Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Private lease, is het wat?

Mijn auto is 14 jaar oud en heeft 300000 kilometers gereden, grote mpv, automaat. Vertoont steeds meer kuren en heeft ook veel krassen en deuken. Kortom... of ik investeer ongeveer 3000 euros voor de reparaties die echt noodzakelijk zijn, of ik neem een nieuwe auto.
Ik twijfel tussen een paar opties. Een nieuwe auto, kan ik eventueel cash betalen maar mijn spaargeld is dan gelijk gehalveerd, en vanaf de dag dat jenauto nieuw de dealer uitrijdt verliest het aan waarde. Tweede hands is goedkoper maar bij een dealer duurder en van een particulier durf ik het niet zo goad aan, want ik ben zelf niet in staat om te kijken naar de technische kant.
Nu zit ik te denken aan private lease, omdat ik de indruk heb dat de kleinste, goedkoopste modellen eigenlijk als private lease niet duurder uitvallen dan een eigen auto.
Mijn auto kost me nu 67 euro s per maand aan belasting en 37 per maand aan verzekering. Daarnaast heb ik sinds afgelopen jaar ongeveer 500 euros aan reparatiekosten gehad en 200 euros voor onderhoud en apk kosten. Ik kom op ongeveer 165 euro's per maand. De goedkoopste autos in een private lease systeem zitten op 180 euros ongeveer.
Wat mij aanspreekt is het idee van alleen benzine (ja en contract natuurlijk) betalen. Geen zorgen dus. Aan de andere kant: ik heb nooit een auto geleased (of zelf gekocht..) en ik weet niet zo goed wat wijsheis is.
Sini


Geld lenen, kost geld.

"Nu zit ik te denken aan private lease, omdat ik de indruk heb dat de kleinste, goedkoopste modellen eigenlijk als private lease niet duurder uitvallen dan een eigen auto."

Als je dat idee hebt zou ik toch zeker je eerst verder verdiepen in de nadelen van private lease. Bedrijven blijven bestaan door winst te maken. Waar zouden ze die winst vandaan halen? Iedereen betaalt mee aan de schade van iedereen en vervanging van auto's. No claim die je hebt opgebouwd bestaat niet meer. Teveel kilometers gereden, bij betalen. Minder kilometers gereden? Geen geld terug. Eigen risico bij schade? En nooit de opbrengst van de restwaarde van de auto.

Het grote voordeel lijkt mij dat je, als je binnen je bundel je aantal kilometers rijdt, precies weet wat autorijden je per maand kost. Maar meer voordelen zou ik niet weten.

Wel/niet.

Wel of niet leasen heb ik niet echt een advies voor, het is een keuze met voor-en nadelen. Als je het maandbedrag eenvoudig kunt missen heb je het grootste nadeel al overwonnen. Een eigen auto kan je weer verkopen, een lease contract is vaak een wurgcontract. Logisch, de termijnen liggen vast om over het gemiddelde hun winst te kunnen behalen.

Dees

Dees

22-12-2019 om 03:34

Verra

Er zitten vaak norm kilometers aan private lease ga je er overheen betaal je aanzienlijk meer.

In de praktijk die auto die je least kost je meer als dag je hem zelf koopt, de leasemaatschappij moet immers ook nog winst maken.

@Emma

@Emma

22-12-2019 om 07:33

waardeverlies

Natuurlijk verliest een auto zijn waarde zodra je ermee de garage uit rijdt! Dat heb je ook met fietsen, computers, telefoons, kleding, schoenen, meubels. Kom op zeg, een auto is voor gebruik, het is geen belegging of aandeel of vastgoedobject.
Je rijdt nu rond in een naar verhouding veel te zware en te dure ouwe bak. Koop er één van een onverwoestbaar Japans merk, let op het gewicht. 65 Euro belasting per maand is erg duur, dan heb je een hele zware en waarschijnlijk niet zuinige auto (Zweeds?). Volgens mij heb je geen jonge kinderen meer die de hele dag van hot naar her moeten: neem dat mee in je overweging. Ga je met een groot gezin elke zomer uitgebreid kamperen?
Merkdealers vragen de hoofdprijs voor 2e hands auto's. Kopen van een particulier zou ik ook niet doen. Op Marktplaats kun je filteren op privé of bedrijf. Een niet merk- maar wel Bovaggarage is meestal prima. Half jaar garantie, inruilkorting. Check kenteken of de auto niet totalloss is geweest, neem iemand mee met verstand van zaken (kun je regelen bij ANWB of vraag je eigen garagemannetje mee te kijken als je een proefrit maakt).
Met leasen krijg je een bkr-registratie: je moet overwegen of je dat wilt. Voor mij is het geen optie want over een paar jaar wijzigt mijn hypotheek.
Verder is leasen een stuk duurder. Een klein leaseautootje kost je per maand meer dan dat ouwe ding. Ik zou het nooit doen. Als het slechts de helft van je spaargeld kost zou ik een iets duurdere 2e hands lichte en zuinige auto nemen. Hoewel, ik weet natuurlijk niet hoeveen spaargeld jij hebt, ik ga uit van het dubbele van wat ik heb
Succes!

