Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Senseo denkt dat reservoir leeg is

Mijn Senseo-apparaat heeft steeds meer moeite om te zien dat ik het reservoir heb bijgevuld. Het lichtje blijft snel flikkeren. Pas nadat ik het reservoir er voor de zoveelste (20+) keer weer op zet, lukt het en kan ik weer koffie zetten.

Ik heb het apparaat al ontkalkt en schoongemaakt, maar dat heeft geen effect. Heeft iemand de ultieme tip?


Ik had dit ook en niks werkte, we hebben een nieuwe gekocht. Ook de geraadpleegde winkel gaf aan dat als dit probleem zich voirdoet het apparaat op punt van overlijden staat.

Kijk ff of het drijvertje in het reservoir makkelijk kan bewegen en of het daadwerkelijk omhoog komt als het reservoir gevuld is met water.

Als het lampje snel blijft knipperen zit de watertank mogelijk niet goed op het apparaat óf de vlotter in de watertank is kapot. In de watertank zit een vlotter met daarin een magneetje. Doordat het vlottertje (het bakje) niet goed waterdicht is, loopt er water in en gaat het magneetje roesten en zet uit.

IMI-x2

IMI-x2

30-12-2023 om 16:55 Topicstarter

ReneVerbeek schreef op 30-12-2023 om 15:47:

Kijk ff of het drijvertje in het reservoir makkelijk kan bewegen en of het daadwerkelijk omhoog komt als het reservoir gevuld is met water.

Ja, dat had ik al gecontroleerd, maar dat is het probleem niet.

IMI-x2

IMI-x2

30-12-2023 om 16:56 Topicstarter

ReneVerbeek schreef op 30-12-2023 om 15:49:

Als het lampje snel blijft knipperen zit de watertank mogelijk niet goed op het apparaat óf de vlotter in de watertank is kapot. In de watertank zit een vlotter met daarin een magneetje. Doordat het vlottertje (het bakje) niet goed waterdicht is, loopt er water in en gaat het magneetje roesten en zet uit.

Nieuwe watertank kopen dan?

IMI-x2

IMI-x2

30-12-2023 om 16:57 Topicstarter

Gingergirl schreef op 30-12-2023 om 12:20:

Ik had dit ook en niks werkte, we hebben een nieuwe gekocht. Ook de geraadpleegde winkel gaf aan dat als dit probleem zich voirdoet het apparaat op punt van overlijden staat.

Dat zou jammer zijn. Ik wacht liever nog even af of hij echt de geest geeft.

IMI-x2

IMI-x2

30-12-2023 om 17:35 Topicstarter

Nee, geen xl. Ik heb een Viva café met een normaal reservoir.

IMI-x2

IMI-x2

30-12-2023 om 18:05 Topicstarter

Bedankt voor het voorwerk, René! Helaas vind ik roze spuuglelijk, maar Coolblue heeft een voordelige grijze.

Het ging me niet om de kleur maar om het type, Een nieuwe reservoir vind ik zelf wel te duur voor een beetje plastic en dan nog blijft de vraag hoe lang blijft de rest heel.

IMI-x2

IMI-x2

30-12-2023 om 19:13 Topicstarter

Dat had ik inmiddels zelf ook bedacht, dat €20 - €30 voor een reservoir idioot veel geld is.
Ik wacht nog even af of het apparaat het echt binnenkort begeeft en kijk ondertussen rond of ik een goedkoper reservoir vind.

Het is de vraag of het aan het reservoir ligt. 
https://www.circuitsonline.net/forum/view/107809

Als je dat echt denkt, zou je bij de kringloop eventueel een tweedehands Senseo kunnen kopen, alleen voor het reservoir. 

IMI-x2

IMI-x2

01-01-2024 om 17:21 Topicstarter

Goed idee Mija, bedankt!

Senseo die weigert is een van de meest voorkomende reparaties bij alle vestigingen van RepairCafé. Daar zitten vrijwilligers die van alles repareren. Als je even op de site kijkt van RepairCafé dan kun je zien waar en wanneer er een Cafe bij jou in de buurt is

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.