzooi genoeg in de wereld.

Maar dat is geen antwoord de vraag van vraagstelster. Die moet gewoon eens even gaan kijken bij Primark!

Merel

Merel

27-07-2012 om 16:01

Tonny

Bij het item van afgelopen week, waar ze het over de Primark hadden, kwam deze vraag ook aan de orde. Het bleek dat Primark 'net als andere winkels, zoals H&M of Dolce en Gabbana, (het had dus niet met goedkoop zijn te maken) hun kleding in lage lonen landen liet maken.
Ik koop heel vaak goedkope kleding waar ik dan vervolgens toch nog jaren mee doe.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-07-2012 om 21:48

Tja

Ik ga hier beslist niet correct mee om, ik geef het toe. Maar als mijn dochters voor een habbekrats een leuke garderobe kunnen samenstellen vind ik dat toch ook wel weer prettig voor ze. Meisjes van hun leeftijd doen nog geen jaren met een kledingstuk. Die volgen dé mode of hún stijl, dus ieder jaar iets anders. Ik ga ook niet naar een dure boetiek waar een keurmerk op de deur prijkt. Ik kan dat niet betalen. En als we op kleren uitgekeken zijn gaat het in de kledingcontainer van de gemeente voor hergebruik.

Ilussie

Ik denk dat als je gelooft dat bij 'dure kleding' een gedeelte van de opbrengst wél naar de mensen die het maken gaat, je ook in een illusie leeft. Dus c&a of dolce en gabana of de primark het maakt allemaal niet uit óf je moet in de wereldwinkel shoppen....
En pubers die láng met hun kleding doen...jaren eventueel zoals wij dat doen, dat is ook een illusie. Of het moeten hele 'andere' pubers dan de mijne zijn. Jongste zowiezo niet, die groeit nog te hard.
En als laatste hebben de pubers zelf nog een minimaal inkomen...fair-trade kleding kunnen ze niet eens betalen.
En onze kleding gaat zelfs linea-recta naar mensen die er erg blij mee zijn en het goed kunnen gebruiken. Op vakantie in een land waar geen sociale voorzieningen zijn hebben wij zo onze adresjes waar we jaarlijks donaties aan doen. In geld én in kleding die we niet meer mee terug nemen.
groeten albana

Foo

Foo

28-07-2012 om 10:36

Primark

Ik kom wel eens met een auto vol pubers bij de Primark in Luik ( en die winkel is inderdaad een zooi. Maar de pubers vinden altijd wel leuke dingen tussen de zooi en zijn daar ook op ingesteld, evenals op de wachtrijen bij de kleedkamers. Meestal doen ze een hemdje aan waardoor ze tussen de rekken kunnen passen, hoewel het personeel daar de laatste keer dat ik er was, erg streng op was.
De kwaliteit valt me alleszins mee, er raakt maar weinig uit model na het wassen (ben wel een pietlut met wassen, moet ik zeggen) en in de droger doe ik sowieso niet zo veel. Het doet niet onder voor de kwaliteit van de h en m, integendeel. Je moet wel goed kijken naar iets leuks maar de pubers vinden toch altijd wel wat,al is het maar een bh voor 5 euro.
Het systeem van de kassa's vind ik juist erg fijn. Je schrikt even maar dan blijkt het toch wel snel en eerlijk te gaan. Je hebt in ieder geval niet het gevoel in de verkeerde rij te staan
Zelf koop ik alleen basics daar: effen shirts en hemdjes voor ergens onder, sokken en pyjama's (ook voor de kinderen).
Ik ben net in GB op vakantie geweest en daar vond ik de Primark een hele verademing: netjes, geen zooi, geen rijen voor de kleedkamer. Dochters hebben er ook weer wat gekocht, oa dikke panty's want het weer was niet zo stralend als ze hadden gedacht)

