Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

rozenstruikje

rozenstruikje

26-03-2010 om 18:12

Schoenen en steunzolen

Hi,

Ik heb sinds kort steunzolen in mijn schoenen. En ik moet ze nog zeker een jaar dragen.
Doordat die steunzolen wel een hele cm dik zijn, en extra in mijn schoen komen, zijn de meeste van mijn schoenen nu te krap voor mij. De lengte blijft goed maar de hoogte is te krap. Bij mij ecco-winterschoenen kun je de binnenzool eruit halen, de steunzool erin leggen en dan past het nog goed. Bij mijn lenteschoenen en laarzen is geen losse binnenzool en daarom pas ik die dus niet met mijn steunzolen. Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd?
Nu ben ik dus op zoek naar leuke voorjaarsschoenen waarbij de binnenzool eruit kan. Ik heb het nog niet ontdekt... Iemand tips van winkels (Amsterdam?) of merken die steunzoolvriendelijk zijn?

En heeft er iemand ervaring met zomerschoenen met steunzolen? Ik heb dus zomerschoenen en die zien er zo uit: zool met een paar bandjes over je tenen/ wreef/ enkel. Als ik daar die steunzool inprop ziet het er niet uit. En bovendien pas ik er ook niet meer in...

Nou ik hoop op veel tips,

Groet van rozenstruikje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

26-03-2010 om 18:44

Wolky

Hallo
Ga eens naar de betere schoenenwinkel dan zul je zien dat er meer schoenen zijn met uitneembare binnenzool dan je denkt. De laatste jaren wordt dat steeds "gewoner". Ik heb al 6 jaar steunzolen en destijds was het veel moeilijker om schoenen te kopen dan tegenwoordig.
Zelf draag ik graag schoenen van Wolky.
www.wolky.nl
Oké ze zijn wat duurder, maar gaan des te langer mee.
succes

Durea, ook in sportieve uitvoering.
Wat minder sportief, maar wel elegant Gabor.
Ook in veel schoenen van Helioform.
Ik heb bijna 20 jaar steunzolen gehad, en kocht vaak Durea. Toch nog jeugdig.

Annet

Annet

26-03-2010 om 23:10

Binnenzolen kunnen vaak toch eruit

ook al zitten ze vast.
Oudste heeft zooltjes en de betere schoenenwinkels rukken de zooltjes hardhandig uit de schoen, zodat wij die schoenen kunnen kopen. (getest en al met eigen zooltjes)
Misschien moet je wat ruwer omgaan met je oude schoenen en de 'vaste' zolen eruit rukken (of door de schoenmaker laten doen).

Zoo

Is een heel fijn merk om te dragen met steunzolen evenals JJ, ecco(werken)wolky's, je zal inderdaad meer geld moeten betalen om goede schoenen te hebben en die lekker zitten met je steunzolen, maar dat merk je ook wel.
suc6 krulleke

Maria

Maria

27-03-2010 om 21:50

Van haren

Bij van Haren schoenen van het merk Medicus hebben veelal
een losse zool en volgens mijn podotherapeut aan wie ik ze liet zien, goede stevige schoenen. Voor een leuke prijs, 40 euros!

Pollewop

Pollewop

28-03-2010 om 11:29

Merken

Vlotte merken zijn: Footnotes-Think-Lisa Tucci(beperkt aantal)-Gabor(beperkt aantal)-Wolky-JJ-RedRag
Andere merkenurea-Waldlaufer-Verhulst-Hassia
Dit houdt je wel een tijdje bezig denk ik ;p

Nog een rozenstruikje

Verbene is een merk met sjieke schoenen voor steunzolen; voor onder een broekpak of aan andere zakelijke outfit. Trouwens bij de bruine wandellaarzen van de ANWB kunnen de binnenzolen er ook uit; heerlijk warm en waterdicht voor een landelijke look! Ik weet niet waar je woont; ik ken in Brabant een aantal zaken waar je veel keus hebt.

Dorry

Gewoon uitrukken

Ik trek uit alle schoenen de binnenzolen. Soms met geweld. In veel schoenen zit er een soort verhoging en dat gaat echt niet onder je steunzool. Kwa merk schoenen maakt het niks uit. Ik heb dure en hele goedkope van de scapino.
Schoenen met open neus en zijkanten open kan niet met steunzolen, althans ik vind het er niet uitzien. De enige schoenen waar ik op loop zonder steunzolen zijn mijn teva's. Die heb ik ook niet regelmatig aan Alleen in vakanties.
Ik koop wel mijn schoenen een maat groter anders past de zool niet of ze zitten veel te strak.

rozenstruikje

rozenstruikje

29-03-2010 om 22:03

Eruit halen?

Tja ik kan bij mijn voorjaarsschoenen echt niet bedenken wat ik er dan uit moet halen, er is niets om aan te trekken zeg maar. De zool is de bodem ofzo...

Nu was ik afgelopen weekend in de stad en had ik nog net even tijd om bij ecco binnen te lopen. (Dat was voor ik jullie antwoorden las.) En nou hadden ze daar toevallig net een paar voorjaarsschoenen waar de zool uitkon en waar mijn steunzool inpastte! Ze zijn dus rondom gesloten maar van boven op dus niet zo warm als winterschoenen en laarzen. Perfect voor nu.

Van het weekend ga ik al jullie tips eens opzoeken op internet en kijken naar winkels in de buurt van Amsterdam (wie zei dat ook weer van brabant, maar brabant is wat ver, toch bedankt!).

Maar ik snap nog niet hoe ik bij echte hele open zomerschoenen steunzolen erin krijg. Mijn hele open zomerschoenen hebben geen zool die eruit kan en met steunzolen pas ik ze dus niet. En inderdaad ziet het er vast ook niet charmant uit.
Teva's heb ik nog van een wandelvakantie een paar jaar geleden, goed idee! Maar dat kan echt niet naar mijn werk helaas. Zouden birckenstocks naar mijn werk kunnen....

Groet, Rozenstruikje

Pollewop

Pollewop

30-03-2010 om 10:04

Eruit halen heeft niet altijd nut

Als je de zolen eruit trekt moet je opletten dat je steunzolen er goed inpassen. Meestal is de (vastgeplakte) zool vele malen dunner dan je steunzool en dan kom je te hoog achter in de hak en hebben je steunzolen nog geen nut.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.