Tensy

Tensy

22-12-2019 om 07:37

Sjiek doen of niet

Een spiksplinternieuwe auto is n beetje sjiek doen voor je omgeving. Ik heb jaren gereden met een uto van 3000 euro. Dat is toch de reperatie waar je voor staat? Wat als je 5000 of 7000 euro uit geeft aan n kleine tweedehands auto? Van een garage? Vaak heb je dan nog een jaar garantie en dan kun je weer kijken. N vriendin heeft ook n privat lease auto maar kan in december nergens heen zonder flinke extra kosten te maken omdat ze teveel km heeft gemaakt.... en dan heb je n auto, kun je nergens heen.
Hier is 1 auto 14 jaar en er staat 370.000 op de teller en wij rijden door tot ie omvalt. Goedkoper kan niet en de laatste reparatie was € 70,-. Te doen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

22-12-2019 om 08:23

Rekensommetje

Maak dat rekensommetje ook eens als je een klein autootje zelf aanschaft.
Je zult verrast zijn.

Als je het verschil in maandlasten weg zet, ben je op de lange termijn echt goedkoper uit met een tweedehands autootje.

Met private lease koop je vooral gemak. Daar is niks mis mee, maar besef wel dat je dan meer betaald voor minder auto.

Triva

Triva

22-12-2019 om 08:31

Helemaal eens met

Emma, Tensy en Ginny.

Tweedehands, bovagdealer, garantie erbij (is een keuze en kost extra maar dan hoef je ook niemand met verstand mee te nemen) en veel lichter dan wat je nu hebt en een kleinere motor. Je hebt geen last vd enorme afschrijvingskosten van een nieuwe auto, zuiniger én minder wegenbelasting.

Jij rekent jezelf rijk en heel beroerd ook nog eens.

Ad Hombre

Ad Hombre

22-12-2019 om 08:34

Sini

Heb jij toevallig een Previa?

Biebel

Biebel

22-12-2019 om 08:48

Niet zo’n oude tweedehands

Ik snap je huiver voor tweedehands auto’s met koop bij particulieren, anwb keuring, half jaar garantie bij Bovag dealers enz. Maar een jongere tweedehands zou misschien beter bij je passen. Wij hebben altijd voormalige demo auto’s gereden. Dat zijn auto’s die een half tot een jaar oud zijn, dus waar de eerste extreme afschrijving (die plaats Vindt als je de deur uitrijdt bij de dealer) al vanaf is. Die hebben nog de oorspronkelijke garantie en Ik
merk dat de onderhoudskosten laag zijn. De nieuwe modellen zijn vaak een stuk lichter en zuiniger, met minder wegenbelasting. Waarschijnlijk heb je een mooi aantal schade vrije jaren opgebouwd, waardoor ze ook in de verzekering aantrekkelijk zijn.

Ik zou eens een rekensom maken waarin je een aantal opties vergelijkt; private lease, een nieuwe auto, een jonge occasion van een merkdealer en een oude tweedehands. En dan alle kosten, over 5 jaar, meenemen. Waarbij je ook nog meeneemt dat je aan de private lease auto in elk geval geen auto meer hebt over vijf jaar, terwijl in eigen bezit je dat wel hebt. En de extra kosten mocht je toch meer kilometers gaan rijden, of juist een jaar wat minder rijdt.

Wil je dat dan?

