Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jubila

Jubila

24-05-2017 om 08:35

Restaurant Utrecht/omgeving (liefst vegetarisch)

Voor het kroonjaar dat mijn lieve echtgenoot binnenkort zal bereiken, willen we uit eten gaan. Het wordt waarschijnlijk een groep van zo'n 15 personen.

Wij eten thuis meestal vegetarisch (1 gezinslid sowieso altijd) dus het restaurant moet ofwel vegetarisch zijn, of genoeg keus daarin hebben.

We wilden graag naar restaurant De Vaartsche Rijn, maar die blijken niet voor meer dan 8 personen te reserveren op een zaterdag. Balen.
Man dacht toen aan De Rechtbank. Ooit aten we daar en dat was toen wel goed. Zelf heb ik wat bedenkingen: wel erg groot (kan het dan nog wel goed zijn?), misschien erg lawaaiig?. De akoestiek moet goed zijn die avond.
Laatst waren we bij restaurant Syr, dat is ook nog wel een optie. Een niet-zo-groot restaurant is op zich wel leuk, maar dat zit dan ook wel al gauw vol volgende maand op een zaterdag.

Badhu, waar we ooit met de OO-meeting waren, zou natuurlijk ook nog wel kunnen.

Er is zo ontzettend veel keus, ik weet het gewoon niet zo goed meer. Iemand nog tips? Hoeft niet per se in Utrecht zelf te zijn. Tot een kilometer of 15 er vanaf (liefst de goede kant op maar ik zeg niet welke is ook goed.

Ik hoop dat iemand kan meedenken die wel eens in/in de buurt van Utrecht naar restaurants gaat en ook iets weet over akoestiek / gezelligheid. Ik hoop dat het een geweldige avond gaat worden.

Angela67

Angela67

24-05-2017 om 09:03

Vietnamees

De Vietnamees op de Voorstraat is groot genoeg, akoestiek vind ik prima, er is zelfs vegetarische pekingeend. Saigon is de naam.

Piatto (Italiaans) op Vredenburg: als je er op de stoep voor de deur staat verwacht je niet zo'n mooie, lange ruime zaak. Ik heb er alleen nog gelunched, dus je zou even de avondkaart moeten bekijken.

http://www.vroeg.nl/menukaart/#diner 'Vroeg' in Bunnik, aan de Koningsweg

http://www.dekeukenvangastmaal.nl/ heel bijzonder, volgens mij geheel vegetarisch. er staat mij bij dat de akoestiek niet zo heel goed was maar dat kun je msischien via recensies terugvinden?

gr Angela

ps akoestiek bij Badhu vind ik echt heel erg slecht. Datzelfde geldt voor Leen (zelfde eigenaar). Rechtbank heb ik 1 x gegeten, beetje liflaf/niets bijzonders/geen fijne plek qua ruimte.

marinade

marinade

24-05-2017 om 09:17

Soy en Le Jardin

Op de Antonius Matthaeuslaan (tuinwijk) zit vegetarisch restaurant Soy. Niet ver van Badhu. Een klein zaakje dus misschien is met jouw gezelschap de tent vol (of kun je dat afspreken).
En Le Jardin op de Mariaplaats: koken op basis van groenten en kruiden. Ik hoor er goede verhalen over. De kaart ziet er iig goed uit, ook genoeg keuze in vega.

Jubila

Jubila

24-05-2017 om 19:46

alvast bedankt!

Bedankt Angela en Marinade!
In Saigon ben ik wel eens geweest. Twee keer zelfs. De eerste keer was ontzettend leuk, lekker en bijzonder. De tweede keer op de een of andere manier matig. Op zich zou ik de gok qua eten best weer willen wagen, maar ik vind het daar weinig gezellig (man ook niet zo). Die dus niet.

Badhu vindt mijn man heel leuk, dus zeker een optie. Maar die akoestiek...hm..lastig. Er is ook een hoogbejaarde dame in het gezelschap. Die wel van kletsen en gezelligheid houdt.

Restaurant Vroeg, daar had ik nog niet aan gedacht, misschien leuk ja!

Piatto ken ik niet en De keuken van Gastmaal ook niet: ik ga het onderzoeken!

Soy ken ik ook niet, ik ga kijken! Evenals Le Jardin. Die heb ik wel zien liggen, zo grappig dat het is gecombineerd met een plantenwinkel! Ligt naast het conservatorium.

Zin om morgen verder te kijken.
Ondertussen....meer tips?

Aparte ruimte voor groepen in Badhu

dan heb je van die slechte akoustiek geen last. Drankjes zijn er wel aan de prijs, en je moet de afspraken ook goed schriftelijk vastleggen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.