Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Annie Tsung

Annie Tsung

02-11-2008 om 15:51

Rokende kip?

Als ik een hele kip in de oven doe, gaat het altijd roken en walmen en spetteren.Wat doe ik verkeerd?
Annie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
wendelien

wendelien

02-11-2008 om 15:57

Lager

Ik zou zeggen: op een lager niveau in de oven, bij een wat lagere temperatuur en geen hetelucht. Tegen de tijd dat de kip gaar wordt, de temperatuur omhoog voor dat knapperige velletje.

Vet op ovenbodem?

Het klinkt alsof er vet op de bodem van de oven druipt. Dat gaat verbranden en geeft een hoop stank en rook en je oven is heel lastig schoon te krijgen.
Kan je de kip niet in een schaal leggen of aluminiumfolie oid op de bodem van de oven leggen?

Laminaat

Laminaat

02-11-2008 om 21:43

Wassen

Annie,

Was de kip goed onder de kraan van binnen en van buiten. Overgiet de kip dan met twee liter kokend water. Zo krijg je hem mooi krokant en walmt hij/zij niet.
Laminaat

Oma's recept

Leg de kip op het rooster of hang hem aan het spit. De oven gewoon zo heet als je gewend bent.
Maar dan komt het: zet onderin de oven een schaal met water. Precies onder de kip.
De kip blijft heerlijk mals en velletje wordt lekker knapperig. Het vet druipt in de schaal: oven gemakkelijk schoon en het vet verbrand niet!!!
Eet smakelijk, liefs timsmama

O.t.

ow, jee, ik heb het wel erg de laatste tijd, topictitels en daarin andere dingen lezen dan er staan, maar bij deze staat toch echt ´rokende kip´?

hoe komt het toch dat ik dan een kakelvers kippetje met een peukje in het snaveltje voor me zie?

Ik denk te beeldend, ben ik bang (alhoewel het een bron van humoristische voorstellingen is )

Mien

Jij zegt het, ik zag het ook: Een kip die nonchalant tegen het kippengaas geleund staat met een shaggie in de snavel. Zou het een afwijking zijn?

Leuke afwijking dan

toch? (´t lijkt me saai zonder beeldend vermogen!)

Ja...

alleen moest je 'm af en toe kunnen uitzetten

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.