Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

rvs keukenblad ervaringen

Wie heeft er een rvs keukenblad en bevalt dit? 
Mijn dochter zit erover te denken dit te nemen voor hun nieuwe keuken maar we lezen toch ook wel verschillende dingen, hygiënisch, strak, modern, maar ook 'kil' en het is enorm krasgevoelig.
Ze gebruiken dit materiaal natuurlijk ook in professionele keukens maar zou er zelf enorm van balen als het blad binnen de kortste keren onder de krassen zit. Je kunt natuurlijk niet zomaar even iets wegboenen met een schuursponsje.
Zelf heb ik ooit een keuken gehad met zo'n ouderwets geribbeld rvs keukenblad en dat vond ik prima werken (maar is wel heel erg uit de tijd tegenwoordig)
Maar goed, wat zijn de ervaringen, mijn dochter hoort me altijd praten over dit forum dus ze vroeg 'vraag het daar eens voor me' dus bij deze 

Ik wil niet anders meer. Ja, het eerste krasje was even schrikken, maar ik vind al die krassen niet zo opvallen. Het werkblad hebben we hier al 12 jaar in gebruik en is nog steeds mooi. Ook met krassen. Het is helemaal glad, met een ingefreesde gootsteen en een naderhand erin geplaatst inductieplaat. 
De voordelen? Kan er zo een pan op zetten  en ik hoef niet voorzichtig te doen. Er breekt niets af als er een kopje omvalt, thee/wijn/tomaten; het is allemaal met een haal van een doekje weg. Schoonmaken gaat dus ook heel snel en onderhoud is niet meer dan af en toe even in de olie zetten. 
Kil vind ik dus ook reuze meevallen. Maar misschien komt dat ook omdat er bijna altijd een gekleurde theepot en kitchenaid op staan. Of doordat de rest van de keuken andere kleuren heeft. 
Overigens hebben wij een randloos blad. Ik kan me voorstellen dat het met een blad met zo’n industriële rand van 10 cm wat industriëler lijkt.

Had ik al gezegd dat ik nooit meer iets anders wil?

_Anoniem_

_Anoniem_

30-09-2023 om 10:27 Topicstarter

Wat leuk, ik ga het doorgeven aan haar, klinkt goed! 
Heb jij zoiets? Dus praktisch geen rand? (alleen de zijkant van het blad?) En ik weet het al 12 jaar geleden is, maar mag ik vragen waar jij 'm hebt laten maken?

1176-Next125%20mit%20RVS%20Arbeitsplatte%20-%20Ekelhoff%20K%C3%BCchen_%28c%29%20%20Franz%20Frieling_CF010966_1920px.jpg?v=1-0

Het lijkt inderdaad op dat van de foto. Dit is niet onze keuken, maar wel is hoe het er bij ons uitziet, al ligt onze inductie kookplaat ín het blad en niet erop;

bulthaup-gaggenau-multifunctioneel-kookeiland-apparatenwand-greige17-687x1030.jpg


Wij konden dit blad bij de keuken zelf bij de lokale keukenboer bestellen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.