"De goedkoopste autos in een private lease systeem zitten op 180 euros ongeveer."
Eh... dat is een Aygo?

Het is nogal een overstap van een grote SUV naar zo'n kleintje met een minimotortje.
Zonder stuurbekrachtiging, airco, elektrisch verwarmde buitenspiegels, abs, bekerhouder.... etc.
Ga je dat wel uithouden?

Ik ben een keer van een Espace naar een Smart overgestapt. Nou ging dat nog want die Smart was wel van alle luxe voorzien (behalve vering) en bovendien gebruikte ik die auto alleen maar in de stad (geweldig parkeren zo'n ding).
Maar voor een ritje naar de Aveyron moet je er niet aan denken.

"Daarnaast heb ik sinds afgelopen jaar ongeveer 500 euros aan reparatiekosten gehad en 200 euros voor onderhoud en apk kosten. Ik kom op ongeveer 165 euro's per maand."
Dat is heel netjes. Geen wonder dat er nu 3000 bij moet (inhaalslag).

"De goedkoopste autos in een private lease systeem zitten op 180 euros ongeveer."
Misschien, maar als je er gemiddeld 20.000 km per jaar meer rijdt (zoals je hebt gedaan met die SUV), dan betaal je meer.

Ga eerst eens kijken wat je van een auto wil.
Wat moet er minimaal op zitten? (airco, elektrische spiegels... etc.)
Hoe ver wil je er mee kunnen rijden?
Wat moet er allemaal in passen?
Hoeveel km maak je per jaar?

Zoek daar een tweedehands auto bij en koop die bij een garage die ook garantie geeft. Ik heb er vorig jaar een gekocht en in die tussentijd zijn de schokbrekers gratis vervangen.

Let op het merk. Sommige merken zijn veel duurder in onderhoud/onderdelen dan andere.

Triva

Triva

22-12-2019 om 09:17

Biebel

Tjonge zeg, een auto van een jaar of 5-8 is prima hoor. Je hebt weinig aan de garantie van een auto van 1,5 jaar oud. De kinderziektes zijn er dan echt wel uit en je betaalt nog steeds een flinke prijs tov iets ouder.

Anders

Je bent er goedkoop doorheen gekomen tot nu toe.
Ik had weinig geld en had een auto nodig waarmee ik veel kilometers moet maken (50.000 per jaar). Mijn dochter was zo slim om me te wijzen op de veilingsite van bva-auctions. Daar stonden en staan prima tweedehands auto's, ik rijd er nu in met veel plezier.
https://www.bva-auctions.com/nl/search?searchQuery=lease%20auto&page=1&f=
Nadeel: je hebt geen garantie. Maara de auto die ik kocht was via de reguliere garage wel te achterhalen, ook het onderhoudsschema. Zo wist ik nagenoeg zeker dat het een betrouwbare koop was.
Verkijk je niet op de prijzen: reken erop dat er 50% bijkomt aan veilingkosten en BTW. Bovendien kan er een zogenaamd auto-bod op zitten, dat wil zeggen dat er automatisch hoger geboden wordt als jij iets biedt. Ik had het bieden al opgegeven, wilde nog een keer laten zien hoe dat ging met het autobod en bleek toen de hoogste te zijn, met nog een half uur tijd over. spannend. Maar gelukt. Een schitterende auto van 3 jaar oud, precies wat ik wilde en ook precies voor het geld dat ik eraan wilde uitgeven.

Tsjor

Kort of ver

'Ik ben een keer van een Espace naar een Smart overgestapt. Nou ging dat nog want die Smart was wel van alle luxe voorzien (behalve vering) en bovendien gebruikte ik die auto alleen maar in de stad (geweldig parkeren zo'n ding).
Maar voor een ritje naar de Aveyron moet je er niet aan denken.'
Tesla-rijders huren daarom een andere auto als ze verre reizen maken (vakantie).

Tsjor

@Emma

@Emma

22-12-2019 om 09:47

Mlavell

Ja ik geef toe, het was even slikken en wennen van een Volvo naar een Yaris, maar kleiner moet het ook echt niet worden. Het scheelt ontzettend veel in kosten en verbruik, en ik rij er evengoed mee naar Italië door de bergen, de motor trekt dat makkelijk.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

22-12-2019 om 09:59

Zware vaste last

Wij hebben er ook wel eens naar gekeken. De reden waarom wij er niet aan beginnen is de zware vaste last die je dan hebt en idd de bkr-registratie.
Verder is het natuurlijk een best handig iets. Je kosten per maand zijn duidelijk en je hebt een fatsoenlijke auto.