Ik denk dat het ook uitmaakt

Ik denk dat er ook een wereld van verschil zit, tussen winkelen met pubermeiden en alleen of met 'niet in kleding geïnteresseerde jongens' of jongere kinderen. Met die pubermeiden gaat het ong. zo: Meiden laaiend enthousiast waaieren naar 2 kanten uit, zodat ik ergens middenin m'n weg zoek, kan ik ze beiden een beetje ergens ver weg in het oog houden. Ik kijk links zie oudste trekken in grote bak met broeken, kijk rechts zie jongste met buurmeisje 1 voor 1 de aanbiedingen/afprijzingen bekijken. Zo nu en dan word er op het ' oog' gepast (houden kleding voor lijf) ik rommel ondertussen ook door wat bakken...Dan roept oudste, ik moet kijken naar de bikini's. 4 heeft ze er uitgezocht en ik moet aangeven welke 'de leukste' is...ik maak een keus en geef aan waarom, dat brengt nog meer twijfel en ze trekt ze 1 voor 1 aan en ik moet nog steeds kijken...ik rommel in een bak b.h.'s. Gut dat is mijn maat....Even zien..Huh maar 3 euro? Dan komt jongste aangerend en moet ik mee buurmeisje bekijken want die wil de miskoop van d'r leven net doen..dus ik moet buurmeisje zeggen dat het écht niks is. Tegen de tijd dat ik bij oudste terug ben en buurmeisje gered hebt heb ik bedacht dat een bh erbij niet gek zou zijn...en ach, wat kan je je verkopen voor 3 euro? Dus die gaat in 'mijn' mandje.
Nou en zo gaan we nog een uurtje ofzo of misschien zelfs 1,5 uur door. En dan maak ík (ikke dus) er een einde aan...want zij willen nog wel úren doorgaan en heb zelf ondertussen, tussen alle gekeur en meegezoek en meedenk ook nog het nodige gevonden. En dan wil ik gewoon gezellig koffiedrinken.Tja bijna nóg leuker dan een dagje Efteling voor meidenpubers en je houd er ook nog wat aan over...en dan bedoel ik niet alleen moeie voeten
groeten albana

sinas

sinas

29-07-2012 om 15:04

Kassa?

hoe werkt dat dan?

Conference

Conference

29-07-2012 om 20:39

O grappig, een primarkdraadje

Wij gaan 1 keer in het kwartaal. Meer keren krijg ik mijn mannen niet die winkel in, ze vinden winkelen in de Primark ronduit een straf. Het is een rotzooitje en retedruk, er staat een lange rij voor de pashokjes en je moet zoeken voor de juiste maat, volgens mij hebben ze niet eens de grotere maten in hun assortiment. Voor damesjasjes en de wat nettere kleding hoef je daar ook niet heen. We slagen daar wel altijd voor mijn jongens, voor weinig.
Er staat één megarij voor alle kassa's, als je vooraan in de rij staat, dan mag je door naar de kassa die als eerste vrij komt. Als je een beetje pech hebt, staat die rij wel zo'n beetje door heel de winkel heen, de laatste keer hebben we 25 minuten in de rij gestaan.

Hoofddorpse

Hoofddorpse

30-07-2012 om 12:49

Vreselijk

Ik vind het een vreselijke winkel die Primark. Een paar keer een poging gedaan en wat proberen te zoeken (voor de kinderen) maar bleh, wat een verschikkelijke winkel. Het schijnt veel mensen naar Hoofddorp te trekken en dat is goed voor de economie hier natuurlijk maar kom de voor de rest van het winkelcentrum wat heel leuk is maar niet voor die vreselijke Primark.

Vera*

Vera*

30-07-2012 om 21:27

Geweest

Vanwege dit draadje is mij vandaag in Gloucester een Primark opgevallen en ben er met man even binnen geweest.
Inderdaad, wat een rommeltje, met veel kleding die door elkaar hing og lag op de grond. Gelukkig was ik door jullie commentaar voorbereid .

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

30-07-2012 om 23:08

Ooh echt niet...

Dit gaat echt zo niet mijn winkel worden. Ik vind de H&M al te rommelig en te onoverzichtelijk.

Doe mij maar een nette aangeveegde winkel waar alles op kleur en soort hangt. Dat vind ik pas winkelen. Dan maar wat meer betalen, maar ook veel beter voor mijn humeur...

Hebben ze trouwens ook een koffiehoek? Dan kan ik daar gaan zitten wachten, terwijl mijn dochter straks op koopjesjacht gaat. Want die gaat dat natuurlijk helemaal geweldig vinden.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

30-07-2012 om 23:10

Enne

Vera en Vera* lijken mij prima uit elkaar te houden. Met niks hou je altijd dat er een paar zijn die op elkaar lijken. Zo lopen er volgens mij ook een paar Rosa's rond hier.

Over eerlijkheid - merel ea

Er bestaat natiurlijk wel verschil tussen het beleid van winkels als H&M of Primark - er zijn gradaties in de arbeidsomstandigheden in de kledingfabrieken in lagelonenlanden.
Kijk eens via uitzending gemist naar een aflevering van 'bloed, zweet en luxeprobelemen' met de pubers en kijk hoe je er dan over denkt.
Er zijn zelfs apps waarmee je in de winkel kunt checken waar en hoe het gemaakt wordt. Er is echt veel meer keus dan alleen de wereldwinkel!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.