Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

tonny

tonny

08-09-2009 om 14:19

Reserveer sints snoepgoed

voor oktober!

Waarom nu alweer op 5 september speculaaspoppen, taaibeesten en kruidlootjes bij de hema?
Omdat 'ze' dat willen? Wie zijn 'ze'?
Sinterklaas is over DRIE maanden en ik loop de hele dag al in een hemdje buiten.

Waarom niet gewoon alles op zijn tijd?

Tonny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jacoline29

Jacoline29

08-09-2009 om 14:30

Mee eens

Wordt er ieder jaar weer mee doodgegooid pepernoten ed in september.Volgens mij allemaal omzet stunten.
Gooi het pas na 11 november in de schappen,da's vroeg genoeg.
weet nog wel dat ik jaren terug als vakantie baantje midden in de zomer chocolade letters stond in te pakken.

Tegen sint/kerst worden speelgoed en andere dingen ook een aantal % duurder,ook al merk je het niet om dat ze het op slinkse wijze doen.
Weet ook niet of ik uberhaupt kerst ga vieren dit jaar,wel in ieder geval sinterklaas,want de kinderen zijn te jong om uit te leggen van hoe of wat nog.Zit er denk nog zeker 5 tot 6 jaar aan vast.
Krijgen we straks weer de opeenvolgende dagen,11 nov,5 dec,kerst,oud/nieuw en nieuwjaar,met extra drukke kinderen in nov want sinterklaas komt < zucht>.

Zomersproet

Zomersproet

08-09-2009 om 14:31

Euh

Ze liggen er al een paar weken..... je loopt achter . Is zels nog een discussie geweest dat Jumbo ze uit de schappen moest halen. Weet het niet helemaal meer hoor. Ik zag afgelopen weekend kerstballen bij de Action. Dat is nog vroeger..... jaja, altijd baas boven baas.

Tirza G.

Tirza G.

08-09-2009 om 16:11

Pelle

Dat ding (speelgoedboek) heet hier al jaren traditiegetrouw "de kinderbijbel".
De prijzen die daar in staan, zijn hoger (íetsje) dan wat je in mei betaalt.

Tirza

Zomervakantie

De zomervakantie was nog niet voorbij of de kruidnootjes lagen al bij het Kruidvat. Kwam mooi uit, lekker zak meegenomen naar Indonesie. Daar struikel je over de Idulfitri decoraties, die naadloos over zullen gaan in Kerstdecoraties.

reina

reina

08-09-2009 om 17:46

Mee eens, maar -)

Ik vind het ook onzin, maar dit keer maak ik er lekker gebruik van! Ik ga half oktober zoon opzoeken op de Antillen en neem dan vast Sintlekkers voor hem mee, want ik weet dat hij dat leuk vind. Toen ik het 2 jaar geleden naar Sint Maarten stuurde kreeg hij het 3 maanden later

Ja , geweldig!

Ook ik woon in het buitenland en we gaan vaak in september naar Nl. Ik zit in de organisatie van de Sint intocht hier en koop dus alvast................8 kg pepernoten en 70 mini chocoladeletters. Maar als je die verwijtende blikken van onze landgenoten ziet, schitterend, zo typisch Nederlands..... ( sorry !)
Vorig jaar kreeg echtgenoot zelfs een opmerking toen hij met de pepernoten bij de Kruidvat kassa stond te wachten. Hij reageerde heel stoicijns: "Ze zullen morgen maar uitverkocht zijn !"
Bij Blokker vraag ik om Sint inpakpapier, maar dat moet dan nog van "boven" komen, ze durven dat nog niet in de winkel te leggen.
Over 2 dagen ga ik weer !!!!

angel3

angel3

08-09-2009 om 18:22

Ja en haal dan meteen

de winterjassen en winterschoenen uit de winkels die er al in augustus liggen en in oktober niet meer te koop zijn...Heb maar alvast winterschoenen voor kids gekocht want in januari liggen de sandalen er weer....over achterlijk gesproken
Ik vind het lekker. Wat mij betreft jaarrond PEPERNOTEN!

sabje

sabje

08-09-2009 om 18:50

Ik vind het ook helemaal niet erg hoor

mijn man is dol op pepernoten dus die was weer erg blij.
Je koopt het of je koopt het niet hoor.

tonny

tonny

08-09-2009 om 18:57

Voor reizigers

zou er een gezellige all-seasons-winkel moeten bestaan waar je altijd alles wat bij alle feesten past kunt kopen - lijkt me een leuk initiatief.

Maar om heel Nederland al meteen in de wintersfeer te gooien terwijl de zomer -gelukkig- nog niet voorbij is, mwah...
Op mijn werk werden op 1 september ook al de herfstdecoraties opgehangen. Pfoe, waarom al die haast. De tijd gaat al zo snel.

tonny

reina

reina

08-09-2009 om 19:44

Tonny

"all-seasons-winkel " Gat in de markt! Ik zocht, 2 jaar geleden ook begin november naar wat Kerstlekkers en -spul om op te sturen, ik kon toen bijna niets vinden.

