Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

vinkje

vinkje

14-01-2012 om 18:51

Reinigen leren jas (gevoerd)

Heeft iemand een idee, hoe ik een gevoerde (soort teddy) leren jas kan reinigen, heb deze second hands gekocht, en wil hem toch graag opfrissen
Bij de stomerij raden ze het mij af om de jas te laten reinigen Misschien heel voorzichtig wassen met een wolwasmiddel? Ik roep maar wat

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dendy Pearson

Dendy Pearson

14-01-2012 om 19:39

Met de hand

Ik denk dat ik het zelf met de hand zou proberen of idd op een fijnwasprogramma en dan laag centrifugeren. Leren sportschoenen was ik ook altijd zo. Ik zou er denk ik wel iets omheen doen, een sloop ofzo. En wat handdoeken. Dit om beschadigingen te voorkomen. Maar ik denk wel dat het kan.
Als het klaar is even invetten met goed leervet.

Dendy

Dendy Pearson

Dendy Pearson

14-01-2012 om 19:44

Voering

Misschien is de voering wel niet geschikt om te wassen bedenk ik me net. Heb je een schone leren jas die helemaal kromgetrokken is. Even naar kijken misschien.

Dendy

vinkje

vinkje

14-01-2012 om 20:28

Dendy

Wat aardig van je om zo mee te denken
Heb ff gekeken, de voering is 100% polyesther en acryl, maar er staat tevens vermeld niet wassen ,maar speciale lederreiniging, maar bij de stomerij hielden ze de boot af

Leerreiniging

Er zijn wel schoonmaakspullen te koop om leer te reinigen. Ik gebruik het voor leren bankstellen maar dat kan je ook op kleding gebruiken. Een goede meubelzaak heeft dure soorten en misschien heeft b.v. het Kruidvat een goedkope variant.
Er zijn 2 soorten nodig. Eerst een flesje om het leer te reinigen en als het goed droog is moet je het weer invetten met leerolie. De teddy voering zal wel lastig zijn als hij vies is. Een vochtig doekje met schoonmaakazijn of textielreiniger/verfrisser?Ik zou de jas niet in de wasmachine wassen.

Ik zou t wel durven

en dan op koud met een beetje vloeibaar wasmiddel, niet hard centrifugeren.
Ik heb mijn man zijn leren jas op 30 graden gewassen, hij werd eerst wat harder( niet veel maar het was een hele zachte jas) maar toen ik hem flink tussen mijn handen heen en weer bewoog toen hij droog was werd het veel minder. Hij is wel iets stugger gebleven maar de vette randen waren er goed uit.

vinkje

vinkje

15-01-2012 om 21:19

Alleen binnenkant!

De jas lijkt een beetje op ruw leer/ ook geen suede, ik geloof dat ik hem binnenstebuiten alleen rond de kraag etc even in een bak leg met fijnwasmiddel, is schoonmaakazijn overigens niet heel scherp??
Hij ruikt niet, dus een fris geurtje erin spuiten is niet nodig, maar ook niet afdoende, want de jas is een beetje smoezelig aan de binnenkant en aangezien je niet weet wie hem heeft gedragen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.