Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kaaskopje

Kaaskopje

08-05-2011 om 13:24

Rolgordijn velux dakraam

Mijn dochter moet een rolgordijn voor haar Velux dakraam hebben. Ze wil een verduisterend gordijn. Van Velux zelf komen we op een bedrag van 162 euro. Ik vind dat een hoop geld voor een lapje stof (met alles wat erbij komt uiteraard). Ik weet van Karwei dat ze daar van eigen merk ook rolgordijnen hebben voor Velux ramen en zo zullen er ook andere dhz zaken zijn die dat hebben. Wie heeft er ervaring mee en scheelt het veel in prijs?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
69er

69er

08-05-2011 om 13:51

Geen rolgordijn

wij hebben een rolgordijn van een bouwmarkt gehad en deze beviel ons niet om 2 redenen. de bediening was zo moeizaam dat kind (11) het niet fatsoenlijk zelf kon en het na verloop van tijd niet meer in de geleiding bleef, vies door tussengerolde vliegjes, stof ed. Nog belangrijker voor ons, al het condensvocht blijft er achter hangen en tastte het hout aan. We hebben nu gekozen voor velux jaloezie, veel tevredener over. Het wordt wel een stuk minder donker, maar 's zomers zit er ook een screen aan de buitenkant die het wat donkerder maakt.
69

Vera*

Vera*

08-05-2011 om 14:07

Velux

Het voordeel van een Velux (isolerend) rolgordijn is dat de installatie een eitje is. Je koopt een rolgordijn voor het juiste type en het zit er zo in. Wij hebben ook isolerende rolgordijnen op zolder en het werkt inderdaad perfect v.w.b. de isolatie.

Vera

tonny

tonny

08-05-2011 om 14:29

Velux

wij hebben een velux dakraam met hor en een verduisterend rolgordijn, alles bij elkaar passend. Inderdaad prijzig, maar dan heb je wel meteen iets wat járen meegaat. Komt bij dat de kamerbewoner in kwestie erg hecht aan goeie verduistering.

In ons vorige huis had ik zelf raambekleding geknutseld, met roetjes en gordijnstof. Dat voldeed voor die persoon prima, die hechtte niet zo aan volslagen duisternis tijdens de slaaptijden.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-05-2011 om 16:13

Tonny

Ik heb geen naaimachine, dus helemaal in het begin dat we hier woonden heb ik een lap gordijn besteld met tunneltjes boven en onder, dat op een roetje geschoven en klaar. Nadeel was dat het gordijn wat naar voren hing waardoor er nog wel zon tussen het dak en het gordijn piepte. In open staat bond ik ze bij elkaar met een lint, waardoor het ook strakker hing. Best leuk voor een baby/kinderkamer, maar niet voor een strakke kamer van een 18 jarige
Ik neem direct aan dat de gordijnen van Velux het geld waard zijn, maar ik hoop eigenlijk te horen dat die van o.a. Karwei dat ook zijn.

tonny

tonny

08-05-2011 om 16:24

Als beide roetjes op het openslaande raam zitten

dan blijft dat gordijn wel zitten, maar helemaal strak, ja dat wordt lastig.
Is er misschien iets te doen met klittenband dat je vastplakt langs het raam?

Qua sfeer doen kleur/dessin veel. Misschien kun je bij een kennis op de naaimachine even twee tunneltjes naaien, couponnetje gordijnstof? Het is dat je niet in de buurt woont, anders kon je mijn naaimachine wel lenen.

De rolgordijnen van Karwei ken ik niet. Dat Veluxraam hebben we na de verhuizing laten plaatsen met meteen alles erbij.
Maar er is vast iemand die er meer over weet!

Vera*

Vera*

08-05-2011 om 16:32

Kaaskopje

Mijn schoonouders hadden in hun vorige huis een dakraam waar zo een lullig gordijntje voorhing. Daarnaast hadden ze ook twee 'platen triplex (?)' die ze als een soort schuifdeurtjes in het schuine raamkozijn hadden zitten. De omtimmering van het raam had een latje rondom bij de overgang naar de schuine wand. Daar bleef dat prima in/tegen liggen. Met de platen zo uitgeschoven naar links en rechts (plus stukje overlap om te kunnen schuiven) werd het er ook nog eens heel donker.

