Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Krisje

Krisje

12-10-2018 om 12:32

Rode legging (kind)

Mijn dochter kan alleen leggings dragen en dus ben ik op zoek naar wat andere kleuren dan de standaard blauw, grijs, zwart. Toch kan ik nergens slagen voor bijvoorbeeld een rode lange legging zonder streep aan de zijkant, gewoon een basisding.

Ik zie in Belgie wel een webshop die een hoop kleuren verkoopt, maar kent iemand een webshop in Nederland?

Inanna

Inanna

12-10-2018 om 17:46

graag gedaan

Dat kun je soms hebben, dat je iets niet gevonden krijgt en dat iemand anders dan zo resultaten tevoorschijn tovert, irritant hè
Blij dat ik kon helpen.

Ik weet natuurlijk niet wat de reden is dat je dochter alleen leggings kan dragen, maar mijn dochter weigert broeken omdat ze te prikkelgevoelig is voor de stugge band.
Ze heeft vorige winter bij de C&A thermo jeggings gevonden die ze heel fijn en comfortabel vond. Ze was sceptisch, maar ze heeft ze uiteindelijk tot de draad versleten.
Misschien heb je hier helemaal niks aan, maar ik dacht, ik geef het je mee, want ik was zelf heel blij dat dochter in ieder geval kon doen alsof ze een echte broek droeg voor die momenten dat een jurk/rok geen optie was of als een gewone legging te koud was.

Krisje

Krisje

12-10-2018 om 23:15

Inanna

Lief dat je nog even reageert. Mijn dochter draagt een brace voor een ernstige scoliose. Als ze een gewone broek draagt en bukt dat zakt die broek af. Een bijna 10-jarige met een bouwvakkersdecolleté is echt een heel stom gezicht.

Ik zal zeker eens bij C&A kijken want een maillot vindt ze vreselijk en soms is een legging in mijn ogen echt te koud. Ik was al blij dat we voor de komende winter een heleboel stoere jurken gevonden hadden, want lange shirts zijn echt niet makkelijk te vinden. Ze is heel smal maar door de brace moet alles altijd in elk geval wijder dan normaal zijn. Met jurken (een soort hoodies-jurken) lukt dat wel.

Ik let noodgedwongen ook erg op de prijs, meestal zit een legging na een keer of 3, 4 dragen helemaal vol met gaatjes van die brace. We hebben er dus veel, heel veel nodig!

40er

40er

13-10-2018 om 09:12

Krisje

Mocht je in de buurt wonen wil ik je er met alle liefde wat maken, eventueel iets hoger aan de achterkant. Omgeving Twente.

en mag de legging

niet onder de brace? Dan lijdt hij misschien iets minder. Of de harde stukjes waar de legging op slijt afplakken met fysiotape?

Big bazar en action

hebben trouwens vaak thermo leggings, das dan net wat warmer. Die zullen vast zo weer in de winkel liggen.

Krisje

Krisje

13-10-2018 om 12:16

Reactie

Wat een lief aanbod 40er, maar Twente is heeeel ver weg!

Er mag niks onder de brace, dat geef irritatie. Ze draagt speciale bracehemden zonder naden. Die zijn heel smal zodat er niks geen rimpeltje blijft zitten als ze de brace omheeft.

Afplakken hebben we geprobeerd, ook tegen het afzakken van gewone broeken, maar dat helpt niet. Het is niet zo dat er harde randen aan zitten, dat wordt allemaal afgewerkt, maar het zijn altijd drukplekken natuurlijk. Als ze naar de speeltuin gaat dan heeft ze er standaard een met gaatjes aan. Een keer van de glijbaan en hup, weer gaten erbij.

Ik zal de Action ook in de gaten houden voor thermoleggings.

Ze moet sowieso geopereeer worden, de bocht was pas ruim 60 graden, maar het liefst wachten ze tot ze uitgegroeid is. Helaas groeit ze niet zelf dus krijgt ze groeihormonen. We redden het niet nog een jaar of 5, organen komen ook in het gedrang dan. Het zal er dus op uitdraaien dat ze eerder geopereerd wordt en dan worden jaarlijks de pennen in haar rug verlengd (het idee is gruwelijk). Om het nog lastiger te maken heeft ze ook een verwijding in de aorta vlak naast haar hart, dus daar moet ook naar gekeken worden v.w.b operatie.

