Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ayla

ayla

19-11-2008 om 10:22

Recept pizzadeeg uit basic cooking

Heeft iemand toevallig het recept van pizzadeeg uit basic cooking voor me, ik wilde dat graag eens proberen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Uhm

Ik weet niet eens wie of wat basic cooking is, maar heb je iets aan dit recept?
Ingredienten:
1 1/2 zakje gedroogde gist, 2,5 theelepel suiker, 600 gram bloem, 5 eetlepels olijfolie, 1,5 theelepel zout.
Bereiding:
1. Los de gist op en de suiker in 2,5 deciliter handwarm water, op in een kommetje. Laat het mengsel 10 minuten staan en roer het vervolgens tot een glad papje.
2. Doe de bloem in een kom, maak in het midden een kuiltje en schenk de gistoplossing erin. Schenk 7 eetlepels handwarm water en de olie bij het gistmengsel en strooi het zout over de bloem. Meng het geheel doorelkaar en kneed het vervolgens in circa 10 minuten tot een elastische deeg, dat niet meer plakt.
3. Vorm van het deeg een bal en leg hem in een kom. Dek de kom af met een vochtig gemaakte doek en laat het deeg op een warme, tochtvrije plaats 30-45 minuten rijzen. (Maak tijdens het rijzen de vulling.)
Ik laat het zelf in de oven staan op 40 o C.
4. Verdeel het gerezen deeg in 3 gelijke porties. Bestuif het werkblad met wat bloem. Druk het deeg met de muis van de hand plat en rol het uit op een cirkel van circa 20 centimeter. Leg het deeg op een beboterde bakplaat en maak de randen van het deeg met de vingertoppen iets dikker, zodat de vulling er niet af kan lopen. Verdeel vervolgens de saus en de vulling (zie de recepten) over de pizzabodems.
5. Bak de pizza's in het midden ( of 1 richel onder het midden) van een voorverwarmde oven (hoogste stand, 275 graden in circa 10-15 minuten gaar.

Goede bloem

Ik ben gek op pizza bakken en heb ontdekt dat je als je echte goede pizzabloem koopt bij de Italiaanse speciaalzaak dat de pizza veeeeeeel lekkerder wordt. Ik doe meestal 300 gram bloem, een zakje gist, wat zout, een schepje suiker en een klein scheutje olie en wat warm water. Goed laten rijzen.
Jonne

Heeeeel dun uitrollen

De ultime tip die ik kreeg is dat je het deeg echt heeeel dun moet uitrollen en er vooral niet teveel beleg op moet doen! De pizza's worden dan echt verrukkelijk.

Engelandvaarder

Engelandvaarder

19-11-2008 om 20:00

Deeg zonder olie

Van mijn Italiaanse collega kreeg ik de tip om geen olie door het deeg te doen. Wij rollen ook heeeeel dun uit, en bakken de pizza's zo'n 5 tot 7 minuten in een bloedhete oven. Restultaat: heerlijk knapperige pizza's.

Jose

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.