Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mpronk

mpronk

02-10-2008 om 15:07

Schoonmaken van chromen kranen

Hoe laat je chromen badkamer en keukkranen weer glimmen. Er zit nu vaak kalk aanslag en waterspetters op.
Antikalk en schoonmaakazijn vind niet vold helpen.
Wie heeft er tips.

marion

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merla

Merla

02-10-2008 om 15:26

Jaaah

Vorige week nog gedaan!
Bij Schlecker verkopen ze van die speciale kalksponsjes. Geweldige dingen zijn dat. Het kalk vliegt eraf! Nou ja, vliegt... je moet er wel even mee boenen, maar het werkt echt! Mijn douche- en badkamerkraan glimmen weer terwijl ze behoorlijk dof geworden waren. En zonder krasjes!

mpronk

mpronk

02-10-2008 om 15:58

Merla

Gelijk al een reactie. Ik word helemaal enthousiast en ga het binnenkort uitproberen. Zijn ze duur?
En gewoon bij www.schlecker.nl kijken?

marion

mpronk

mpronk

02-10-2008 om 16:04

Merla

Bad toverpads-reinigingssysteem

+ 2 GRATIS navulpads
heten ze zo? Kosten 2,99

Zag ook een navulling kost ook 2,99 klopt dat?

marion

Voorkomen

Het beste voor je kranen is voorkómen dat ze dof worden. Als ze nat zijn, meteen de spetters eraf wrijven met een stukje handdoek. Als de druppels al opgedroogd zijn, de kalkkringetjes zo snel mogelijk eraf poetsen met een zachte doek.
Gebruik zo min mogelijk schoonmaakmiddelen als antikalk en dergelijke, want die tasten de chroomlaag juist aan en uiteindelijk wordt die er alleen maar sneller dof van.

Merla

Merla

02-10-2008 om 18:17

Nee

NEe dat zijn ze niet.
Weet zo even niet wat je wel bedoelt en heb eigenlijk nu ook geen tijd. Wilde tussendoor snel even spieken haha.
MAar ze zien eruit als gewone schuursponsjes (iets afwijkende vorm). Ik kom er nog op terug maar het is dus niet wat jij denkt want er is geen navulling oid. Gewoon een sponsje dus

Merla

Merla

02-10-2008 om 21:49

Kan het niet vinden

Ik heb net een poos zitten zoeken op de site van Schlecker maar ik kan het er niet vinden. Weet zo ook niet precies meer hoe het heet.
Maar ik zal morgen wel even bij Schlecker binnenlopen.

mpronk

mpronk

03-10-2008 om 00:11

Merla

Zag alleen die stalenaluminium sponsen liggen. Wij hebben geen schlecker winkel dus kan alleen via internet bestellen

marion

Merla

Merla

03-10-2008 om 08:10

Neeee!

Die moet je dus absoluut niet hebben
Geeft niet, ik kijk wel ff voor je. Zit er ook niet ergens in de omgeving een Schleckerwinkel? Anders wil ik ze (vooropgesteld dat ze ze nog hebben) wel naar je opsturen anders hoor. Weegt toch niets Maar goed, ik zal eerst eens kijken of ze ze überhaubt nog hebben. Vreemd dat verder niemand ze kent...

mpronk

mpronk

03-10-2008 om 09:09

Merla

Als jij er vind stuur je ze mij maar een stoe om uit proberen.

mijn prive mail is [email protected]

marion

Sancy

Sancy

03-10-2008 om 09:35

Is het

een gele spons met aan 1 zijde een blauwe en de andere zijde een witte laag?

Merla

Merla

03-10-2008 om 16:32

Spontex kalk-star

Nee het is wel een geel sponsje maar de ruwe kant is ook gewoon geel.
Het heet dus Kalk-star en het is van het merk Spontex. De sponsjes kosten per stuk meen ik 1,79 euro.
Helaas had de Schlecker die ik vanmiddag even binnen ben gelopen nog maar 1 zo'n sponsje op voorraad. Ze gaat ze nu opnieuw bestellen maar dat wordt pas over twee weken dat ze ze binnenkrijgt. Sorry, maar ik ben wel zo ego om dat ene sponsje voorlopig even zelf te houden. Ik wil je er als ze binnenkomen best eentje opsturen, maar misschien kun je hem zelf ook wel ergens anders nog krijgen nu je weet waar je naar moet zoeken.
Het artikelnr. is 19.311.010. Misschien kun je er naar vragen in een winkel waar ze ook andere Spontexproducten verkopen.
Het is in elk geval wel de moeite waard.

Merla

Merla

09-10-2008 om 16:37

Jaaaaaaa!

Gekgenoeg heb ik die site ook al eens bekeken (was toen ook aan het googlelen geslagen namelijk) maar blijkbaar overheen gekeken óf de site is net weer vernieuwd. MAar goed, hij staat er nu dus WEL op.
Ga naar 'bad'
Dan in de tweede rij het tweede produkt.
Dát is 'm!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.