Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

tv

tv

31-07-2015 om 22:13

's Avonds tv kijken en wat doe ik

Als er geen leuk programma op tv is of je wilt niet kijken wat je man kijkt. Wat doen jullie dan.

Of je kinderen

Dan kijk ik tv op de laptop of ga op OOL.

mijk

mijk

31-07-2015 om 22:39

lekker lezen

Haken of forummen....

Mijk

+ Brunette +

+ Brunette +

01-08-2015 om 01:13

Ik kijk nooit tv.

Wel filmpjes op youtube. En ik lees veel. En zit op dit forum. Neus wat op facebook. Jeetje, waar je al niet een probleem van kunt maken!

Suze

Suze

01-08-2015 om 06:12

Tjee, tv wil je zeggen dat je niet weet wat je moet/kunt doen als je 's avonds geen tv kunt /wilt kijken?

Ik vind dat wel bijzonder.

Allereerst dat je niet zelf wat te doen hebt of kunt bedenken. Daarnaast ben ik ook wel een beetje jaloers dat je je kennelijk verveelt.

Bij mij is het ook niet goed. Ik ben eigenlijk altijd te druk. Kijk bijna nooit tv. Ben of nog met huishoudelijke,klussen bezig (werk overdag), of ben (vaak met laptop) dingen aan het regelen, of ben 's avonds aan het sporten, of bel/whatsapp met vriendinnen of heb een eetafspraak of zo. Maar in elk geval, aan zo'n vraag zoals die van jou kom ik niet toe.

Yvonne

Yvonne

01-08-2015 om 06:45

in elk geval me niet vervelen

Als er niks leuks op tv is dan kijken we wat op netflix. En als man iets kijkt wat ik niet leuk vind dan heb ik altijd wel iets te knutselen of te lezen. En als ik echt wat anders wil zien dan tv kijken op de andere tv

Mijntje

Mijntje

01-08-2015 om 07:06

smaak

Geen probleem, mijn man heeft dezelfde smaak. Ik zou je relatie heroverwegen.

Suze

Suze

01-08-2015 om 08:26

man en jij

De vraag die bij mij bovenkomt, n.a.v. jouw vraag " wat als jij niet Wilt kijken wat jouw man kijkt......" En wat als jij dan iets anders Wilt kijken? Moet jij je dan altijd aan hem aanpassen, of komt het omgekeerd ook wel,voor dat hij iets niet wil kijken war jij kijkt?

Als jij je steeds (alleen jij) moet aanpassen, dan heeft Mijntje misschien wel gelijk.

dc

dc

01-08-2015 om 10:35

Een tweede tv, of netflix en een tablet. Dan hoef je nooit meer ruzie te maken over wat er op komt

Hier heb ik ook altijd zat te doen. De tv is hier voornamelijk bezigheidstherapie voor de kinderen helaas. Tegen de tijd dat ik alles heb gedaan wat ik moet doen (werk ook voltijd), de kinderen op bed liggen, mijn e-mail en forum bekeken, dan ben ik rijp voor bed!

Bibaboef

Bibaboef

01-08-2015 om 10:41

hahahaha dames en ONtopic

Ik zit net te lezen in Offtopic over onder andere de sfeer op het forum.

Er stelt hier iemand een gewone vraag.
Net zo'n vraag als: wat voor boek lees jij, wat eet je vanavond, welke tv-serie vind jij leuk van dat kaliber.

Vervolgens krijgt ze een jeetje en een jee, is het een bijzondere vraag, heeft ze in feite te weinig te doen, kan ze dat echt niet zelf bedenken? En moet ze haar relatie onder de loep nemen als haar man niet dezelfde smaak heeft of als ze zich moet aanpassen.
Kijk als ze daar iets over had willen weten of er een probleem mee had had ze de vraag in Relatie gesteld.

Voelen jullie de sfeer die daar bedoeld wordt? Je zou toch gewoon geen vraag meer stellen hier als die eerst door de commissie moet?
Er komen hier wel vreemdere vragen voorbij, maar als iemand het antwoord weet, stelt hij of zij de vraag niet, neem dat gewoon aan.

