Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Eline

Eline

15-12-2013 om 21:20

Scheren van schaamhaar

Wie heeft er ervaring met het volledig scheren van het schaamhaar?

Met scheermesje of met apparaat (zo ja, welke is handig)?

Tips hoe je het makkelijk en goed kunt doen (zonder bloederige toestanden !)?

En vooral natuurlijk op de schaamlippen (ik ben geen slangenmens en niet heel handig, dus ben benieuwd hoe je die goed kaal krijgt).


christina

christina

16-12-2013 om 05:32

gewoon

Oefenen, steeds wat verder, tenminste zo deed ik dat. Bikini lijn werd steeds groter zeg maar. Scheren doe ik gewoon onder de douche met een goed scherp mesje, om de dag ofzo even bijwerken.
Alleen is het hier wat meer werk, eerst moet mijn piercing eruit anders krijg ik de boel niet glad.

ingegroeide haartjes

pas op met scheren, de kans op ingegroeide haartjes is groot en dan wordt 't scheren wel vervelend. Mss kort maken en dan een andere oplossing zoeken? laten waxen bij een goede wax bar?

Tine Winkel

Tine Winkel

16-12-2013 om 21:13

ingroeien na waxen

Maar na het waxen groeien ze pas echt in. Brr, wat een ellende heb je daarvan. Nee, dan liever scheren (of niet scheren natuurlijk).

Voor wie doe je dat?

Vind je het zelf mooi of doe je het om een ander te behagen?
Als je het voor een ander doet, zou ik me nog maar eens bedenken.
Gewoon kort geknipt houden, geen gekriebel, geen ingegroeide haren, geen ontstoken plekjes i.v.m. huidbeschadiging enz.

Vanalles mogelijk....

....maar eigenlijk is er niets echt ideaal.

Ontharingscreme, wax, mesjes. Of een combi daarvan, zoals de voorkant waxen en de onderkant scheren.

je hebt gewoon pech met veel haargroei

Dochter doet een beroepsopleiding waarbij je geregeld lichamelijk onderzoek moet doen en laten doen. Dan doet ze haar uiterste best om er zo verzorgd (onthaard) mogelijk uit te zien. En ze zal heeel blij zijn als deze fase van de opleiding erop zit, en ze het ontharen weer kan beperken tot de zonnige bikinimaanden.
Mensen met een bescheiden haargroei kunnen zich eigenlijk niet voorstellen wat een gedoe ontharen en alle vervelende neveneffecten betekent. Want inderdaad, eigenlijk geen enkele methode is echt ideaal, alle reclamepraatjes ten spijt.

@Tine Winkel

hmm dochter is wax technician, zoals dat zo mooi heet. Ik heb haar dit voorgelegd en zij zei dat dit gebeurt omdat mensen gewaxt zijn en dan toch ff tussendoor een keer scheren. Dochter ziet dus dagelijks vele mensen voorbij komen, die van alles laten waxen, dus ik vertrouw op haar deskundigheid.

Hombre

Hombre

17-12-2013 om 14:57

scheren

Als man/consument vind ik scheren nog de slechtste optie. Waxen is heerlijk, lekker zacht en glad, kort geknipt ook prima, maar stoppels vind ik niet fijn.

Tize

Tize

17-12-2013 om 15:20

Flitslamp

Heeft er al iemand zo'n flitslamp geprobeerd. Dat lijkt me nou wel ideaal.
Of is dat niks voor een bikinilijn?

Tine Winkel

Tine Winkel

17-12-2013 om 17:35

@chiquita

Nou sorry, dat is helaas niet waar. Ik scheerde (schoor?) niet tussendoor, maar had toch verschrikkelijke ingroei na het waxen. Twee keer geprobeerd en ik doe het dus niet meer. Ik ben weer overgestapt op scheren (met stoppels, idd, sorry Hombre )

christina

christina

17-12-2013 om 17:40

stoppels

Gewoon elke dagmof om de dag ff met een scheermesje er langs en klaar.

@hombre, wax jezelf ook down there?

Hahaha

Jammer dat ze hier op ouders geen vind-ik-leuk-knop hebben, anders had ik voor deze laatste opmerking meteen geliked.

Maaike

Maaike

17-12-2013 om 21:36

Is laseren mogelijk?

Bij mij geeft ook elke methode vervelende rooie bultjes.
Ik scheer dus niets, terwijl ik een mooie bos heb op de bikinilijn. (En binnenkant dijen...)
Dit is 1 van de redenen waarom ik niet graag zwem: dan moet ik van mezelf wel scheren.

Overigens als ik naar de sauna ga, scheer ik daaronder niets, wel mijn oksels en onderbenen. Raar eigenlijk.

