Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Serviesgoed

Ik heb al heel lang serviesgoed van Blond Amsterdam en ik ben een beetje aan het rondkijken naar iets anders. Op zich hou ik nog steeds van roze, bont en fleurig maar ik vind de kwaliteit van Blond niet best. Bijna elke mok heeft wel een stukje uit, bordjes zijn gebarsten omdat ze toch niet in de magnetron kunnen en ik ben al aan de derde botervloot toe. Daarom heb ik ook al heel lang niks meer bijgekocht. Maar ik vind een mooi servies, liefst een heel uitgebreide serie, wel leuk op tafel dus ik ben aan het surfen geslagen. Misschien hebben jullie nog tips? Ik zoek een langlopende serie zodat ik kan bijkopen als dat nodig is en van een goede kwaliteit. Roze, blond en fleurig is trouwens geen eis. Ik keek bij Bunzlau Castle bijvoorbeeld en daar zaten ook mooie dingen bij

Bunzlau was het eerste dat in me op kwam, maar dat had je zelf ook al ontdekt. Verder is het enige wat me te binnen schiet Pip studio. Maar hoe het daar precies mee zit qua combineren?

Als je van blauw houdt: Royal Doulton?

gr Angela

Royal doulton bright colours. 

ik heb zelf een servies van Thomas. Al ruim 20 jaar en deze blijft mooi. Niet zo druk als blond maar Thomas heeft ook serviezen in leuke kleuren. Wit met rose rand onder andere (ik heb het even opgezocht)

 

En waarom een nieuw servies, maak je eigen mix&match met stukken van de kringloop. 

Eerlijk gezegd heb ik altijd gedacht dat dat blond servies voor de sier is en niet om echt te gebruiken. Voor op van die bij tafeltjes om te pronken. 

Voor je nieuwe servies porselein, geen aardewerk kopen. Blond is aardewerk en dat raakt inderdaad snel beschadigd; porselein gaat langer mee.

De suggestie van Ysende klinkt goed! Volop mogelijkheden en als je vaststelt welke kleur(en) je in huis wilt, wordt het een mooie collectie. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.