Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

pvc vloer wordt glad

Onze PVC vloer heeft nu al 5 jaar dienst gedaan en we reinigen deze altijd met gewoon water of water met azijn. Echter, de vloer begint glad te worden en we ervaren soms bijna uitglijmomenten. Zijn er anderen die dit probleem herkennen?

Ik heb online gezien dat er speciale PVC reinigers te koop zijn, maar ik ben een beetje verdeeld door de meningen die ik tegenkom. Daarom wilde ik het hier graag vragen: heeft iemand ervaring met het reinigen van een PVC vloer en het verminderen van de gladheid?

Alle adviezen en tips worden zeer gewaardeerd!

zelf geen ervaring met pvc-vloeren, maar ik ben sinds kort lid van de Facebookgroep Ultieme schoonmaaktips en daar komen elke dag wel tips voorbij voor het reinigen van vloeren. Staat vast ook wel wat tussen waar jij wat aan zou kunnen hebben.

1968

1968

14-07-2023 om 19:30 Topicstarter

Marie111 schreef op 14-07-2023 om 10:51:

zelf geen ervaring met pvc-vloeren, maar ik ben sinds kort lid van de Facebookgroep Ultieme schoonmaaktips en daar komen elke dag wel tips voorbij voor het reinigen van vloeren. Staat vast ook wel wat tussen waar jij wat aan zou kunnen hebben.

thanks ik heb daar mijn vraag ook even gesteld!

Ik gebruik HG PVC reiniger, werkt prima. Alleen goed op de dosering letten, gebruik zelf snel te veel en dan schuimt het nogal. 

1968

1968

15-07-2023 om 11:20 Topicstarter

margreetder schreef op 15-07-2023 om 09:39:

Ik gebruik HG PVC reiniger, werkt prima. Alleen goed op de dosering letten, gebruik zelf snel te veel en dan schuimt het nogal.

werd het bij jullie ook glad? 

1968 schreef op 15-07-2023 om 11:20:

[..]

werd het bij jullie ook glad?

Nee, geen last van!

Het klinkt eerder alsof de bovenste slijtlaag eraf is en die krijg je niet terug met dweilen.
Is het op specifieke plekken? Bv vooral de looppaden of bij de tafel waar stoelen vaak verschoven worden?

Het kan ook dat er te veel allesreiniger in het water zit, dan wordt het ook glad.

1968

1968

17-07-2023 om 20:35 Topicstarter

KnorrendKitten schreef op 17-07-2023 om 13:42:

Het kan ook dat er te veel allesreiniger in het water zit, dan wordt het ook glad.

we dweilen alleen met water of water/azijn

1968

1968

17-07-2023 om 20:38 Topicstarter

Ysenda schreef op 17-07-2023 om 11:34:

Het klinkt eerder alsof de bovenste slijtlaag eraf is en die krijg je niet terug met dweilen.
Is het op specifieke plekken? Bv vooral de looppaden of bij de tafel waar stoelen vaak verschoven worden?

Nee het is op willekeurige plekken, ook daar waar bijna niet gelopen wordt. Heel vreemd. Maar ik heb op facebook deze vraag ook gesteld en nu reiniger van James besteld, ben benieuwd of dat werkt. En als je met je hand over de vloer voelt, dan voel je wel de 'nep-nerven' zitten van het 'hout' dus er is nog wel reliëf.

Hier ligt de pvc vloer al ruim 10 jaar, ik maak hem wekelijks schoon met water me een beetje allesreiniger, geen last van gladheid.

Het wordt wel erg glad als er iets vettigs op ligt, bijvoorbeeld als iemand zijn schoenen heeft ingespoten met wax (en dat per ongeluk binnen heeft gedaan), maar dat is best wel logisch...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.