Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lusithania

Lusithania

23-03-2020 om 15:49

Restaurantkok thuis

Eind van deze maand zijn wij 25 jaar getrouwd. Dit zouden vieren door met het gezin te gaan eten in een sterrenrestaurant. Nu kunnen wij niet naar het restaurant i.v.m. de sluiting door het coronavirus. Nu komen ze bij ons thuis een vijf gangen diner bereiden.
Behalve dat ik nu ga zorgen voor een erg schonen en opgeruimde keuken, is er nog iets waar ik rekening mee moet houden? Wat kan ik überhaupt verwachten? Zelf tafeldekken? Eigen borden? Kortom, wie heeft er ook ooit zoiets thuis gedaan en kan mij er meer over vertellen?

Nu nog wel hopen dat ze nog mogen komen zaterdag.

Guera

Guera

23-03-2020 om 16:18

Afzeggen

Helaas....dat zou ik doen. Kunnen ze niet iets bezorgen?

Kok

Wat je wel en niet zelf zou moeten of kunnen verzorgen zou ik bespreken met de restaurantkok. En inderdaad, laat het elders voorbereiden en ter plaatse bezorgen.
Je hebt uiteraard ook cateringpartijen die servies en bestek leveren en het dan voor de afwas weer komen ophalen.

Buiten

Ook een mogelijkheid. De koks werken buiten in een partytent en aan de deur worden de gerechten overgegeven.

Lusithania

Lusithania

26-03-2020 om 15:13

Zaterdag

Alles wordt meegenomen, van borden en bestek tot aan de wijn. We hoeven enkel maar te zorgen dat er een tafel is om aan te kunnen eten.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

26-03-2020 om 15:17

Overleg

Dat moet je met hun overleggen
Zomaar afzeggen zou ik niet doen, de horeca heeft het al zo zwaar nu.

Kan je het niet een maandje verzetten? Dat doet nu toch iedereen die een feestje had.
Kweenie of ik nou zo lekker zou eten nu🤔

Lusithania

Lusithania

26-03-2020 om 15:52

Dendy

We zijn met vier personen, dat is alleen ons eigen gezin. Als een van ons verkouden wordt, gaat het niet door.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

26-03-2020 om 16:07

Snap ik

Maar ik begrijp dat er een extra persoon in huis komt die voor jullie gaat koken? Die doet dat vast ook bij anderen.
Ik geloof niet dat ik me daar nu prettig bij zou voelen. Vandaar, kan je het niet een maandje uitstellen?

Marie

Marie

26-03-2020 om 21:04

Afstand

Ik zou me niet zorgen maken dat hij in huis komt, maar hoe hou je 1,5 m afstand?
Dat zou ik nog wel afstemmen. En ook afspraken maken over goed reinigen wat hij/zij aangeraakt heeft. Of dat doet een van jullie met handschoenen aan. Zoiets?

En ook, dat hij/zij niet komt als hij/zij verkouden is.

Ik zou het dan wel door laten gaan, ze hebben het al zo moeilijk en ik zie hier als de afstand en hygiene in acht genomen wordt, geen groot risico in.

Jan

Jan

26-03-2020 om 22:03

Niet overdrijven

Het is een persoon. Als je naar de supermarkt gaat om boodschappen te doen kom je tientallen mensen tegen als je pech hebt.

Gewoon gezond verstand gebruiken. Geen hand geven en afstand houden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.