Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

MRI

MRI

26-01-2023 om 12:13

Schoen blijft (met veters) niet dicht?

Ik heb een paar Nikes sneakers die op zich lekker zitten. Ze hebben veters. Maar bij de rechterschoen kan ik de veters nog zo strak aantrekken: na honderd meter wandelen zitten ze (veel te) los en moet ik ze weer opnieuw strikken. Ik heb verschillende veters geprobeerd en het is steeds hetzelfde. Wat kan er aan de hand zijn en hoe kan het verhelpen?


Als iemand dagelijks zo ligt te zagen en te zeuren als een haperende grammofoonplaat, zou ik er niet mee kunnen lachen. Je kunt gewoon een ander stijl hebben, en andere behoeftes. Dat is niet erg. We zijn allemaal anders.
Ik heb ook een collega die altijd nogal veel make-up draagt van dure merken, vaak nieuwe kleren, etc. Ik ben dan vooral blij dat ik geen behoefte voel om 50 euro uit te geven aan een mascara en dat ik niet elke dag een uur eerder hoef op te staan om de zooi op mijn gezicht te smeren en het er in de avond weer af te halen. 

Bijtje82

Bijtje82

26-01-2023 om 22:26

MamaE schreef op 26-01-2023 om 21:46:

Als iemand dagelijks zo ligt te zagen en te zeuren als een haperende grammofoonplaat, zou ik er niet mee kunnen lachen. Je kunt gewoon een ander stijl hebben, en andere behoeftes. Dat is niet erg. We zijn allemaal anders.
Ik heb ook een collega die altijd nogal veel make-up draagt van dure merken, vaak nieuwe kleren, etc. Ik ben dan vooral blij dat ik geen behoefte voel om 50 euro uit te geven aan een mascara en dat ik niet elke dag een uur eerder hoef op te staan om de zooi op mijn gezicht te smeren en het er in de avond weer af te halen.

Nou ja dat dus. Weet je, ik zit er niet zo mee. Ik krijg genoeg aandacht van mannen, leuke en minder leuke. Dus dan zal er vast nog wel wat goed zijn aan mij denk ik dan. 

Maar ik ben gewoon zuinig. Als ik leuke laarsjes zie bij de scapino voor 50 euro en soortgelijke laarsjes voor 150 euro elders, dan hou ik mooi die 100 euro in mijn zak. 

Zij niet. Krijg vrijwel dagelijks een telefoon onder mijn neus geschoven van haar. Kijk eens! Die heb ik besteld, zo leuk! 

Of ze laat sneakers zien in de meest bonte kleuren. Leuk he? Nee sorry verschrikkelijk, niks voor mij. Maar als jij er gelukkig van wordt, vooral doen. 😁 

Maar ik zing het nog wel even uit daar. Ben inmiddels bezig met een nieuw opgestart project elders. En zodra dat loopt dan stap ik over en zullen ze het zonder mijn saaie voorkomen moeten doen 😉

Heb zo'n zin in deze nieuwe stap!


Enfin. Terug naar de veters van sneakers die niet vast willen blijven zitten.

Bijtje82 schreef op 26-01-2023 om 21:29:

[..]

Voornamelijk één vrouwelijke collega. Modepopje, altijd perfect in de make-up etc. Ik zeg altijd, ben hier om te werken, niet om een modeshow te lopen.

Mijn haar is niet goed. De kleur niet, niet hoe het zit.

Mijn schoenen zijn niet goed. Ouwe wijven schoenen, oma schoenen. Mijn jeans zijn niets goed, want een bies langs de zijkant is zo 1980.. gewoon deze broek bijvoorbeeld.

20266422-MDNIfxPZ.jpg

Mijn jas is niet goed genoeg. Mijn wenkbrauwen niet. Ik moest maar een make-up dragen.

Kortom... eigenlijk is er eigenlijk helemaal niets goed. Maar gelukkig boeit haar mening mij echt helemaal niets hoor. En ondanks haar uitspraken kan ik toch onwijs met haar lachen. Maar ik kan me goed voorstellen dat anderen zich wel ongelukkig kunnen voelen daardoor.

Pfff ze is zelf niet goed😎Wat een onvolwassen gedrag, constant al die ongevraagde feedback. Goed van je dat je er zo positief mee omgaat!

Ja niet echt collegiaal. Zoveel mensen zoveel smaken. Zelfs mijn dochter zegt er dan achteraan dat ze wel vindt dat het bij mijn stijl past nadat zij het lelijk vindt. Wij lachen dan samen over elkaars stijl. Ik zeg ook wel eens of ze de broek niet nog verder tot haar oksels kan optrekken omdat haar kruis anders leesbaar is. Dat is meer een waarschuwing dat ze niet te gek doet. En mensen die alles van anderen afkraken moet je vooral niet te veel op reageren en niks van aantrekken. 
Terug naar de veters inderdaad. Een echte schoenmaker vind ik ook een goede tip. Die weten vaak wel waar de schoen wringt. 

MRI

MRI

27-01-2023 om 17:48 Topicstarter

Ja ik ben naar de echte schoenmaker gegaan. Die zei dat het lag aan het soort veters en verkocht katoenen veters ipv de synthetische die er in zaten. Ben benieuwd. Intussen had ik op internet gelezen dat lipbalsem  op de veters wel eens wil helpen. Dat heb ik gedaan en dat hielp ook al inderdaad

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.