Maar volgens mij zijn er genoeg leuke tweedehands auto’s te koop. Wij hebben laatste in een Dacia Sandero gereden en dat viel helemaal niet tegen eigenlijk.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

22-12-2019 om 10:02

Mwah

Ik vind private lease wel een optie. Met mijn Peugeot had ik altijd hoge onderhoudskosten, minimaal 600 per jaar maar meestal 1000+. Voordeel van private lease is dat het je X bedrag kost, eventueel meer voor extra km, maar dat is het dan ook. Geen nare verrassingen of met lood in je schoenen naar een onderhoudsbeurt, dure nieuwe banden. Alles wordt door hen geregeld.
Uiteindelijk heb ik het niet gedaan maar weer een tweedehands gekocht met <100k op de teller. Per saldo is dat voordeliger, maar ik vind private lease zeker voordelen hebben. Voor dat bedrag per maand rijd je meestal geen nieuwe auto.

Flavia

Flavia

22-12-2019 om 10:15

luxe

private lease is een luxe vorm van autorijden.
Het bevalt me prima, maar ik heb op dit moment nog het voordeel dat mijn huidige contract nog niet onder bkr valt.

Ik weet niet of ik nu als mijn contract af loopt weer voor private lease kies.
Toen werd mijn auto afgekeurd, was mijn baan onzeker en moest mijn keuken vervangen worden, het houden van een behoorlijke hoeveelheid direct beschikbaar vermogen was van belang.

Ik had een goede aanbieding en ben erg tevreden over de service die deze maatschappij biedt. (na nog geen 450 km moest ik 2 nieuwe deuren wegens verkeerd inschatten van de afmetingen en draaicirkel van deze kleinere auto en het verschil in meegeven tussen bossages en een paaltje met randje )
Het voordeel vind ik dat de kosten stabiel zijn, elke maand hetzelfde.
Als je een auto koopt moet je ook geld opzij zetten voor onderhoud en afschrijving want op termijn wil je waarschijnlijk wel vervangen.
De advertenties die je ziet voor private lease zijn altijd met maar 5 of max 10.000 km en zonder inzittenden verzekering. Tel er rustig nog zo'n 50-100 per maand bij op en dan kom je in de buurt van het echte maand bedrag.

Ik overweeg aan het einde van mijn contract mijn huidige auto over te nemen van de maatschappij, dat mag tegen dezelfde prijs als een autohandelaar het zou krijgen. (heb ik zwart op wit idd)

Al met al is het een luxe vorm van autorijden dat private lease.

Evenzo

Evenzo

22-12-2019 om 10:40

Zalig private lease

Voor een beetje redelijke tweedehands ben je best veel geld kwijt. Hoe groter hoe duurder in verzekering en belasting. Dus maak wel een eerlijke rekensom.
Ik rij sinds een half jaar een private lease voor circa 200 personen maand , kleine Opel 15k km en geen extra luxe als navigatie want daar heb ik telefoon voor. Basisuitrustibg is al met airco, cruise control etc
Ik vind het zalig.
Je rijdt gloednieuw. Alles geregeld. Pech, onderhoud etc.
Het is helemaal geen wurgcontract. Je kunt er gewoon vanaf. Zeker als je inkomen verandert. Dan volgt een rekensom en tuurlijk betaal je daarvoor. Extra kms zijn echt de hoofdprijs niet dus ik zou daar niet hysterisch over doen. Je bezuinigt met zon auto waarschijnlijk ook op benzine. Ik reed hiervoor een tweede hands Peugeot 107 en reed met een tank 480 km. Ik rij nu met zelfde tankinhoud 530 km. Veel zuiniger dus. Kijk gewoon of ze ergens een goede aanbieding hebben. Steeds meer dealers hebben dat.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

22-12-2019 om 11:31

Nou

Ik ben wel van het kopen van een jonge tweedehands bij een Bovag garage. Dan heb je (op de gloednieuwe auto na) de meeste kans dat je de eerste jaren vrij weinig kosten hebt.

