Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Recept met tartaar?

Van de week komt er een pakket biologisch vlees waar ook steak tartaar bij zit. Wij eten alleen geen rauw vlees dus wilde ik er iets anders mee doen. Kan het dan als mager gehakt verwerkt worden? Kan ik er hamburgers van maken of is het daar niet geschikt voor? 

Ik gebruik het gewoon als gehakt, bv door de bolognese of als gehaktbal. Wij krijgen ook wel eens pakketten en ik ga het ook niet rauw eten. Omdat daar ook hamburgers bij zitten maak ik van de tartaar geen hamburger maar je kunt ze ook als tartaartje bakken (dan net iets roder dan hamburger als je dat lust en anders gewoon goed gaar), lekker met gebakken uitjes erbij bv.

Philou

Philou

12-05-2023 om 18:05 Topicstarter

Prillewits schreef op 12-05-2023 om 16:34:

Ik gebruik het gewoon als gehakt, bv door de bolognese of als gehaktbal. Wij krijgen ook wel eens pakketten en ik ga het ook niet rauw eten. Omdat daar ook hamburgers bij zitten maak ik van de tartaar geen hamburger maar je kunt ze ook als tartaartje bakken (dan net iets roder dan hamburger als je dat lust en anders gewoon goed gaar), lekker met gebakken uitjes erbij bv.

Je brengt me wel op een idee. Tartaartjes kan of gehaktballen (moet het vlees daar niet wat vetter voor zijn?). Ik heb nog nooit echte gehaktballen gemaakt, misschien eens doen. Weet jij misschien een goed recept? In de familie maken wij ook nooit gehaktballen.

Philou schreef op 12-05-2023 om 18:05:

[..]

Je brengt me wel op een idee. Tartaartjes kan of gehaktballen (moet het vlees daar niet wat vetter voor zijn?). Ik heb nog nooit echte gehaktballen gemaakt, misschien eens doen. Weet jij misschien een goed recept? In de familie maken wij ook nooit gehaktballen.

Oef, mijn man maakt heerlijke gehaktballen, maar ik dus nooit… ik kan het hem wel vragen.

Je kunt er eigenlijk niet zoveel mee, behalve heel kort bakken en half rauw in een plens bloed op je bord leggen. Als je het langer bakt, wordt het echt heel droog. Ik zou ze weg geven aan iemand die het wel lekker vindt.

mengen met gewoon gehakt?
gr Angela

MMcGonagall schreef op 12-05-2023 om 19:17:

Je kunt er eigenlijk niet zoveel mee, behalve heel kort bakken en half rauw in een plens bloed op je bord leggen. Als je het langer bakt, wordt het echt heel droog. Ik zou ze weg geven aan iemand die het wel lekker vindt.

Ik heb andere ervaringen.

Lekker ook in een ovenschotel. Laag aardappelpuree, laag gerulde tartaar, laag groente en kaas er bovenop. Maakt niet uit dat het wat droger is omdat de puree en groente sappiger zijn.
Of geruld door de soep, de lasagne, gekneed tot kleine gemarineerde balletjes ( zakje kruidenmix en een ei, scheutje ketjap en ketchup, beetje knoflook, evt een fijngehakt uitje, soepbalformaat of 1 slagje groter en dan heet bakken in de koekenpan tot er een mooi korstje opzit.

Philou

Philou

15-05-2023 om 12:24 Topicstarter

Dank voor de inspiratie!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.