Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Probleem met wasdroger

Ik heb een Ardo wasdroger en sindskort is de was binnen de kortste keren loeiheet. Ik ben de handleiding kwijt en er brandt nu een lampje die ik niet kan plaatsen. Ze te horen draait de trommel wel. Hij is niet te zwaar beladen.
Kent kemand deze wasdroger en/of een eventuele oorzaak?

Rafelkap

Rafelkap

07-09-2013 om 14:59

Rinus!

Voor dit soort vragen riepen wij vroeger altijd Rinus het het good old forum Bij dit soort dingen ga ik altijd googelen, heb je dit al gedaan?

Tigress

Tigress

07-09-2013 om 16:13

Pluizenfilter?

Is misschien het pluizenfilter vol?

Chris35

Chris35

08-09-2013 om 08:53 Topicstarter

Niet te vinden

Ik had idd al gegoogled en ontdekt dat de handleiding niet online te vinden is (toch bedankt marie).
Dit is zo n beetje mijn laatste ultieme poging

Katniss

Katniss

08-09-2013 om 13:16

Filters en warmtewisselaar

Meestal wordt oververhitting veroorzaakt door verstopte filters. Bij die van mij haal ik de pluizen altijd met de hand weg, maar soms is het nodig om ze af te spoelen onder de kraan omdat dan blijkbaar de gaatjes verstopt zitten. Dat zou ik als eerste doen, en verder de warmtewisselaar (condensor) afspoelen. Dat is een apparaat met ribbels dat meestal onder in je wasdroger achter een luikje zit. Dan nog alle zichtbare pluis stofzuigen en als hij dan toch heet blijft een monteur laten komen

Chris35

Chris35

08-09-2013 om 16:32 Topicstarter

Alle filters schoon

Ik heb ook de condensor gecontroleerd. Ik vrees dat een monteur duurder is dan eens op zoek gaan naar een nieuwe voor een leuk prijsje...

Katniss

Katniss

08-09-2013 om 16:37

Ik denk het ook

En dan misschien kijken naar een iets betrouwbaarder merk dan Ardo

Chris35

Chris35

09-09-2013 om 07:09 Topicstarter

Blij mee

Deze was een krijgertje van mijn zus na mn scheiding. Ik heb er toch een jaar plezier van gehad. En hij doet het nog wel, moet er alleen bijblijven

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.