ONtopic:
Ik haak veel. Ik volg tv-programma's maar half eigenlijk. Ook vind ik het heerlijk om bv te tekenen of heel eenvoudig: mandala's in te kleuren.
Het geeft me rust, afleiding, iets te doen en ik ben minder afhankelijk van de zomertijd op tv.

Bibaboef

Bibaboef

01-08-2015 om 10:55

ah in Offtopic moet zijn

in Over het forum.

mirreke

mirreke

01-08-2015 om 11:11

Haha, neem een tablet

en kijk series op Netflix. Of lees een boek, ga wandelen, oid. Ik vind het ook gezellig om te lezen of met de dochters te appen als partnerlief iets zit te kijken.
Mijn partner gaat ook vaak in de slaapkamer kijken als ik beneden zit.

Verder: hobbies, de was (vouwen doe ik vaak 's avonds), afspreken met leuke mensen, uren telefoneren met je schoonmoeder, tekenen, gezellig kletsen met de kinderen (pubers al), samen gamen op de wii, just dance of zo. Ga een cursus doen. Gewoon internetten vind ik ook leuk, van interesse naar interesse surfen.

Als je zoekt naar dingen om te doen vind ik pinterest erg handig: je ziet dan direct ook waar het om gaat.

Echt, er is genoeg te doen buiten tv kijken. En je hebt gelijk hoor, waarom zou je dezelfde tv-smaak moeten hebben als je partner of je kinderen? En als je niet genoeg ruimt hebt, of je hebt maar 1 tv kan dat best lastig zijn.

Amare

Amare

01-08-2015 om 11:29

lezen

Als er niks leuks op TV is, pak ik een boek.

Leslie

Leslie

01-08-2015 om 12:27

viel mij ook al op Bibaboef

Het viel mij ook al op dat er best vileine/onaardige reacties/conclusies op kwamen. Zo van 'waar maak je een probleem van"....en inderdaad nog erger "je relatie overwegen" Gezellige reacties zeg.

Soms kijkt man iets wat hij leuk vindt en ik niet, en soms andersom, en meestal kijken we samen iets, maar zeker niet altijd. Dus dan ga ik computeren, of lezen, of iets huishoudelijks doen wat is blijven liggen, of naar een vriendin, of heel soms kijk ik verveeld mee Ik heb eigenlijk altijd wel genoeg te doen, maar niet altijd zin in...dus duf op de bank hangen is ook een optie
Eigenlijk wat iedereen hier al schrijft....veel anders weet ik ook niet te verzinnen, en vaak duurt zo'n programma ook weer geen uren, dus daarna kunnen we weer iets samen kijken wellicht.

Hortensia

Hortensia

01-08-2015 om 12:52

de ideale relatie

Tja, ik heb geen recht van spreken, want gescheiden na een behoorlijk verkeerd huwelijk maar mijn idee van de ideale relatie is dat je in overleg televisie kijkt. De ene keer kijkt hij zijn programma, de andere keer kijk jij jouw programma. En ik neem aan dat jullie als de ander kijkt, dan niet continu commentaar gaan lopen leveren op andermans kijkkeuze (één van de onhebbelijkheden van mijn ex, tot ik van ellende maar helemaal niets meer keek naar wat ik leuk vond) en jezelf uitstekend weet te vermaken.

Ik denk dan bijvoorbeeld aan lekker wandelen, handwerken, lezen, iets kijken op de laptop of tablet, tóch samen kijken naar wat de ander interesseert...

