Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Helen

Helen

11-09-2009 om 15:33

Serie met ralph fiennes?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kaaskopje

The Thornbirds misschien? oftewel de Doornvogels?

Alleen speelt daar van alles in behalve Ralph Fiennes en gaat ook niet over een graaf.

Helen

Helen

20-09-2009 om 22:01

Fvgkhf.j

Oke.... en nu...?

Marion, ik kan me voorstellen dat je aan Sam Neill denkt. Hij is het niet...
Ook W. Heights niet, Tops...

En, haha, ook are you being served niet. ik moest wel lachen. Dat Peacok zegt me zo gauw niets maar wie weet...?

Nog wat verdere clue's of non-clue's: ik weet dus niet zeker of het een bbc-serie is. En ik weet ook niet zeker of het een graaf is in die serie. Hij woont iig in een landhuis en heeft een labiele vrouw met zachte donkere krullen (als S. Kristel). Zij draagt op een gegeven moment een witte jurk met zo'n lage taille, charleston-stijl of zo. En ze heeft een wiite band om haar hoofd met een bloem of een roos...

Ik zie "de man" ook voor me in een andere rol: in een grijs, miltair uniform. Hij is daar al wat ouder en iets gezetter. Niet qua buik maar qua borst. Het is winter want hij draagt een shawl zo half ingestopt in zijn uniform. En nee, het is niet Sam Neill dus..

Het is een acteur (geweest) van het kaliber die voornamelijk op tv speelde of misschien af en toe in een bijrol. Geen grote hoofdrollen in bekende films voor zover ik weet...

Nou dames... geweldig jullie hulp... laat me niet in de steek!!

Starry Night, ik heb je link gevolgd maar zie zo gauw niets... Ik heb nog een andere list met bbc-series bekeken... nope..

Bennikki

Bennikki

20-09-2009 om 22:08

Nog een poging..

To serve them all my days? Speelde wel in die tijd (na WOI) maar dan op een grote kostschool. Ik was zeer verliefd op de acteur, maar hij lijkt niet echt op je omschrijving..
Arg! Bennikki

Ayanna

Ayanna

20-09-2009 om 22:09

Upstairs downstairs?

Is het deze misschien???
http://www.updown.org.uk/photos/pixgr.htm
Vind het wel interessant hoor, lijkt net een mysterie wat we moeten oplossen. Ik wilde altijd al Miss Marple worden, dusse....

Helen

Helen

20-09-2009 om 22:57

Nee en nee...

.. zijn ze ook niet...
Net geprobeerd een bericht op fok.nl achter te laten. Die hebben een rubriek "ik zoek de titel van een serie/film/programma". ook leuk voor de speurneuzen onder ons!!?!

Heb je al...

... op www.imdb.com gezocht?

Starry Night

Starry Night

21-09-2009 om 22:48

Je zou...

... eigenlijk een site moeten vinden met de portretjes van álle Britse acteurs die er bestaan. Een soort smoelenboek Want het zou het zoeken vergemakkelijken als je achter de naam van de acteur zou kunnen komen...
Het gegeven zegt me in ieder geval niets. Was het geen Danielle Steel?

Lijst van series

Ik heb her wel een vrij lange lijst van bbc series gevonden die op dvd zijn verschenen. Misschien zit ie er bij: http://www.beslist.nl/dvd-video?query=BBC%20series

Ian mcshane?

Is die al langsgekomen? Kan er alleen zogauw geen kostuumdrama bij bedenken, dus het zal 'm wel niet zijn!

Chris

Colin firth?

Colin Firth misschien? Hij speelde oa mister Darcy in Pride and Prejudice.

Het laat me niet los: armand assante?

Je hebt wat aangericht Helen. Is het misschien Armand Assante? Ook zo'n acteur die je vooral in tv-series zag.

Chris

Fly

Fly

23-09-2009 om 13:29

Miniserie?

was dat niet een miniserie? Ik meen hem ook gezien te hebben maar ja namen onthouden?!

Helen

Helen

24-09-2009 om 10:54

Nee, nee, nee... ja...

Nee, niet de 3 musketiers
Nee, niet danielle steel-achtig
niet ian mcshane
niet colin Firth
en ook niet Armand assante...

Ja,. wel een mini-serie of zo...

Ik heb nu geen tijd om alle lijsten af te gaan maar dank vast voor de tips! Ik ben met dat ene overzicht MCDI (of zo) begonnen maar dat is heeeeel compleet...

Laat me niet in de steek..!! Wordt vervolgd...

shalil

shalil

24-09-2009 om 19:36

Dit misschien?