Ik heb sinds een goed jaar een kleine en lichte Japanner van iets minder twee jaar oud meen ik. Hij kostte iets minder dan €8000,- in aanschaf. Ik betaal €20,- aan wegenbelasting pm en was dit jaar alleen een kleine €260,- kwijt aan een grote beurt. En vergeleken bij wat ik had, rijdt ‘ie vrij zuinig. Ik rijd nu iets meer dan 600 km op 35 liter op kleine afstanden.
Het is niet de kleinste auto in zijn merk maar iets groter. Dus geen Toyota Aygo, Suzuki Alto, oid; die vond ik het allemaal net niet. Net daarboven vond ik wel oké. Geen spijt van.

Ik kan niet in jouw portemonnee kijken natuurlijk en weet niet wat je zou kunnen uitgeven in één keer (nog even los van wat je wilt uitgeven), maar ik zou toch goed de verschillende mogelijkheden tegen elkaar afwegen.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

22-12-2019 om 11:32

Die iets minder dan 2 jaar

was bij aanschaf trouwens.

Mijn vriendin ging

Doordat ze ineens vaak naar haar moeder ging ver over de kilometers heen. Dat kosste maar 600 euro ongeacht de kilometers dus dat viel mee.

leek me wel wat

Ik dacht laatst dat mijn 18 jaar oude Toyota Yaris overleden was. Ik heb me toen verdiept in private lease (ik ben een gemakzuchtig iemand). Het is alleen dat ik zo weinig kilometers rijd dat ik tot de conclusie kwam dat Greenwheels voor mij aantrekkelijker is.
Het was allemaal niet nodig, de Yaris bleek het met een nieuw accu weer prima te doen. Kwam me nog op een standje van de Kwikfitmonteur te staan "u moet er wel wat vaker mee rijden en niet alleen maar kleine stukjes"

Angela67

Angela67

22-12-2019 om 11:53

Greenwheels

Hoe vaak heb je auto nodig? greenwheels of autodelen kan een prima oplossing zijn. Ook bijvoorbeeld om nu een oplossing te hebben zolang je nog nadenkt over een andere oplossing.
Gr Angela

Sinilind

Sinilind

22-12-2019 om 15:35 Topicstarter

Ik heb een Toyota Avensis Verso

Een automaat, 7 stoelen. Gekocht in Estland in de tijd dat we 2 thuiswonende kinderen, een grote hond, vaak mijn schoonmoeder te logeren hadden, en ook 2 keer per jaar zo’n beetje heel Europa doorkruisden, van Estland naar Zuid-Frankrijk via Nederland.
Ik heb het na de scheiding bij de boedelsplitsing gekregen, ex had een dure motor. Ik heb het toen willen omruilen bij de merk garage maar omdat het een import auto betreft was het een hele slechte deal geweest. Afin, ik heb er heel erg lang van genoten maar het is een zuiperd (automaat, zwaar) en ik heb zo’n grote bak echt niet meer nodig.
Ik heb het strikt noodzakelijk eraan gedaan de laatste jaren, dus de deuken en andere cosmetische dingen heb ik compleet genegeerd, er is zelf een plekje op een deur gerepareerd met ducktape
Als ik er 500€ voor krijg is het veel.
Het idee van een kleinere auto spreekt me echt aan, ik kampeer niet meer, et moet alleen ruimte zijn voor zoon mocht hij nog een keertje mee willen, en voor de hond. Ik heb vaak kleinere auto’s gehuurd, altijd verbaasd hoeveel je ermee kan rijden op een tank, maar het enige wat ik vervelend vond aan sommige auto’s was hoe onstabiel ze waren.
Jullie argumenten over lease doen me nadenke dat het waarschijnlijk niet zo’n goede zet is. Ik ga me verdiepen in de tweede handse markt van de Bovag merken, maar heb geen idee aan wie ik zou kunnen vragen in mijn omgeving. Geen enkele techneuten op dat gebied..
Bedankt voor het meedenken
Sini

Sinilind

Sinilind

22-12-2019 om 15:41 Topicstarter

Ik ga mijn Verso wel missen overigens

Want voelde me tijdens de lange ritten naar Frankrijk altijd heel erg veilig, en omdat alle stoelen van de tweede en derde rij eruit kunnen heb je ook nog een soort bestelbusje wanneer je iets groots mee moet nemen. Onttrlbare banken, kasten en andere dingen meeverhuisd... zucht

Triva

Triva

22-12-2019 om 16:50

Waarom een techneut nodig?