Toch vraag ik me af of laseren evt. een optie is. Dan zou ik voor eens en altijd klaar zijn.

Jasmijn

Jasmijn

17-12-2013 om 22:24

scheren ja

Scheren gaat het snelste en als je het om de zoveel dagen doet (ik doe het meestal om de dag) dan heb je amper last van stoppels of jeuk. (het gaat juist jeuken als die stoppeltjes weer aangroeien). Ik scheer met een mesje en ik gebruik scheerolie van het kruidvat. Maar daar heb ik een tip voor, het is namelijk een heel klein flesje (heb even geen zin om naar boven te lopen om de ml. te bekijken) maar het flesje is iets van 4 cm hoog en 2 cm in doorsnee en kost bijna 3 euro. Die olie is wel heerlijk om te gebruiken om te scheren. Toch heb ik laatst dat flesje uit zuinigheid maar eens gewoon gevuld met zonnebloem olie en dat werkt precies hetzelfde. De geur ruik je onder de douche helemaal niet (die van het kruitvat rook naar mint) nu is het geurloos, maar om te scheren gaat het heel fijn, je huid wordt er superglad van en geen irritaties. Oksels scheer ik ook en ik heb mazzel want ik heb geen zichtbaar haar op mijn benen (ja alleen onder bepaalde lichtval zie je hier en daar een donshaartje) dus die scheer ik niet.
Laseren, daar heeft een vriendin van mee eens over geïnformeerd, maar dat gaat alleen goed op donker haar (vriendin is blond) en dan pakt het niet.

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

18-12-2013 om 11:50

en ik

heb eenn keer mijn binnenkanten dijen gewaxt.... Ik viel bijna flauw van de pijn bij het eraf halen en kreeg allemaal kleine blauwe bloeduitstortinkjes daar..... noooooooooooit meer dus!

christina

christina

18-12-2013 om 11:57

emine

Ja sorry hoor Emine
Maar als een man daar over doet, dan kan ik het niet laten hoor. Ik vind het ook geen pretje om te flossen als ik daaronder bezig ben. Gelukkig hier een glad geschoren man in huis

@jasmijn, bedankt voor de tip, ik ga het eens proberen.

Hombre

Hombre

19-12-2013 om 15:50

Male Wax

Dat zou visueel wel een interessant spektakel geven.

Het gevoelige deel is van zichzelf al vrijwel haarloos, en het steekt redelijk ver uit. Flossen is echt vrij lastig bij mij. Verder scheer ik wel eens wat maar ik krijg daar wel jeuk van. Ik hou het meestal maar bij een beetje bijtrimmen. Net als mijn partner die trouwens van nature helemaal geen bikinilijn problemen heeft.

Nou mis ik iets

Wat bedoelen jullie met flossen?

Maaike

Maaike

20-12-2013 om 14:46

@Emine

Ze bedoelen dat ze in sommige omstandigheden kunnen flossen met het schaamhaar van hun partner.
Zie je het nu een beetje voor je?

Eline

Eline

20-12-2013 om 15:50

Dank en nog vragen

Iedereen bedankt voor de reacties.
Helaas niet eenduidig, dus ik twijfel wel of ik het nou wel of niet moet doen.

Op de vraag van Jasam: ik doe het inderdaad voor mijn man, niet omdat ik het zelf graag helemaal kaal wil hebben. Wel natuurlijk de bikinilijn netjes, maar het zou voor mij niet helemaal hoeven. Maar ik doe hem graag een plezier, alleen ben ik door de reacties en m.n. de waarschuwingen voor ingegroeide haartjes wel wat onzeker geworden.

Ik heb zelf geen moeite met het scheren van de voorkant (dat kan ik makkelijk zien en scheren), maar vraag me nog steeds af (dus graag reacties/ervaringen op dat punt): hoe scheren jullie (die het wel doen) nou de onderkant, dus de schaamlippen?

Ik heb het een keer gedaan en dat ging mis, jak (bloed). Ik ben geen slangenmens, dus kan het niet goed zien. Ben niet heel handig. Hoe doen jullie dat zonder ongelukken?

En kost het niet onwijs veel tijd als je dat om de dag wilt bijscheren?

En misschien zal ik het ook eens met zonnebloemolie, de tip van Jasmijn proberen.

Hahahaha

Ik was echt helemaal niet mee, bedankt voor de toelichting Maaike!

