Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hanny61

Hanny61

06-03-2020 om 10:52

Schelpen

Wij overwegen om op onze oprit schelpen te laten storten. Het liefst hebben we grind, maar omdat de oprit op afschot ligt,is dat niet verstandig, want het grind zal binnen de kortste keren de oprit afgereden worden. Vandaar misschien schelpen.

Waar ik tegenaan hik, is dat ik denk dat de schelpen af zullen geven, waardoor er in huis witte vegen op de vloer zullen komen (de vloer is zwart). Iemand ervaring?

Pirata

Pirata

06-03-2020 om 11:02

grind

Ik heb geen ervaring met schelpen maar ik heb wel grind als oprit op een iets hellend oppervlak.
Wij hebben er van die honingraatplaten onder liggen om het grind vast te houden. Dit werkt vrij goed, maar je zult toch af en toe moeten vegen. Het grind moet ook niet te fijn zijn want dat blijft dan tussen de banden zitten.
Wat bedoel je met "op afschot"? Hoe schuin is dat? Waarom denk je dat schelpen wel blijven liggen en grind niet?

Hanny61

Hanny61

06-03-2020 om 11:09

Grind

Het tuinbedrijf heeft aangegeven dat grind niet kan worden ingetrild, schelpen wel, waardoor ze lastiger wegglijden.
Het loop redelijk schuin van de weg naar de garage. Dit zal wel worden afgevlakt, maar er zal wel afschot overblijven.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

06-03-2020 om 11:50

Waarom?

Wat is de reden om voor schelpen/grind te kiezen? Het maakt rommel, komt tussen je banden, maakt herrie en is zeker niet mooier dan gewoon klinkers of tegels. Ik ben zo blij dat ik van mijn grindbak af ben! Scheelt ook veel werk in het onkruid weghouden!

Pirata

Pirata

06-03-2020 om 12:12

Onkruid

Met worteldoek er onder blijft het onkruid onder controle.
Met honingraatdingen hoeft er niks gestampt te worden. Ik heb nog steeds geen idee hoe scheef die oprit is? Een beetje afschot is voor mij een cm per meter.
@Phryne, ik vind tegels dus lelijk. En dat grind geluid maakt is ook een voordeel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.