Hallo Helen,

Is het niet North and South? Dat is wel amerikaans, maar ja, het was ook niet Ralph Fiennes. Het is een kostuumstuk met soldaten ed en de acteur zou James Read kunnen zijn. Ben benieuwd of het je iets zegt

Ja klopt

IMDb (internet movie data base) is erg compleet. Ik zit soms van het een naar het ander te 'hoppen' daar. Zo kwam ik er laatst achter dat die acteur Vincent d'Onofrio uit Law & Order: Criminal Intent, ook de schurk (Edgar) speelt in Men in Black 1. Ik dacht hem wel steeds ergens van te herkennen, maar ineens viel het kwartje . Nou ja, compleet o.t. dit, maar er is dus veeeeeeeeeeeeeeeel terug te vinden

Helen

Helen

01-10-2009 om 14:55

Het is peter strauss...

... volgens mij!!

Gisteren weer over na zitten denken en ik wist steeds zekerder dat die man Pewter heette. Net op "actor" en "Peter" gegoogled met afbeeldingen en ja hoor... Daar was ie!! Heb al even gekeken naar series ed maar zo gauw niets gevonden.. Moet zo weg dus geen tijd erin te duiken nu...
Kan ik jullie weer warm krijgen?!

Bennikki

Bennikki

01-10-2009 om 16:15

Nee dit helpt niet..

Hij LIJKT niet eens op Ralph Fiennes Helen! En ik kan ook geen serie vinden waar hij in speelde als een Engelsman na WOI (hij is Amerikaan). Weet je echt zeker dat dit hem is? Denk dat ik dan mijn handdoek in de ring gooi..
Of speel je een wreed spel met ons..

Hilde

Hilde

01-10-2009 om 16:33

Jaja!

Ik vroeg me vandaag nog af hoe het nu met de speurtocht zou zijn.
Even opgezocht bij Peter Strauss (wij keken destijds altijd naar Rich man Poor man) en ik vond "Tender is the night". Is het dat?
http://en.wikipedia.org/wiki/Tender_Is_the_Night
De inhoud lijkt te kloppen met het verhaal van Helen.
Hilde

Kane & abel

vond ik indertijd een geweldige miniserie met Peter Strauss. Hij speelde daarin een Poolse man die fortuin maakte in Amerika met een hotelketen, tegenspeler was Sam Neill.

Ben benieuwd of het Tender is the night is.

Gr. Julia

Helen

Helen

02-10-2009 om 09:08

Hilde!!!!! ja.....!

Dat is hem!!! Geweldig!!!
Tender is the night... {zucht}.... na jaren...eindelijk...!!

"A television mini-series of the book, with script by Dennis Potter, music by Richard Rodney Bennett, and with Mary Steenburgen and Peter Strauss as Nicole and Dick, was made by the BBC and shown in 1985 on the BBC in the United Kingdom"

Ennuh Bennikki... Niets wreed spel... hij heeft toch ook achterover gekamd haar...? Het klopt met bbc, Engels en 1985... Dan zal ie hier trouwens later geweest zijn...

Dank, dank, dank dames voor het meezoeken en de input!!

Helen

Weet je wel hoe Ralph Fiennes er uitziet? Vind Peter Strauss en in de verste verte niet op lijken!!
Maar fijn dat je nu eindelijk weet wie het is.

Starry Night

Starry Night

02-10-2009 om 13:34

Die serie heb ik ook gevolgd!

Overigens is het helemaal niet zo gek dat iemand acteurs door elkaar gaat halen na zo'n tijd, volgens mij. Het geheugen is nu eenmaal een malle brij vaak. En niet een soort ladenkastje waarin alles netjes zit opgeborgen.
Ik vind het echt leuk dat dit draadje met dit eureka geëindigd is!

Helen

Helen

03-10-2009 om 11:20

Haha esmee

Ik weet hoe Ralph Fiennes eruit ziet... Ik weet ook niet of ik heb geschreven dat ie er op lijkt. Ralph had soweiso "de acteur" niet kunnen zijn ivm zijn leeftijd...

Maar het is een man, achterover gekamd haar en een scherpe neus. Toch? Googelde gisteren op afbeelding Peter Strauss en inmiddels is het een soort cowboy met lang haar en een snor.. Tja...

Het is nog niet eenvoudig om een exemplaar van de serie te achterhalen. Inmiddels wel het boek besteld.. Maar als iemand tips heeft over de serie.. Graag!!

Hilde

Hilde

05-10-2009 om 10:41

Mooi zo

dat het raadsel uiteindelijk toch opgelost werd!
Ik vond het behoorlijk spannend, moet ik zeggen, niet dat ik er van wakker lag, maar toch.
Schitterend dat je dit hier kan posten. Ik heb het probleem ook vaak met muziekjes of liedjes, maar je kan moeilijk even neuriën hier op het forum

Hilde

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.