Jasmijn

Jasmijn

20-12-2013 om 21:07

hooguit 1 tot 2 minuten

Als je om de dag scheert (of om de 2-3-4 dagen) dan kost dat hooguit 1 tot 2 minuutjes. Ik scheer alleen mijn oksels en schaamstreek, verder niet. En zitten dan natuurlijk maar een paar korte haartjes dus dat is zo weg. (wat ik al schreef, ik gebruik wel scheerolie en doe het onder de douche, dat gaat het handigste)

Maar even anoniem

Maar even anoniem

21-12-2013 om 11:08

uitslag

Is het mogelijk dat je allergisch bent voor scheerproducten? Ik heb sinds korte tijd wegwerpscheermesjes. Met een klein zeeprandje. En sinds korte tijd een akelige uitslag. Down there. De huisarts dacht dat het misschien een allergie was. En dit was het enige wat ik kon bedenken. Het rare is dat ik op mijn benen en in mijn oksels geen uitslag heb.

christina

christina

21-12-2013 om 14:09

toevallig

De scheermesjes van de action! Wat een rot dingen zijn dat zeg! Ik had het gevoel dat de boel eraf geropt werd.
Hier weer wegwerp van het kruidvat, misschien iets duurder, maar de boel blijft wel heel.

@Eline

je bent geen slangenmens en je wilt je van onderen ook scheren voor je man. Oplossing is eigenlijk heel simpel: maar er een voorspel van en laat je man je daar scheren. Hij kent de techniek van het scheren, hij weet wat ie weg wil hebben en hij heeft er een goed zicht op.
Ik heb 't nog eens bij dochter nagevraagd en die blijft als wax technician toch bij haar opmerking: als de haartjes net lang genoeg zijn, een keer waxen en dan bijhouden. Ga naar een goede HYGIENISCHE wax bar, ik denk niet dat 't netjes is om hier reclame te maken.je mag me mailen [email protected]

Anneke

Anneke

22-12-2013 om 13:23

Schaamhaar bijhouden

Je kunt je bikinilijn ook heel kort houden met een tondeuse, daar zit vaak zo'n trimmer aan die prima werkt. Geen gedoe met ingegroeide haartjes en jeuk en flossende partners maar gewoon lekker kort zonder problemen. Als je partner echt wil dat je kaal gaat kun je toch ook uitleggen dat dat problemen geeft met jeuk, ingegroeide haartjes enzovoorts.

en welke mesjes?

En voor de wel scheerders... Welke mesjes?
In het kruidvat vroeg ik me dat af.
Ik scheer alleen de bikinilijn.En het een beetje bij.
Geen man die voorkeur heeft, dat scheelt. Maar wij gaan wel met regelmaat zwemmen en als ik het niet doe is het zo'n werk na 2 weken of langer.En heel vaak gaan we zwemmen vrij onverwachts...en als je dan weer eerst moet douchen om te scheren enzo...Niet handig.
Maar heb gemerkt dat er enorm verschil zit in kwaliteit van die mesjes.
Inderdaad action heeft prutmesjes. Maar die van het kruidvat vind ik ook al niet geweldig.
En voor vervelende uitslag erna...(soms heb ik dat, afhankelijk denk ik van of ik het met aandacht doe of even snel tussendoor..)
Zinkzalf helpt geweldig. Tenminste bij mij.
Maar ik heb dat ook wel eens bij mijn oksels. Dus wat dat betreft is het niet alleen bij de bikinilijn. Heel enkel zelfs wel eens op mijn benen.
Ik hoef het niet per se altijd te doen. Mijn haren zijn allemaal hardstikke blond. Die vallen dus wat minder op. Ook op mijn benen en in mijn oksels. Stoppels voel ik vooral zelf. Je ziet ze niet
Dat scheelt denk ik wel.
groeten albana

Goed mes!

Gebruik vooral een heel goed scheermes! En scheergel. Mijn man en ik gebruiken gewoon elkaars mes, van Wilkinson. Kost wel 13 euro voor 4 mesjes maar goed.

Onder de douche, met iets waar je een been op kunt zetten. Je hoeft je dan echt niet in duizend bochten te wringen. Gewoon een beetje voelen of je overal geweest bent. Ik kan het inmiddels met mn ogen dicht als het moet.

Elke dag even bijhouden, dan is het echt nog geen 3 minuten werk (benen, oksels, schaamhaar) en de jeuk is de eerste keren wel erg maar dat houdt daarna gewoon op.

Kaal heb ik geprobeerd maar vind ik uiteindelijk toch niet zo mooi. Een heel dun streepje wel!

Fiorucci

Fiorucci

25-12-2013 om 09:17

mesjes

Gilette venus vind ik zelf de prettigste.

Tina

Tina

28-12-2013 om 13:29

laseren

Ik had ook jarenlang dat geneuzel met dat scheren. Ik was er klaar mee.

Ik heb in 5 behandelingen mijn bikinilijn laten laseren. Klaar.
Voor altijd. Voila.

Voelt heerlijk, geen gedoe meer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.