Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

*bloempje

*bloempje

17-11-2008 om 10:48

Schoonmaken: welk doekje

Hoi,
Ik maak eigenlijk altijd schoon met een sopje met Ajax en een vaatdoekje, daarna spuit ik nog wat glassex en droog het met een theedoek.
Nu zijn er ook van die wonderdoekjes in omloop. Is dit wat? En wat is het verschil tussen die 2 doekjes? Er is zo'n glad doekje en een wolliger doekje? Hoef ik dan niet na te spuiten met glassex voor de glans??En...waarmee maken jullie schoon (welk middel)...Enne...stoffen jullie eerst???

Ben benieuwd!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

17-11-2008 om 11:58

Hmm

Bloempje, hier maak ik altijd schoon met alleen een beetje glassex op een microvezeldoekje. Daarmee stof ik dus af. Ook de tegeltjes, toiletpot, deuren en deurklinken worden op deze manier gereinigd.
Voor de ramen gebruik ik wat meer glassex, rechtsstreeks op de ruit, dat poets ik dan tegelijk met het vuil weg met keukenpapier.
De vloer krijgt een dweilbeurt met allesreiniger, nadat er stof gezogen is.

Jouw methode, eerste met allesreiniger en daarna nogmaals met glassex lijkt me erg dubbel werk.

De wonderdoekjes waarover jij het hebt ken ik niet, of je moet de microvezeldoekjes bedoelen.

Groetjes, Minet

bibi63

bibi63

17-11-2008 om 16:46

Wat ik doe

liefst zo veel mogelijk 'nat', dus alles wat nat afgenomen kan worden met een sopje met allesreiniger en een microvezeldoekje (niet eerst afstoffen). Glassex gebruik ik (met microvezeldoekje) voor beeldschermen, spiegels en schilderijen/prenten met glasplaat. Schoonmaakdoekjes (de voorgeimpregneerde glorixdoekjes (o.i.d.) gebruik ik voor de 'tussenbeurten' van wc en badkamer.
Groetjes
Bibi

*bloempje

*bloempje

17-11-2008 om 18:25

Microvezeldoekjes

Ja, die bedoel ik, maar daar heb je 2 soorten van. Een gladde en een ruwe (soort van, maar grover gebreid of gemaakt o.i.d). Welke is dan voor nat en welke voor droog. En welke gebruik je dan waarvoor??
Als ik nat stof, krijg ik elke keer van die stofdraden....Of wacht ik dan te lang met stoffen. De slaapkamer kan ik bijna elke dag wel doen. Wat een stofnest is dat zeg!!
Bedankt alvast

Microvezeldoekjes

Die microvezeldoekjes vind ik echt ideaal. Ze pluizen niet en ze houden stof veel beter vast dan een vaatdoekje, dus die stofdraden waar bloempje het over heeft krijg je veel minder snel. Ik weet overigens niet van een verschil tussen gladde en ruwe soorten!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.