Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Nyx

Nyx

08-04-2021 om 21:07

Quarantaine kado

Mijn zus en man zitten met drie jongens van kleuter tot 9 jarige in quarantaine. Dit gaat nog wel even duren verwachten ze. Ik wil graag een kado aan de deur zetten waar ze wat dagen zoet mee zijn. 

Iets wat ze samen kunnen bouwen bijvoorbeeld. Heeft iemand leuke suggesties of ideeën voor iets dergelijks?


Imi

Imi

08-04-2021 om 21:14

Puzzel, grote doos Lego,  gezelschapsspelletjes.

Heel leuk voor het hele gezin:

Kapla!

Hoezo: dit gaat nog wel even duren? Na 5 dagen kun je testen en als negatief mag daarna weer alles (nou ja...) 

Maar een cadeau is natuurlijk altijd leuk. Kapla is een goeie. Of knex, of lego, of een soort knutselproject. Maar net wat ze leuk vinden natuurlijk. Plus wat leuke voorleesboekjes voor de kinderen en/of een leuke kinderfilm (dvd) . 

Nyx

Nyx

08-04-2021 om 21:52 Topicstarter

Bedankt voor de tips! 

Er is al veel in huis en het zijn echte bouwers, van de zomer zijn ze weken bezig geweest met een hut in de tuin van afvalhout. Echt samen gemaakt, kleinste timmerde ook wat met zn hamertje. 
Dacht aan ingrediënten of een bestaand pakket voor iets soortgelijks, megaknikkerbaan, animatiefilm.. en dan misschien een projectdoos die erbij past. Kan tot nu toe nog  niets vinden. Anders moet ik zelf creatief worden, maar iets kant en klaars zou wel handig zijn.

Ouders zijn positief getest, kinderen negatief. Pas als beide ouders 24u klachtenvrij zijn geweest mogen ze 5 dagen na dit moment de kinderen testen en dan mogen ze pas weer naar school (mits ze niet eerder positief getest zijn). Zo begreep ik het. Ouders kregen na elkaar klachten, de eerste is na 10 dagen nog  aan het  hoesten. De tweede is sinds vandaag flink ziek en verkouden. Dus het kan zomaar zijn dat ze nog een paar weekjes binnen zitten. 

Jippox schreef op 08-04-2021 om 21:28:

Hoezo: dit gaat nog wel even duren? Na 5 dagen kun je testen en als negatief mag daarna weer alles (nou ja...)


Met jonge kinderen kun je geen afstand houden. Dat betekent dat die 5 dagen pas ingaan vanaf het moment dat de patiënt geen klachten mee heeft.

Stel dat kind positief is getest en een week verkouden is. Dan zit je als gezin zo 2 weken in quarantaine, en langer als een ander gezinslid ook besmet blijkt.

Imi schreef op 08-04-2021 om 21:14:

Puzzel, grote doos Lego, gezelschapsspelletjes.

lijkt me ook een goed idee zo kan de kleinste zijn eigen creaties maken en de 9 jarige ook 

Aanvullend op de suggesties hier: ik kan me voorstellen dat t voor de ouders, die ziek zijn, ook n heel fijn cadeau is als iemand boodschappen voor hen doet of voor het gezin kookt? Lief trouwens van je, dat je zo aan hen denkt!

Er bestaat een van Haasteren puzzel met stukjes op drie niveaus. Je maakt met elkaar dus een puzzel, waarvan iedereen zijn gedeelte maakt. Misschien ook leuk om samen mee bezig te zijn.

Misschien een groot domino set? Wij deden dat vroeger wel is, proberen om een zo lang mogelijke domino baan door het huis te maken, uren mee zoet geweest . En natuurlijk ook relatief makkelijk uit elkaar te halen/ op te ruimen na afloop.

Nyx

Nyx

10-04-2021 om 16:27 Topicstarter

Wat een goede tips! De van Haasteren puzzel ga ik eens zoeken, ze puzzelen ook graag van die grote puzzels waar je lang over doet, met drie niveaus klinkt ideaal. 

Dominostenen, inderdaad dat deden wij vroeger ook!! Dat is ook echt een goed idee. En kaartenhuizen bouwen van oude speelkaarten, waren we ook altijd uren zoet mee. 

Voor boodschappen zorgt al iemand en eten koken deden ze liever zelf, dan hadden ze wat te doen zeiden ze. 


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.