Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

regenwormen junior, spelregels

Wie oh wie heeft het spel regenwormen junior? Ik heb hem al een aantal jaar in de kast staan, was (dacht ik) nog te moeilijk voor mijn kinderen, en toen ik het laatst eens wilde spelen bleken de spelregels er niet meer bij te zitten...

Heb al gegoogled, kan hem niet vinden. Wel gewoon regenwormen, dus ik begrijp globaal wel hoe de juniorvariant zou moeten gaan, maar weet de puntentelling niet.

Heeft iemand hem voor mij? Of kan iemand me in ieder geval vertellen hoeveel punten de regenworm waard is?

alvast bedankt,

Carootje

Barvaux

Barvaux

13-11-2014 om 15:03

gaat niet met punten

Het gaat niet met punten, elk plaatje is hetzelfde waard.

In deze versie van Regenwormen hoef je niet meer te rekenen. Je telt gewoon het aantal gedobbelde symbolen. Zo kan iedereen, hoe oud je ook bent, dit populaire dobbelspel spelen.

Om beurten dobbel je met 6 dobbelstenen. Na elke worp leg je alle dobbelstenen met een gelijk symbool opzij. Daarna mag je stoppen of doorgooien. Als je stopt, mag je een tegel met regenwormen van tafel of van een andere speler pakken. Gooi je door, dan kun je misschien een betere tegel pakken, maar pas op dat je niet teveel risico neemt, want dan krijg je helemaal niets!

Omdat het spel minder tegels bevat, duurt Regenwormen Junior niet zo lang als het oorspronkelijke spel.

Barvaux

Barvaux

13-11-2014 om 15:08

mailen

Mail anders 999 even: http://www.999games.nl/pages/over-ons/klantenservice.php

Ik las nog ergens iets over 'broodjes tellen dubbel' en je hebt zoals in het echte spel 'minstens 1 worm nodig'.

heb je daar nog wat aan? Wat is het hoogste cijfer op een tegel? En wat is het laagste?

Pedro

Pedro

14-11-2014 om 22:00

De spelregels

Je kunt hier de spelregels in het Engels vinden: http://www.boardgamegeek.com/filepage/52663/heckmeck-junior-rules-english

Daar vind je een linkje naar en pdf, die je zo kunt downloaden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.