Nou, dat is een opwekkend verhaal hè

tjee Krisje

Dat is nog een heel traject!
Die aorta idd die moet dan in de gaten gehouden worden. Spannend zeg wat ze voor de boeg heeft!
Gewone broeken zakken af zeg je. Heb je geprobeerd om een extra elastiek erin te naaien? Dus een breed elastiek wat je uitgerekt ( dus aan trekken wanneer je stikt) aan de binnenkant mee stikt. Dan heb je wat extra bolling in de broek voor de brace maar toch strakker boven. Ik had vroeger ook een brace voor een andere rugaandoening ( bij mij liep de kromming naar voren) en dat was ook zon drama met kleren kopen. Moest een enorme taille in de broek zitten voor dat ding en was echt mager zelf dus benen zwommen in de broek.
Mag er spanning aan de brace komen? Dan zou je klittenband er op kunnen plakken en ook aan de binnenkant van de broek.

Krisje

Krisje

13-10-2018 om 13:16

Lilian

Ze heeft in de zomer wel een broek gehad met heel breed elastiek boven en dan van die flubberstof (dunne jersey). Dat blijft ook goed zitten. Ik koop het dan een maat te groot anders past het niet over de brace. Tegenwoordig heb je ook nog wel leuke joggingbroeken, dan haal ik het touwtje eruit en vervang dat door elastiek.

Ze wilde pas een skinny spijkerbroek, ze stond er mee in haar hand en zuchtte 'dat gaat natuurlijk niet'. Zo sneu, toen hebben we hem gekocht en heeft ze hem naar scouting aan, dan hoeft ze geen brace om (beetje spijbelen). Een coole broek voor scouting, normaal doe je oude kleren aan naar scouting, maar zij niet. Ze was zo blij.

Een gewone broek helemaal vermaken, hm, ik ben handig en creatief, maar dat zou ik niet aandurven.

Wat past er niet bij de skinheads jeans als ze

Haar brace aan heeft? Is het achterste stuk op haar rug dan te kort of te strak? Wie weet is een bezoekje aan een naaister toch een optie? Een spie achterin of een stuk boord achter er op met een breed elastiek erdoor. Ik weet hoe vervelend t was dat je nooit je favoriete broek aan kon daarom probeer ik mee te denken.
Wat dat betreft is t nu boffen dat er zoveel leuke jogginbroeken tegenwoordig zijn!

Skinheads jeans??

Met dank aan de spellingscorrectie vd Ipad😂

Krisje

Krisje

13-10-2018 om 19:54

Skinny

Is niet skinny voor haar. Als het boven strak zit, bij de brace dus, flubbert het om haar benen. Ik heb eerder overlegd met de kleermaker op het dorp hier, maar die twijfelde of hij het mooi kreeg.

Het klopt idd dat er tegenwoordig leuke joggingbroek zijn. Voordeel is ook dat zij geen meisje-meisje is, stoere jurken, joggingbroeken, leggings, treggings, ze vindt veel goed en is vooralsnog intens gelukkig met haar scoutingbroek. Als ze jarig is mag ze zonder brace naar school, met scoutingbroek.

40er

40er

13-10-2018 om 21:14

Krisje

Informeer eens bij een modevakschool, of coupeuse. De kleermaker vermaakt denk ik alleen. Als je het laat maken, op maat, dan kan de achterkant hoger, terwijl de zijkant ook strak zit.

Krisje

Krisje

14-10-2018 om 10:24

40er

Ik zal eens rondvragen, als het helemaal op maat gemaakt wordt zou dat top zijn. Ook voor hemden, die kopen we nu bij Livit, die de brace maakt, maar een leuk kleurtje zou welkom zijn.

Ikzag vandaag de thermoleggings al liggen

Bij de Action, in zachtroze grijs en donkerroze. Voor 1,99

Krisje

Krisje

19-10-2018 om 23:35

Morgen

Gelijk richting Action, dank voor de tip!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.