Henriette123

Henriette123

08-09-2009 om 21:23

Ja hoor wij kopen het

De kruidnoten worden door onze zoon altijd met gejuich begroet, omdat hij voor heel veel koek allergisch is.Het heeft voor ons dus niets met sinterklaas te maken, maar meer met koek uit de winkel die hij lekker vind en hebben mag. (en niet ontzettend duur is)

Massi Nissa

Massi Nissa

08-09-2009 om 22:28

Ik zie het probleem niet

Sinterklaas is leuk, pepernoten zijn lekker en Kerst is gezellig. Op de Bloemenmarkt in Amsterdam is een schitterende, peperdure Kerstspullenwinkel die het hele jaar door ballen en engelen verkoopt. Ik kan daar met sterretjes (en dollartekens) in mijn ogen rondlopen, o geef me duizend euro en ons huis is zeker drie maanden voor tijd al in de feestdagensfeer.
Dat met die winterschoenen in augustus en zomerjassen in februari vind ik wel bijzonder hinderlijk. Ik ging gisteren (gisteren!) op zoek naar winterslofjes voor dochter en tot mijn verbijstering waren de kleine maatjes er al bijna uit bij de Scapino. Alleen nog wat slofjes met zo'n harde plastic zool. Ik was lichtelijk verbijsterd. Nou ja, dan maar weer bestellen via internet, het is geen wereldramp, maar raar is het wel. Zag vorige week al een reportage over de kleding van zomer 2010. Huh?
Groetjes
Massi (heeft al pepernoten op, niet verder vertellen)

Hema mevrouw zei

dat het al jaren op dezelfde dag in de winkel komt en dat het dus niet elk jaar vroeger komt.

En er zijn dus massa's die het wel al kopen dus waarom zou de hema er mee stoppen.

Linda99

Linda99

08-09-2009 om 23:24

Leuke opmerking

Ik hoorde een goede opmerking over dit issue: verkoop die zooi gewoon het hele jaar door in een neutrale verpakking. Liefhebbers blij en tegenstanders ook

Zelf maakt het me niks uit, hou er niet van dus koop het voor mezelf toch niet. En met de kids vind ik het erg leuk om het rond sint-tijd samen te maken in eigen keuken

Kaaskopje

Kaaskopje

09-09-2009 om 00:21

Massi nissa

Oh is die kerstwinkel er nog steeds?! Wat een leuke winkel is dat. Ik vind het echt een aanrader.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-09-2009 om 00:27

Wat ik zo jammer vind

Ik vind pepernoten ook heerlijk, maar tegen dat je ze 'hoort' te eten is alweer zo gewoon, dat vind ik jammer. Ik wacht dus bewust zodat ik er rond Sinterklaastijd fris tegenaan kijk (of proef eigenlijk).
Vroeger was Sintsnoep ook erg praktisch voor St. Maarten, maar onverpakt snoep wordt tegenwoordig volgens mij direct weggegooid dus daar steek ik mijn geld niet meer in.

Jolijt

Jolijt

09-09-2009 om 08:51

Wij kopen wel...

marsepein, maar op pepernoten en de rest staat bij ons een verbod tot Sint in het land is. Dit om te voorkomen dat we het 'op het juiste moment' niet meer lekker vinden (en om tot half november geen gezeur te hebben).

Polly Shearman

Polly Shearman

09-09-2009 om 15:14

Ik wil niet maar ik moet wel

op tijd sintsnoep inslaan bedoel ik.

heb dat een keer uit principe niet gedaan, Toen wilde ik half november eens wat gaan halen... nergens meer strooigoed te vinden, uitverkocht!!!!
grrrrrr

Brianna F

Brianna F

10-09-2009 om 08:41

Polly

Dat is het probleem ja, wil je netjes wachten tot half november, zijn alle gangbare chocolade letters op, zodat de kinderen weer getransformeerd worden tot X en W.

November

Voor die tijd loop ik erlangs. Ik ervaar het trouwens ook weer als eerder dan vorig jaar, terwijl het toen ook eind augustus in de winkels lag.

Chocoladeletters koop ik als ze in de aanbieding zijn bij de Hema. Foldertje in de gaten houden. Kruidnoten koop ik bij de banketbakker, die zijn lekkerder en je eet er minder van omdat ze duurder zijn. Marsepein ook pas in november.

Echt hoor, wij vieren veel seizoensfeesten met de daarbijhorende speciale gerechten dus ik kan er niet aan beginnen om Sinterklaas drie maanden de tijd te geven!

Uitverkocht

Ik zal er ook bijtijds aan moeten geloven. Het is al lastig om chocoladeletters van de voornaam van een van mijn kinderen te vinden, laat staan eind november.
Nog een gat in de markt: zwangerschapsboekjes staan vol handige tips, maar nooit lees je iets als 'Denkt u bij het bedenken van een naam voor uw kind ook aan de verkrijgbaarheid ervan in chocoladeletters??'
n@nny

Bastet

Bastet

11-09-2009 om 18:22

Nanny

Mijn moeder maakte voor mij altijd zelf een letter,vroeger had je geen Y,nu wel,als ik snel ben!
De mal heb ik overigens nog steeds..)
Bastet

Bastet

Klopt, vroeger waren er helemaal geen Y's. Ik weet nog dat mijn vriendinnetje dat Yvonne heette altijd een 'I' kreeg met sinterklaas. Heel sneu vond ik dat.
Wat dat betreft zijn de tijden gelukkig veranderd. Hoewel een mal in de vorm van je voorletter altijd handig blijft natuurlijk
n@nny

Bastet

Bastet

14-09-2009 om 16:31

Nanny(ot)

Jaaa,dat is jeugdsentiment.
Bastet

Ook verbaasd

Maar ik als buitenlander vond het wel handig - ik had geen idee dat dat spul er al begin sept zou liggen. Eindelijk heb ik weer eens die heerlijke friese pepernoten gevonden die mijn vader steeds maar niet kon vinden. Lang leve de Hema!

Over die chocoletters, ik dacht vroeger altijd dat ik met mijn L minder chocola had dan mijn familie met de W, B en M. Dat ie dikker was snapte ik toen nog niet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.