Vera

notje

notje

08-05-2011 om 19:06

Goeie vraag kaaskopje

Dan heb ik er ook nog een vraag over.Wij krijgen woensdag een nieuw velux dakraam daar willen we ook een gordijn voor.Maar wat mij opvalt is dat de gordijnen die ik zie op het raam zitten,dus als je het raam dan open hebt komt er nog licht binnen toch?Of zie ik dat nu helemaal verkeerd?
Ik zoek dus iets wat voor het hele kozijn zit anders zie ik het nut niet van verduisterend in.

Vera*

Vera*

08-05-2011 om 19:10

Notje

Wij hebben de isolerende (verduisterende) rolgordijnen om de warmte op zolder buiten te houden, en dat werkt perfect.

Vera

tonny

tonny

08-05-2011 om 19:28

Klopt

het rolgordijn zit op het raam dus als dat een beetje open staat, heb je een kier licht. Maar als je een rolgordijn zou kunnen maken op de plaats waar anders het hor zit, heb je wel lichtdichtheid. Weet niet of dat kan, je kunt dan niet én een hor én een gordijn hebben.

Denk er wel aan dat je het raam altijd vastzet als het open staat, want als de wind opsteekt kan in één klap je hor kapot waaien - dat is ons aan één kant overkomen. Nou ja, bruikbaar is het nog wel, maar het mechaniek hapert.

Wij hebben velux bij karwei gekocht

Sluit me grotendeels aan bij bovenstaande meningen. Wij hebben lang gezocht naar een 'eigen merk' rolgordijn passend bij ons Velux-dakraam maar konden niet slagen.

Uiteindelijk had de Karwei een kortingsactie (ik geloof 20% korting) en hebben we een Velux-rolgordijn daar besteld. Wit maar wel verduisterend. Het opbrengen was een eitje omdat het zo exact paste. Doordat het gordijn in de roedes valt is het echt helemaal donker - en wij hebben dus een witte!
Hor hebben we niet genomen destijds, nu (muggen!) spijt van. Gaan we alsnog even naar kijken. En ja, toch weer van Velux denk ik.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-05-2011 om 23:20

Velux van karwei

die vind ik grappig)
Een hor erbij is wel handig...

Hema

toevallig weet ik dat jij in een zelfde soort huis woont als mijn schoonzusje ,kaaskopje.
Zij heeft goede ervaring met de rolgordijnen van de hema.

Kobalt

Kobalt

09-05-2011 om 13:52

Karwei en velux

Wij zijn begonnen met Karwei rolgordijnen. En die zijn er inmiddels allemaal af. Na een jaar of drie vier gingen ze niet goed meer dicht, schoten er schroefjes en veertjes uit en dergelijke. We hebben nu bij alle dakramen Velux verduisteringsgordijnen en horren. Het werkt echt super. Dat verduisteren is het grootste voordeel niet, maar vooral dat de warmte ook buiten wordt gehouden. Ze zijn erg sterk, de oudste hebben we nu al een jaar of negen en hij doet het nog prima.
De vraag is dus: is het voor lang, of voor een paar jaartjes? Als het voor een kortere periode is (dochter gaat misschien tzt het huis uit?) dan zou ik voor de goedkopere gaan. Wil je er lang plezier van hebben, zou ik voor Velux gaan.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-05-2011 om 17:00

Sus-anne

Van de Hema voor Veluxramen?

Kaaskopje

Kaaskopje

09-05-2011 om 17:02

Kobalt

Kijk, op zo'n reactie zat ik te wachten Jij hebt kunnen vergelijken en je weet inmiddels dat Velux beter werkt dan Karwei. Het lijkt de investering dus waard te zijn.
Het maakt niet zo uit of ze het huis uitgaat of niet. Ik ben de moeilijkste niet dus als ze weg is hou ik dat gordijn gewoon voor dat raam

Fianna

Fianna

09-05-2011 om 21:56

Hier van gamma

en ik ben er niet over te spreken. We hebben hem nog niet zo lang en doet het nu al niet zo goed, schiet heel vaak open. Dat was eigenlijk al na enkele maanden.
Ik heb spijt dat we niet meteen velux hebben genomen!

Valkyre

Valkyre

10-05-2011 om 14:12

Hema

Zag vandaag in de Hema-folder staan dat ze ook rolgordijnen voor Veluxramen maken!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.