Maar misschien zie ik het wel te simpel

Nur

Nur

01-08-2015 om 13:16

Ook 1 Tv

Wij hebben ook maar 1 TV. Als iemand zin heeft om iets te zien wat de anderen niet willen zien dan gaan die anderen iets anders doen. Als 2 mensen iets anders willen zien op hetzelfde tijdstip dan kijkt de 1 live en de ander neemt het op of kijkt via de PC. Zo doen wij het althans.
Mijn man en ik kijken soms samen, met name films en documentaires. Maar verder hebben we best wel een andere smaak dus we kijken zelden samen. Regelmatig zijn het trouwens de tieners tegenwoordig die beslissen wat er 's avonds gekeken wordt. Er is meestal wel een soort pop idol achtige show die je gezien moet hebben om mee te kunnen praten op school. Ik hou niet van dat soort programma's en mijn man ook niet dus wij kijken niet mee.
Genoeg andere dingen te doen (lezen, tekenen, werken, tuinieren, huishouden, sociale contacten onderhouden....)

Uit

Maandagavonden spreek ik graag af met een vriendin. Dan kijkt mijn man Voetbal International en dat vind ik niet te pruimen. Ik heb een paar keer meegekeken maar die onderbroekenlol ben ik gauw zat. Als ik niet naar iemand toe ga, ga ik muziek luisteren met de koptelefoon op. Of iets lekkers maken in de keuken, of alvast vooruit koken.

skik

Tonny

Tonny

01-08-2015 om 14:49

Mijn relatie is prima, maar man kijkt graag tv als hij thuis is

Hoewel... We zitten ook wel allebei met een tablet, soms. Of met een boek/ krant en classic fm.

Als hij tv kijkt, haak of brei ik, of pak de tablet. Lezen terwijl de tv aan staat vind ik niet prettig. Oh ja ook weleens een knutselwerkje, collage, iets schilderen, zoiets.

Mijntje

Mijntje

01-08-2015 om 17:58

bibaboef

Toch is mijn opinie het meest constructief (man eruit gooien en partner kiezen met dezelfde smaak), hoewel wel wat omslachtig en natuurlijk zielig voor de kinderen
Verder legio mogelijkheden natuurlijk om andere dingen te doen. Om je huwelijk te redden kan je ook praten met je man en een dvd-tje kiezen met iets wat je samen leuk vindt, dat lijkt mij persoonlijk het prettigst. Dit bv een x aantal keer per week, hoeft niet elke avond. Maar het lijkt me niet leuk om elke avond zo gescheiden je ding te doen.

Suze

Suze

01-08-2015 om 18:31

Bibaboef

TS stelt,een vraag, ik stel 2 vragen terug. Is dat onaardig?

Mijn 2e alinea is een als-dan conclusie. Als de "als"-situatie zich niet voordoet, is het dan onaardig om dat te,schrijven?

Oeps, realiseer me net dat dat mijn tweede posting was . Maar overigens, eerste posting gaat toch ook meer over mijn verbazing en stel ik ook vragen?

Mijn ervaring de afgelopen jaren is trouwens, dat ik de meest interessante discussies / draadjes vind, daar waar de vraag achter de vraag blootgelegd werd.

Maar aan TS om mijn vraag te beantwoorden. Dan weten we of het een eenzijdig probleem is vaak voorkomt en of er dus wel iets relationeels speelt. En dan nog is de,vraag of TS daar iets mee wil hier op OO.

Bibaboef

Bibaboef

01-08-2015 om 19:08

Maar allebei:

Hoe haal jij uit die 1.5 zin toch dat huwelijksprobleem?
Als je vraagt wat voor andere dingen kan ik koken want mijn man lust geen vis, dan kun je toch ook de vraag nemen voor wat het is: wat kan ik nog meer koken voor mijn man want die lust geen vis?

Suze het gaat om de manier waarop, de verbazing dat iemand dat niet kan verzinnen.
Je moet mensen de kost geven die niet op iets komen dat in de ogen van anderen eenvoudig lijkt.
Er worden hier zo vaak zulk soort vragen gesteld.
Ik vraag toch ook niet aan jou waarom je het zo druk hebt in de avond en of dat komt omdat je man je niet helpt? (bij wijze van, ik weet niet eens of je getrouwd bent)

Ik verbaas me over de verbazing, dat is het meer, een beetje genant om meteen een huwelijk in een vraag te betrekken. Niet iedereen heeft een hobby of in de avond nog iets te doen. Soms moet je even aan een idee worden geholpen.
En als TS iets over haar relatie kwijt wil dan weet ze vast Relatie wel te vinden.

