Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tanneke

Tanneke

01-01-2011 om 23:14

Saucijzenbroodjes recept?

Allereerst de beste wensen voor 2011!

Weet iemand hoe je zelf saucijzenbroodjes maakt?
Wij wonen niet in Nederland en soms heb ik er zo'n trek in!
Zou ook wel eens een lekker frikandelletje lusten (lekker vies) of een broodje kroket,maar die hoop heb ik allang opgegeven na een aantal recepten geprobeerd te hebben.

Wat voor kruiden gaan er in een saucijzenbroodje? Ik heb geen idee!

Als iemand een goed recept heeft: heel graag!
Zo niet, dan moet ik helaas maar weer wachten tot de zomer, als ik mijn ouders op ga zoeken....Zucht....

Dank!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Het ultieme saucijzenbroodje

Ik heb hem afgelopen oudejaarsdag gemaakt.
300gram gehakt kruiden met tl kerrie, nootmuskaat, bouillonpoeder en zout.
Bladerdeeg laten ontdooien.
Soezendeeg maken (soezendeeg? ja, soezendeeg!)100 ml water met 50gr. boter erin laten smelten in een steelpan. Daarna in een keer 50 gram bloem erdoorheen roeren tot die als een deegbal van de bodem loslaat. Daarna er 2 eieren doorheen roeren. (inmiddels van het vuur af) Deze prut kneed je door het gehakt.
Je krijgt dan een heerlijk fluffy gehaktmengseltje.
Dit doe je in de spuitzak en je spuuit brede banen op de 10 deegplakjes (iets onder het midden) Beetje water op de randjes smeren en dubbelvouwen. Aan 1 kant (lange kant) vastdrukken met de tanden van de vork. ongeveer 25 minuten op een hitte van 200 graden.
Echt megasuperlekker!

Groetjes margriet.

Tanneke

Tanneke

05-01-2011 om 17:26

Dank

Ik ga je recept proberen Madelieff2.
Heb alle ingedienten in huis en ga straks aan de slag.
Dat van die soezendeeg is niet zo gek; ik heb hier recepten voor kroketten waarvan de vulling ook eigenlijk gewoon deeg is met vlees en kruiden.

Heb de website van smulweb ook bekeken voor recepten gisteren,maar vaak staat er bij ingredienten dat je er gehaktkruiden door moet doen; dat kan ik hier helaas niet kopen.
Ik neem vaak dat soort dingen wel mee als ik op bezoek ben in Nederland,maar ik wil eigenlijk proberen om hier alternatieven te vinden,zodat ik het altijd kan maken.Ook als ik door mijn voorraad Nederlandse spullen heen ben!

Dank allebei!

Tanneke

Tanneke

08-01-2011 om 19:51

Madelieff2!

Ik heb de broodjes gisteren gemaakt en ze zijn echt super lekker. Het smaakt gewoon echt helemaal naar een echt Hollands saucijzenbroodje. Ik ben er helemaal gelukkig mee.
Ik had nooit gedacht om nootmuskaat erin te doen. Dat had ik niet verwacht,maar het is precies wat het nodig heeft.

Heel erg bedankt.

Het is dan ook echt de lekkerste!

Fijn dat het je een beetje een "hollandsch" gevoel geeft.

Graag gedaan

margriet.

Madelieff2!

Hier nog een fan, wat een geweldig recept! De kruiderij is prima, kun je ook mee variëren natuurlijk, maar dat soezendeeg erdoor is echt een vondst! (zelf bedacht?) Dat maakt de structuur precies zoals-ie moet zijn.
Mensen, máák die broodjes!

Het wordt eentonig

maar wat een geweldig recept!

mijk

mijk

23-01-2011 om 16:23

En ook hier zeer tevreden..

ik had ze wat zuinig gekruid maar dat is zo verbeterd. De textuur was super en het was echt leuk om te doen!

Mijk

Petr@

Petr@

23-01-2011 om 18:23

Ik word nu wel nieuwsgierig

naar dat superrecept! Zal het deze week ook eens gaan proberen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.