Nergens voor nodig, gewoon op https://www.viabovag.nl/auto door die garantie kan er niks mis gaan.

Flavia

Flavia

22-12-2019 om 17:01

klein maar fijn

ik ben van een peugot 307 station naar een seat Mii gegaan (zelfde als de vw Up en skoda city go) en dat is me een heerlijk autootje. Nadat mijn garage iets had getuned aan de instellingen.
Ach dat bergje in Duitsland duurt wat langer, maar lopend was nog langzamer. Maar de hoogslaper die ik voor dochter kocht op marktplaats kon er met wat passen en meten prima in.

Ik rijd nog steeds net zo veel km op een tank alleen is de tank wel de helft kleiner.
Ik rijd 'm nu bijna 5 jaar en behalve de hierboven vermelde nieuwe deuren (paaltje kwam van links en stond er echt niet al minstens 4 jaar) en vind 'm nog steeds heerlijk rijden.
Ik rijd ook regelmatig in de Suzuki Alto van mijn vader maar die stuurt een stuk stugger en maakt veel meer herrie, dat is vergelijkbaar met zo'n plastic aygo.

Volgens een vriend van mij die wegenwacht is moet je vooral voor een japanner gaan, die ziet hij namellijk nooit als hij aan het werk is. En met zo'n bovag garantie bij de garage zit je al een stuk zekerder. Ga gewoon eerst eens een paar proefritjes maken met wat occaisions zodat je weet wat je wil en wat je fijn vindt rijden.

Bo

Bo

23-12-2019 om 10:57

nu kopen

Als je overweegt nieuw te kopen moet je dat deze maand doen! Dealers hebben extra auto's ingekocht (en op kenteken gezet) die ze nog dit jaar moeten verkopen om aan hun targets te komen. Daarom geven ze nu vaak extra hoge inruilpremies. Zo kwam het dat wij de de showroom binnenstapten met het idee een jonge occasion te kopen (2 jaar oud), maar dat die duurder was dan de nieuwe auto met 15 km op de teller...

Verder heb ik zelf slechte ervaringen met Bovag garages. Het merendeel zal ongetwijfeld goed zijn, maar er zitten een hoop rommelaars bij en die Bovag garantie blijkt in de praktijk niet veel voor te stellen (en je moet er ook nog apart voor betalen). Dan zou ik liever nog bij een particulier kopen en een ANWB aankoopkeuring doen.

Private lease klinkt leuk, maar kan nooit voordeliger zijn. Bovendien kan je daardoor minder hypotheek krijgen, mocht dat aan de orde zijn. Het blijft al die jaren een blok aan je been.

Triva

Triva

23-12-2019 om 11:39

Zit er op die ANWB aankoopkeuring garantie? Anders heb je er niks aan.

Bovaggarantie stelt niks voor? Je hebt dan wel een organisatie achter je he? De BOVAG vervangt de kennis met kijk op auto's, die kennis neemt die garantie niet, dus ja dat kun je bijbetalen noemen.

vlinder72

vlinder72

23-12-2019 om 12:45

Anwb

De anwb doet geen aankoopkeuringen meer. Daarvoor wordt je nu verwezen naar commerciële partijen. Bovaggarantie i c m aankoopkeuring vind ik wel handig. De aankoopkeuring zorgt ervoor dat je weet welke kosten er sowieso aan gaan komen.

Als je geen omkijken wil hebben naar je auto dan zou ik voor een private lease auto gaan. Duurder maar het ontzorgt. (Ik bestel al jaren mijn boodschappen bij Albert heijn; ook duurder maar voor ons een uitkomst).

Wij hebben onze auto's altijd bij een garage gekocht. Onze "nieuwste" hebben wij nu 3 jaar en wat 2,5 jaar oud toen wij hem kochten.
Tot nu toe er geen kosten aan gehad op regulier onderhoud en winter/zomerbandenwissels na. Onze vorige auto was 15 jaar oud en hebben weij te lang gehouden waardoor wij er teveel aan versleuteld hebben. Achteraf hadden wij die auto eerder moeten vervangen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.