Korrel zout Bibaboef

Die opmerkingen staan er echt wel wat luchtig en kun je ook gewoon met een korrel zout nemen. Soort grapje zeg maar.
Het woord 'genant' gaat mij te ver.
Ik zie die opmerkingen als luchtige reacties die je niet te zwaar moet opnemen.
Dat wil niet zeggen dat je echt een scheidingsadvocaat moet gaan bellen omdat je plannen maakt.

zebra

zebra

01-08-2015 om 23:35

het gebeurt hier

regelmatig dat partner iets kijkt op tv wat mij niet boeit. Vaak ga ik dan internetten, beetje OOL en facebook of ik lees een tijdschrift. Soms kijk ik iets wat hem niet boeit en dan doet hij een of ander pc spel. Of we kijken samen iets wat we beiden leuk vinden.

Perzik

Perzik

03-08-2015 om 08:23

hier ook

Manlief kijkt ook andere programmas dan ik, en zowiezo meer dan ik, en overdag, in het weekend, sport of discovery of zo. Ik ben daar te ongedurig voor, om overdag tv te gaan zitten kijken, ik hou erg van lezen, maar kan niet lezen als de tv aanstaat. Dus wat doe ik?
Ik rommel in huis, doe de was, poets de keuken, ga met de hond wandelen op zomer avonden, sport, help kids bij huiswerk, leg kids in bed, en klets daarbij uitgebreid met hen, ga daarna zelf uitgebreid douchen, scrubben etc (soort home-spa), en ik heb een eigen hobbykamer, dus zit daar ook vaak te froebelen.
Wat mij betreft heeft een fijn huwelijk helemaal niets te maken met smaken van tv programma's. Zo'n grote onzin heb ik nog nooit gehoord. Elkaar de vrijheid gunnen plezier te beleven aan wat jezelf leuk vind lijkt me een prima uitgangspunt. Zo lang je ook wat gezamelijks blijft houden, maar dat heb je al snel in een huwelijk waarbij je al jaren samenbent.
O ja, en wij hebben ook nog een klein tvtje boven. Aks ik echt iets wil zien kijk ik daar. Manlief kijkt beneden want die laat de hond uit, en ik kan dan lekker al in bed gaan liggen.

Bibaboef

Bibaboef

03-08-2015 om 09:47

Nee Anne

Nee Anne, je hoeft mij niet uit te leggen hoe dingen zijn bedoeld. Daar ben ik prima toe in staat. Het staat er in een kleine vorm van belachelijk maken. Als het luchtig of grappig was geweest had je mij niet gehoord.

En wat krijg je dan, TS voelt dat aan en komt niet meer terug. Weer een onderwerp om zeep geholpen door het eten van bijdehandjes.

Mijntje

Mijntje

03-08-2015 om 09:57

bibaboef

Luchtig of grappig is subjectief. Ik meende zeer luchtig en heb dit advies wel vaker gegegeven, ook om van lastige schoonmoeders af te komen. Ik noemde het hier alleen nog heel netjes: 'heroverweeg je relatie.' Als jij of TS hiervan ondersteboven raakt dan heb ik kennelijk een gevoelige snaar geraakt.

Bibaboef

Bibaboef

03-08-2015 om 10:57

Dat zou ik ook zeggen. Maar ik laat het er verder bij, ik heb mijn punt gemaakt.

Katniss

Katniss

03-08-2015 om 12:32

Komt niet terug

Deze TS komt nooit terug, dus dat komt niet door de snibbige reacties.

creabea

creabea

16-08-2015 om 23:42

beuh

ik sluit me helemaal aan bij bibaboef. wat flauw weer, al die kattige reacties.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.