Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

SdV

SdV

12-11-2013 om 22:06

recept taart

Dit weekend is er een familiereünie bij mijn schoonouders en ik heb beloofd de taarten te maken. Nu zoek ik eigenlijk een andere smaak dan wat ik normaal maak. Meestal gaat de taart in drie delen overdwars met fruitcompote en slagroom en slagroom aan de buitenkant. Heel simpel, eigenlijk.
Maar het is november, niet zoveel fruitkeuze. En daarom, wil ik eens wat anders maken. Vanwege een gebrek aan inspiratie: wie heeft een suggestie?

Segolene

bibi63

bibi63

12-11-2013 om 22:15

nou uh

wat dacht je van een appeltaart....? Dé tijd van het jaar hiervoor. Het lekkerst met Goudrenetten. Volop verkrijgbaar nu. En een peren (of appel/peren) taart.
Gr. Bibi

Mama

Mama

12-11-2013 om 23:04

Keuze genoeg

Monchoutaart met Bastognekoekjes
Appeltaaart
Bokkepootjestaart
Worteltaart

Appelkoek voor hele ovenplaat

Appel havermout

Door elkaar kneden:
400 gr. boter of margarine (smelten)
500 gr. bruine basterd
500 gr. bakmeel
250 gr. havermout

Dan door elkaar roeren en erop verdelen

8 appels jona gold of goudreinet (raspen)
100 gr. suiker
2 theelepel kaneel
1 eetl. custard

Handje havermout erover strooien.

1 uur op 170 graden iets boven het midden (gasoven)

Fiorucci

Fiorucci

13-11-2013 om 09:35

En....

Ik heb eens een appeltaart gemaakt met stukjes ananas ipv rozijnen, echt heerlijk.

chocoladetaart!

dat is hier altijd een succes, ik heb er verschillende recepten voor. Eigenlijk allemaal even lekker...

Charis

Charis

13-11-2013 om 11:05

Allerhande taartenspecial

Kun je misschien de Allerhande taartenspecial van afgelopen september ergens op de kop tikken? 45 Recepten van heerlijke taarten, ik heb zelf de banoffee pie gemaakt. Was erg lekker.

Dalarna

Dalarna

13-11-2013 om 13:02

Charis

Alle recepten van de allerhande staan gewoon op de site van AH hoor

Charis

Charis

13-11-2013 om 13:31

Maar Dalarna

Ja hier om precies te zijn:

http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/vinden/?sources=Allerhande%2009%202013

Noem me ouderwets, maar ik geef de voorkeur aan een papieren document waarin alle recepten bij elkaar staan en dat ik zo uit mijn keukenkastje kan toveren

Charis

Al was het maar omdat het zo'n gemier is om die pc op je aanrecht te zetten...

O nee, de meesten hebben natuurlijk een smartphone. Iets draagbaarder, wel weer hele kleine lettertjes...

Trouwens, ik zou ook denken aan appeltaart. Wat nog niet genoemd is hier: kwarktaart. Zo'n ouderwetse die je niet bakt. Of cheesecake, ook errug lekker.

Mogelijkheden genoeg...

Groeten,

Temet

Jessica O

Jessica O

14-11-2013 om 07:49

lepelgebak?

transparante plastic bekertjes kopen en daarin gebak maken.
BV monchou, koekkruimels onderin, monchou vulling erop en dan wat vlaaifruit.
Kun je natuurlijk ook met kwarktaart, of wat dan ook.

chocola met sinaasappel?

Voor zo'n marsepein-/fondanttaart:
chocoladecake gebruiken en dan vullen met sinaasappeljam en botercreme. Valt meestal goed in de smaak!

Of slagroom en frambozen uit de diepvries, ook erg lekker

Mover

Mover

15-11-2013 om 15:54

Dadeltaart met walnoten, echt iets heel anders!

http://www.bagelsbeans.nl/recept-dadeltaart.shtml

Jummie, zo lekker deze! Niet een snelle taart, veel werk, maar oh zo lekker!

Anneke

Anneke

15-11-2013 om 20:27

Jessica

Grappig, ooit deed ik monchoutaart-in-de-kom-die-ik-over-had in waxinelichthoudertjes. Sinds die tijd doe ik het altijd zo. Veel minder geknoei, je kunt ook een halve monchoutaart maken (in zes potjes ipv een halve taart overhouden), kan niet mislukken (niet stijf genoeg is geen probleem), je hoeft de taart niet aan te snijden, het deelt veel makkelijker en het past veel beter in de koelkast.

Tine Winkel

Tine Winkel

17-11-2013 om 15:14

te laat, maar toch: cheesecake

Dit is wat mij betreft een topper:
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/431314/oma-s-amerikaanse-cheesecake/?favorieten=on
ook absoluut geen probleem om een dagje eerder te maken (maar wel een probleem om er dan nog niet aan te mogen beginnen)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.